HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tänkvärt eller...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/06 :  02:26:25  Show Profile Send dole a Private Message
Man tar en cd som bara är cd och en som har inbyggt försteg.
För vad får man mest cd för pengarna en ren cd för 50kkr eller en för 95kkr med inbyggt försteg?
"citat Robin Fisher"

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/06 :  02:57:45  Show Profile Send Saro a Private Message
beror ju lite på försteget i den..
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/06 :  05:33:20  Show Profile Send ekman a Private Message
beror ju lite på ljudet också och sen cd med "försteg" i är ju GANSKA ovanligt däremot kan att man kan köra den direkt i slutsteget är ju en sak men blir lite jobbigt om man ska koppla in fler grejer
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/01/06 :  07:08:39  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Med de priserna skulle jag nog köpa en lös cd och ett löst försteg. Mest för flexibiliteten och för att kunna få en phono-ingång på försteget.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/01/06 :  10:48:21  Show Profile Send Gebex a Private Message
Men tänk om man kunde få en CD-spelare som man kan sätta in en phono förstärkare i. Men det finns det ju redan (S1). Jag har dock ingen aaaning om hur det låter........

quote:
Originally posted by Hatoil

Med de priserna skulle jag nog köpa en lös cd och ett löst försteg. Mest för flexibiliteten och för att kunna få en phono-ingång på försteget.

Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/01/06 :  12:53:30  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Beror lite på vad Robin menar med inbyggt försteg. CD-spelare typ Levinson 390S/Wadia 861 med en eller två digitala ingångar samt variabla analoga utgångar kallar inte jag för nåt inbyggt försteg. Ett försteg skall klara betydligt mer än så men du får en extremt bra cd-spelare med lite extra flexibilitet

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/06 :  14:17:39  Show Profile Send Saro a Private Message
quote:
Originally posted by dole

För vad får man mest cd för pengarna en ren cd för 50kkr eller en för 95kkr med inbyggt försteg?
"citat Robin Fisher"

Tänk på vad han har skrivit med. Vad man får mest cd för. Det beror ju på ifall de lagt 20% på försteget och 80% på cdspelaren. då får man ju bra cd för den slanten. är det dock 50/50 så är det ju mindre cd än det vanliga alternativet men väldigt mycket försteg.

vet inte ifall jag fattat frågan rätt? kändes som lite "knivigare än kniven* fråga
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/01/06 :  14:35:10  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by dole

"citat Robin Fisher"

Hej Robin!

Själv skulle jag nog köpa en separat cd-spelare respektive försteg.
Ibland så kommer det ut nya cd-spelare modeller med nya tekniska framsteg och då är det inte så kul att tvingas sälja både försteg och spelaren för att kunna byta upp sig. begagnat värdet på ett försteg respektive cd-spelare skiljer sig ju oftast åt också. Ett par tre år gammalt försteg från ett bra märke har ju fortfarande ett högt andrahands värde, en gammal cd-spelar modell vill man ju inte lägga pengar på.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/06 :  20:07:35  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
En liten reflektion.....
Först separerar vi alla enheter till separata boxar för allt,
försteg, effektsteg, RIAA, DA osv.
Sedan bygger vi ihop allt igen!?
Cyrus har en CD-spelare med inbyggt försteg, som också kan förses med radiokort!
Och vad är en LinnClassic, annat än en kompaktstereo?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/06 :  20:36:07  Show Profile Send brumel a Private Message
Som låter lika bra som separata grejor.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/01/06 :  20:44:32  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag gillar idén med cd/pre.

Iofs så har jag inte någon Skivspelare vilket säkert kan bli ett problem.

Låna hem en "wadia", "s1:a" "MF cd/pre" eller något annat och prova med och utan "försteget" för att se vilket som låter bäst.

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000