HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Sillastryparen......Melodifestvalen alltså....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/03/13 :  21:11:37  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Myntade uttrycket "The omoralisk schlagerfetival", men nu gäller det bara melodifestivalen.....

Vem vinner, och vem vill du ska vinna?

EMD vinner, Caroline af Ugglas hoppas jag står som segrare.

Vad tror, och vad hoppas du?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2009/03/13 :  21:21:17  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Il garrotta di ansjovis...

Carro af U.
Hoppas vem som helst utom Måns, helst operalåten, kul grej :)

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/03/13 :  21:53:10  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Vore kul om Ugglas vinner. Annars Opera eller Dawn Finer...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2009/03/13 :  22:11:17  Show Profile Send Eref a Private Message
Jag gillar Caroline af Ugglas och hejar på henne.
Men jag tror Operalåten vinner.

Sen hejar jag lite på Agnes också för hon är härifrån.
Hon sjunger ju bra men hennes låt var ingetvidare.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/03/13 :  23:40:35  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
af Ugglas for me too..

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2009/03/13 23:41:55
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/03/14 :  00:18:33  Show Profile Send bearwik a Private Message
Känns som det kvittar...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/03/14 :  08:34:04  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Jag är inte alls med, vad är det ni pratar om

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/14 :  08:39:21  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag tycker att det skulle vara roligt om Carolin af Ugglas bidrag vann, tycker att det är det ända bidraget som verkligen berör.




"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/03/14 :  09:21:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag hejar på Släcksta City Brandkår eller vad de heter ... eller är de inte med. Hade väl passat bra med nån låt som kunde hetat - "Ta mig hä'rifrån, fort som fan ...".

Annars är min STORA favorit Bäcken och Pottas med deras låt Pang Ett Lavemang. En riktig skitlåt om jag får säga det själv.

På tal om bäcken, vi ska bänka oss framför TVn och avnjuta () denna årets stora kulturella höjdpunkt.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/03/14 :  14:10:57  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Tycker faktiskt att af Ugglas Snälla snälla är en riktigt trevlig låt hoppas, men den vinner förstås inte eftersom den inte matcher Svensson-dravel-smak.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/03/14 :  14:14:46  Show Profile Send OcA a Private Message
Vad vi än skickar till Moskva kommer vi inte vinna. Det känns som det kvittar faktiskt... Tiden är förbi när Sverige var stormakt inom schlagern. Man borde egentligen döpa om hela rasket till pofestivalen, för schlager i ordets bemärkelse har det inte varit på länge... Möjligtvis Thorleifs bidrag detta året...

Om jag måste välja så tar jag Dawn Finer! Mäktig låt som faktiskt gjorde sig mycket bra "live" när jag såg andra chansen... (gratisbiljetter...)

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/03/14 :  20:18:40  Show Profile Send huzze a Private Message
Heja CaU!!!

Vi körde Joplin på svenska idag

EDIT: Sarah Dawn Finer har nog störst chans i finalen.
EDIT2: Starkaste finalfältet på flera år eller vad säger ni?

Edited by - huzze on 2009/03/14 20:58:38
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/14 :  21:11:52  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Sarah måste vinna, hm... omröstningen börjar precis

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

rogerjons
Member

88 Posts

Posted - 2009/03/14 :  21:18:29  Show Profile Send rogerjons a Private Message
Sätter på tv:n och skall slötitta lite på melodifestivalen medans jag sitter och löder ihop en förstärkare och vad händer? Efter fem minuter säger tjocktv:n "poff" och slocknar... Till ironin hör att idag och endast idag hade MediaMarkt 20% rabatt på alla tv och jag åkte förbi men tänkte "nä, tjocktvn funkar än...".

Lite OT men ändå...
Tyckte annars att Emilia gjorde ett mycket bättre framträdande idag än sist, tror nog det blir min favorit...
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/03/14 :  21:40:06  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
Starkaste finalfältet på flera år eller vad säger ni?

