Man tar en cd som bara är cd och en som har inbyggt försteg. För vad får man mest cd för pengarna en ren cd för 50kkr eller en för 95kkr med inbyggt försteg? "citat Robin Fisher"
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
beror ju lite på ljudet också och sen cd med "försteg" i är ju GANSKA ovanligt däremot kan att man kan köra den direkt i slutsteget är ju en sak men blir lite jobbigt om man ska koppla in fler grejer
Men tänk om man kunde få en CD-spelare som man kan sätta in en phono förstärkare i. Men det finns det ju redan (S1). Jag har dock ingen aaaning om hur det låter........
quote:Originally posted by Hatoil
Med de priserna skulle jag nog köpa en lös cd och ett löst försteg. Mest för flexibiliteten och för att kunna få en phono-ingång på försteget.
Beror lite på vad Robin menar med inbyggt försteg. CD-spelare typ Levinson 390S/Wadia 861 med en eller två digitala ingångar samt variabla analoga utgångar kallar inte jag för nåt inbyggt försteg. Ett försteg skall klara betydligt mer än så men du får en extremt bra cd-spelare med lite extra flexibilitet
Man tar en cd som bara är cd och en som har inbyggt försteg. För vad får man mest cd för pengarna en ren cd för 50kkr eller en för 95kkr med inbyggt försteg? "citat Robin Fisher"
Tänk på vad han har skrivit med. Vad man får mest cd för. Det beror ju på ifall de lagt 20% på försteget och 80% på cdspelaren. då får man ju bra cd för den slanten. är det dock 50/50 så är det ju mindre cd än det vanliga alternativet men väldigt mycket försteg.
vet inte ifall jag fattat frågan rätt? kändes som lite "knivigare än kniven* fråga
Hej Robin!
Själv skulle jag nog köpa en separat cd-spelare respektive försteg. Ibland så kommer det ut nya cd-spelare modeller med nya tekniska framsteg och då är det inte så kul att tvingas sälja både försteg och spelaren för att kunna byta upp sig. begagnat värdet på ett försteg respektive cd-spelare skiljer sig ju oftast åt också. Ett par tre år gammalt försteg från ett bra märke har ju fortfarande ett högt andrahands värde, en gammal cd-spelar modell vill man ju inte lägga pengar på. Mvh Kenth
En liten reflektion..... Först separerar vi alla enheter till separata boxar för allt, försteg, effektsteg, RIAA, DA osv. Sedan bygger vi ihop allt igen!? Cyrus har en CD-spelare med inbyggt försteg, som också kan förses med radiokort! Och vad är en LinnClassic, annat än en kompaktstereo?