HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad är rimlig väntetid?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/03/18 :  11:14:28  Show Profile Send OcA a Private Message
Om man beställer en pryl och får vänta i nu nära fyra månader på dess ankomst, kan det anses som rimligt?

När säljaren också har väldigt svårt att svara på mail och telefon samt kommer med samma ursäkter varje gång man lyckas få tag i honom, är det också rimligt?

Vad ska man göra när fyra månader gått och man känner att det inte händer något?

Köpa något annat eller någon annanstans, visst, men när firman i fråga har ensamrätt på produkten blir det svårt...

Någon som har lite tips på hur man ska få fason på en långdragen affär? Konsumentverket?

Alla tips är välkomna!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/03/18 :  11:23:29  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tydlighet från dig som konsument är det bästa du har!

När du får tag på honom igen så är det tydlighet som gäller! Såhär länge har jag väntat. Jag väntar såhär länge till. Sedan måste jag jag beställa från annat håll. Det finns också möjlighet att använda dig av feedback i jag-budskap. Mer info:
http://www.uglkurser.se/artiklar/artikel-enmanskliggavaom-feedback.htm

Ensamrätten ställer till det, såklart. Det hela kokas ner till hur gärna du vill ha produkten i fråga.

Ps. Hoppas det inte är jag!

Edit: Ensamrätt!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2009/03/18 11:26:57
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/03/18 :  11:27:25  Show Profile Send OcA a Private Message
Nej, det är inte du...

Så tydlig har jag redan varit, problemet är att det finns inte någon annan att beställa av i Sverige...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/03/18 :  11:40:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Vad gäller det för produkt, kanska måste skruvas ihop o skickas ifrån långbortistan ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/03/18 :  11:40:58  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tror du att du är en för liten kund för att vara intressant för säljaren? Kan du göra nått åt det, utan att nödvändigtvis käpa/beställa mer?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2009/03/18 :  11:44:25  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag köpte sängar för en massa år sedan med extremt lång leveranstid, felaktiga besked, fel ben, slut på tyg, glömt beställa etc etc etc.

När jag ringde konsument rådgivaren i Stockholm så sa hon "jaså dom" med medlidsamt ton på rösten.
Jag var övertygad om att de var på väg mot konkurs och ville sno mina pengar men det visade sig vara en butik som inte hade ordning på några administra rutiner alls och där de var oförmögna att rätta till dom. Det var deras vardag. Ingen tog något ansvar, ingen tänkte på kunderna. Efter massor av trassel så fick vi våra sängar men jag har inte satt min fot i butiken igen.

Ställ raka frågor
Kräv svar
Säg obehagliga saker rent ut men på ett trevligt sätt


Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/03/18 :  11:49:30  Show Profile Send OcA a Private Message
Det tråkiga är att detta blir en fruktansvärd energitjuv i slutändan... Man går och grämer sig och blir förbannad och less så när grejerna (kanske) dyker upp är det inte säkert att det ens blir kul att göra något med dem.

Har kollat firmans juridiska och det verkar inte ligga något skumt i det. Verkar helt enkelt vara totalt ointresse för mig som kund av någon outgrundlig anledning. Jag menar, mitt köp betalar ju i slutändan firmans kostnader. Det verkar inte ha gått in i skallen här.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/03/18 :  12:22:08  Show Profile Send Vox a Private Message
Hur lång leveranstid har du blivit lovad? Utan den informationen går det inte att ge råd.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/03/18 :  12:44:55  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Har du förskottsbetalat?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/03/18 :  14:05:28  Show Profile Send OcA a Private Message
Vox -> Det var initialt sagt ca tre-fyra veckor...

EA -> Ja, tyvärr... Godtrogen som man är.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/03/18 :  15:13:09  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Å fy faan!

Det måste väl gå å driva vidare? Fast det är ju i sig en än mer energi/tids-krävande "hobby"...

Finns möjlighet till face-to-face? Dagens samhälle tar ibland lite för mycket per mail, telefon eller SMS. Möten är viktiga!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/03/18 :  16:11:04  Show Profile Send OcA a Private Message
Efter lite påtryckningar och påringning till företagets VD har jag nu blivit lovad leverans om två veckor.

Hade tydligen varit mycket strul med både det ena och det tredje, men nu ska det vara ordnat.

Jag har kvar hans nummer ifall det skulle skita sig på något vis...

Fick ett trevligt bemötande av VD'n, men jag tycker det är synd att man ska behöva gå högst upp i näringskedjan för att få raka och ärliga svar.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000