Melodi-who? Waylon Jennings är inte med, va? Nähä, då var det något annat jag lyssnade på...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/03/14 :  21:48:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Får titta på eländet imorgon, man är ju svensk. Men vi zappade hastigt förbi när vi kikade på skidskyttestafetten - HEJA KINA! - och såg bara något spöke med turkos gummistövlar som sjöng med en förskräcklig nasal stämma; inte menar väl någon att man ska skicka sådan skit till MOCKBA??!!
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/14 :  22:00:00  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Attans att det inte blev Sarah som vann

Men man får väl vara glad att det inte blev (rugg)ugglan

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/03/14 :  22:00:32  Show Profile Send huzze a Private Message
Ja, varför inte? Malena kan nog också komma högt i Moskva.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/03/14 :  22:01:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Guskelôv, gummistövlarna vann inte. Då slipper man skämmas när man träffar folk från vårt broderland i öst.
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/03/14 :  22:07:41  Show Profile Send acebowler a Private Message
"Guskelôv, gummistövlarna vann inte"...
Ne men de var nära...
Puh...

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/14 :  22:53:00  Show Profile Send byZan a Private Message
Vilken tur att vi har olika smak när det gäller genre, framförande o s v
Själv så tycker jag svenska folket för en gångs skull gav högst poäng till de två bästa låtarna (af Ugglas och Ernman)

Jag tycker att startfältet var bra i år och att det fanns bidrag för alla smaker. Sen att det kan vara svårt att tävla i musik är en annan sak, men trots det så berör det tydligen och det är bra.

Lycka till Malena Ernman säger jag och så hoppas jag att nästkommande år ska bli lite mer av rock, blues, jazz, pop..... så det blir fler som känner att de har ett bidrag som överensstämmer med sin egen musiksmak


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2009/03/14 :  22:56:53  Show Profile Send pak a Private Message
ojojoj-sverige vill verkligen inte vinna:(

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/03/14 :  23:15:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
han som skrev vinnaren har ju gjort fler låtar av samma snitt, minns inte namnet eller artisten men jag tyckte det fanns många likheter med den gamla.
Nån som vet vilken jag menar ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

fischen08
Member

239 Posts

Posted - 2009/03/14 :  23:27:22  Show Profile Send fischen08 a Private Message
helt rätt ByZan, man kan inte tävla i musik... men schlager går bra!

-"Den som väntar på något gott blir aldrig fet"
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2009/03/15 :  00:02:20  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Det gick som jag hoppades men aldrig trodde, Ernman etta och af Ugglas tvåa. Gillar af Ugglas låt bättre egentligen, men trodde mer på framgång för Ernmans låt i Eurovisionen. Tyckte det var grymt gött att trallfabriken inte fick igenom nåt enda av sina bidrag i år. EMD, Alcazar, bwo, Sahlene, Serneholt, Zelmerlöv, Heat, hej så länge, bättre lycka nästa gång med något mer personligt...

Johan, tänker du på den där som var nåt med Figaro? "hmm-hm-hmm-hmm-figaroooo" nånting. Ungefär. Jag håller med, men det är inte bara Ernmans låt utan även de flesta andra där man undrar om inte låtskrivarna bara kör copy/paste i notprogrammet i datorn, från sina egna eller kompisarnas alster. Eller om det är det hederliga gamla karbonpapperet som används. Otroligt att så mycket medioker musik skriven med vänsterhanden kan få sån plats - och att de roligare låtarna alltid försvinner först. Typ Rigo & the Topaz sound feat. Red Fox, den var ju görsköj.
Men ettan och tvåan i år gav mig tillbaka hoppet (lite) för melodifestivalen igen. Sån är jag...

Förresten var Tingaliing (goes Russia) bättre än allihop ändå.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

Edited by - zix on 2009/03/15 00:17:51
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/03/15 :  10:04:34  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Minns ni inte häradsbetäckare Loa Falkman som också sjöng med kulorna i kläm ...

http://www.youtube.com/watch?v=P3xb2TFwBTo
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000