Om du framförallt vill ha kvar alla rumsegenskaper i musiken ska du inte köra Benchmark som försteg. Ett försteg av hög klass fullständigt krossar DAC1 på denna parameter, jag kopplade ur det inbyggda försteget efter att ha jämfört. Å andra sidan om du ändå inte har högtalare som kan leverera detta (bas och mjuk upphängning) vilket få har enligt mina öron så spelar det ju ingen roll, då kanske du inte ens hör någon skillnad.
Jag skulle snarare snegla på Harmony Designs försteg med inbyggd DAC om jag var du... Den går att skräddarsy rätt rejält dessutom. Obs, ej Harmonys Dac, utan det dyrare av förstegen!
Annars bygger du ett passivt försteg med riktigt bra volympot så har du bra prestanda för småpengar... McGyver på forumet är duktig på sådana och jag har köpt ett som han byggt (med fjärr!). Kostade mig 600kr och spelar minst lika bra som min Sony-processor...
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Jag håller inte med om påståendet att försteget i DAC1 skulle vara dåligt. I min tidigare anläggning med Avantgarde så utklassade Benchmarken rena försteg som kostade flerfaldigt mer än DAC1.
Detta skrivet med sedvanlig brasklapp om att det var mina öron som avgjorde detta, i min anläggning. Du borde låta dina egna öron göra likadant, i din egen anläggning, JWO.
Mvh, Ola
De Omnibus Dubitandum Est
Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata