HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jippie, jag ska bli rik!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/07 :  09:22:31  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Vilken tur jag har, jag har än en gång fått ett mail som garanterar att jag ska bli rik.

Jag ska hjälpa en advokat i Benin att få ut pengar efter att hans klient dött i en bilkrasch.

Läs och bli gröna av avund:

Barrister Akpabio George
Cabinet Maitre Akpabio
C132 Maison Maitre Akpabio George, Calavi
Cotonou ,Benin

Dear,

Do accept my sincere apologies if my mail does not meet your personal ethics but it is a personal email directed to you and I request that it should be treated as such. I am Barrister. Frank Awosu of Cabinet Le Jurisconsult Conseils & Etudes, COTONOU, REPUBLIC OF BENIN, a Lawyer and Solicitor at Law.

I was the Personal Attorney/Sole Executor to the Estate of my Late Client, who worked as an Independent Oil Merchant in my country COTONOU, REPUBLIC OF BENIN, before he died in a car crash with his immediate family on the 27th of November, 2004.

I carried out this search on you and I am contacting you because you bear a similar last name with that of my Late Client and the further reasons are as follows: The Bank have called my attention that I have 21 days in which I am to provide the next of kin/Beneficiary to the residue of this account: Since the death of my client in Nov, 2004, I have tried my best to locate any of his extended family relatives who legally should have been Claimants/Beneficiaries of his abandoned personal estate but all such efforts have been to no avail. I fear a likely confiscation proceedings in the coming weeks/months, hence my contacting you.

I seek your consent therefore; to present you to the Management of this bank as my Client's Next of Kin since you bear a similar last name with him so that you can help repatriates the money to a foreign account. I promise a fair share of 50%-50% at the end of the transfer. If you are very interested, get back to me as soon as possible with your full details; so that I will provide you further information on the next step. I want to assure you that I have all the requirements to execute this Claim.

What is required is trust and a solemn confidentiality on this project by both parties involved. Please let me have your stand with regards to this business deal as soon as possible and send to me your personal Information as follows for the execution of this transaction.

YOUR FULL NAME:
YOUR CURRENT ADDRESS:
DIRECT CELL PHONE:
AGE:
OCCUPATION:
MARITALSTATUS:

Waiting for your urgent response.
Best Regards,

Barrister Akpabio George,Esq.
.


Fast allvarligt talat, jag har fått över 15 liknande mail det senaste halvåret och jag fattar inte varför de här nötterna fortsätter skicka skräpet.
Men det kianske beror på att det verkligen finns ännu större nötter som tror på skiten de läser.

Någon mer här inne som fått chansen att bli rik på liknande sätt?

A balanced diet is a cookie in each hand.

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/03/07 :  09:37:32  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Det bästa är att skaffa en ny gmailadress som är falsk och sedan spela med så mycket som går. Absolut inte ge dem någon riktig personlig information utan bara spela med med en falsk adress, falskt nummer (någon gammal mobil som ändå skall slängas med ett nummer man inte behöver).
Ta så mycket tid och uppmärksamhet som bara går. Förhala, lova stort, visa glimtar av att pengarna finns, behåll deras intresse för att när man har lekt färdigt med dem, bara lämna dem i ett vacuum. Bara försvinna.
Om alla gjorde så skulle dessa brev försvinna fort.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/03/07 :  09:41:55  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Jodå, flera gånger

Regeln är såklart att klicka på delete direkt.

Detta mail var dock ovanligt rättframt och förslår alltså att mottagaren skulle gå i maskopi med en advokat, dessutom välskrivet på bra engelska.

Man kan alltid skicka ett mail och be honom sända över en liten slant som bevis på att han är seriös, föreslå en mindre summa, typ 10 000 USD Alternativt kommer du att kontakta högsta instans på
Cabinet Le Jurisconsult Conseils & Etudes, COTONOU, REPUBLIC OF BENIN.

Sen kunde man skicka mailet till 1000 andra svenskar vid det sällsynta (!) efternamnet Carlsson (mig inkluderat) och be dem göra detsamma...

Fast, nä, man trycker på deleatknappen

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/07 :  10:27:43  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Circlomanen och consulten/

Jag är så van vid dessa mail nu och jag får dem enbart till mina olika web-mail så några personliga uppgifter får de inte av mig

Ibland skriver jag tillbaka och svarar fruktansvärt tyket och efter ett sådant svar fick jag löften om att allt var riktigt och den (engelska) advokaten ville ha fortsatt kontakt.

Jag har även gjort som det oxå föreslagits att be om ett sk förskott, men ni vet ju hur fattiga dessa afrikanska advokater är så något förskott får man inte, inte heller fortsatt kontakt efter en sådan begäran.

Och tack för tipset, consulten, om att ta kontakt med myndigheterna, har faktiskt inte tänkt på det tidigare

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2009/03/07 :  10:31:53  Show Profile Send Roq a Private Message
Circlomanens och Hifikonsults råd är väldigt bra. Sköna sätt att "ge igen" på!
Jag har nog tur eller bra skräppostfilter för jag får väldigt få såna här mail - kanske 1-2 på 3 år.

Edited by - Roq on 2009/03/07 10:32:38
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2009/03/08 :  20:44:38  Show Profile Send poppen a Private Message
Såna som skickar ut sådana brev önskar jag att man kunde skicka ut med en falmskärm över en kannibalstam över Borneos regnskog och säga

Middagen är serverad grabbar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000