Author |
Topic |
|
Double A
Member
2095 Posts |
Posted - 2009/03/01 : 19:26:09
|
Ja ibland blir man lite sugen, tänk om man kunde #8221;klara#8221; sig med en disc-spelare och en förstärkare som kunde vara navet till både bild och ljud här hemma. Nu finns det ju sådana lösningar, frågan är bara hur bra låter de. Ja har sneglat lite på dessa båda.
Vi pratar alltså om Denon AVR-4308A och Denon DVD-2500BT Är det någon som äger eller har seriöst provat dessa prylar? Hur låter dom? Kan dom ersätta mina Bow ZZ-1 och ZZ-8? Eller kommer mina öron att vissna när man lägger på sin älsklings skiva!
Tekniken har ju inte stått still precis dom senaste tio åren så en hembioreciver av idag står sig kanske riktigt bra.
Synpunkter mottages varmt.
Mvh Double A
|
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Double A ordspråk. Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se |
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2009/03/01 : 19:36:56
|
quote: Eller kommer mina öron att vissna när man lägger på sin älsklings skiva!
Detta kan endast du avgöra genom att lyssna på dem. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Double A
Member
2095 Posts |
Posted - 2009/03/01 : 19:54:03
|
Visst är det så Vox, men ja tänkte få lite input från någon annvändare hur en sådan setup klarar sig mot beg 2-kanals prylar i almänhet.
|
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Double A ordspråk. Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2009/03/01 : 21:08:17
|
quote: Tekniken har ju inte stått still precis dom senaste tio åren så en hembioreciver av idag står sig kanske riktigt bra.
Synpunkter mottages varmt.
Nu känner jag inte till dina gamla pryttlar, men en hel del hänger också på vilka högtalare du kopplar till dem, dvs lättdrivna är oftast det som gäller till AV-receivers annars får du kompletera med slutsteg till frontarna. Har sagt det för och säger det igen att många AV-recevers svagare sida är just slutstegen, förstegen håller högre kvalite och en AV-receiver med påhängt slutsteg är en mycket prisvärd lösning. Sedan så finns det ju gott om integrerade förstärkare som har "bio ingång" så att man kan använda den som rent slutsteg till frontarna vid Hembio tittande. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2009/03/01 : 21:25:41
|
Jag skulle vilja säga så här att förstegen kan vara riktigt bra hos en receiver men det som är felet med stärkarna är att nätdelen är alldeles för underdimensionerade. Det är för övrigt rätt så vanligt även på vanliga tvåkanaliga slutsteg. Som tur är kan man koppla in ett separat slutsteg, men det tråkiga är att det inbyggda slutsteget forsätter att dra en massa ström. |
|
|
Anjin
Member
158 Posts |
Posted - 2009/03/01 : 21:37:54
|
Nu vet jag inte hur kinkig du är när det gäller att byta cd snabbt, men om du har tänkt just den där kombinationen (speciellt BD-spelaren) så bör du tänka på att det tar över en minut för den att komma igång med en film. Det bör alltså vara ungefär samma för cd-skivor. Femton sekunder för att släden ska öppnas vet jag inte om jag har tillräckligt med tålamod för. Men jag är ung och otålig å andra sidan. |
|
|
Double A
Member
2095 Posts |
Posted - 2009/03/02 : 07:36:15
|
Jag får tacka för informationen så här långt.
Det här med underdimensionerade slutsteg är ju inte så kul, iofs så har mina högtalare en kännslighet på 95dB, men man kanske byter någon gång...
Långa laddningstider kan även jag bli rätt iriterad över, bra synpunkt!
Mvh Double A |
|
|
|
Topic |
|