Author |
Topic |
|
Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran
1969 Posts |
Posted - 2009/03/02 : 21:34:27
|
En till utflykt i antikrundans anda, denna gång tänkte jag att vi kollar ett område där det borde finnas mängder av glömda fynd. Det objekt jag använder är ett mekaniskt mästerverk, likaså ljudmässigt, blev ingen gigantisk succe då det inte föll tongivande amerikanska "audiotyckare" på läppen. I verkligheten är det här något att leta efter:
Audio Technica AT1100, riktigt nära en äkta universalarm, går att anpassa till de allra flesta pu, och mekaniken är en fröjd, typ Leica M4.
Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2009/03/02 : 22:05:49
|
Jag tänkte denna tråden skulle leda fram till rolig komplett "vintage" gramofon. Längst ut på AT1100:an tänkte jag att vi använder denna:
Finns fortfarande men rötterna är sannerligen vintage. Nu måste jag hitta på ett kul verk att fortsätta med. Jag bör nog också kolla med moderatorer om detta skall flyttas till vinylforumet i stället |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2009/03/02 : 23:16:47
|
Hej Björn! quote: En sån vill jag ha!
Till höger i bilden tittar en arm in, den är inte 100% komplett, behöver bland annat monteringsbas, den runda biten med tre monteringshål mitt i bilden, men en sån kan jag göra, samt lite småfix, men den är i övrigt helt ok, den kan Du överta.
Ingvar |
|
|
|
Topic |
|