HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mitt hyreskontrakt om att spela musik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/02/23 :  23:32:59  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Olika hyresvärdar har olika system, men jag tror kommunala värdar har system där man utdelar varningar om man stört grannarna. Här i Vänersborg åker man ut efter tredje varningen; jag har själv anmält störande grannar vilket inneburit alltifrån tjommen som kom hem klockan två på natten satte spelaren på högsta volym och REPEAT och somnade ifrån, till samma tjomme som satte väckarklockan på 6.00 vraje morgon och körde snooze fem gånger. Det hördes upp till oss, och trots att det var ganska tyst ansågs det vara så störande att (i detta fall) killen fick en tillsägning.
Grannarna som bor vägg-i-vägg med oss plinkar på piano dagtid. Stör inte oss så mycket men det är lite tjatigt med etyder...
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/02/24 :  05:56:59  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
quote:
samma tjomme som satte väckarklockan på 6.00 vraje morgon och körde snooze fem gånger. Det hördes upp till oss, och trots att det var ganska tyst ansågs det vara så störande att (i detta fall) killen fick en tillsägning.

Då måste han haft hyffsat stark väckarklocka

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/02/24 :  08:01:01  Show Profile Send Vox a Private Message
Kan någon moderator flytta den här tråden dit den hör hemma?
Som jag ser det har den egentligen inget med hifi att göra.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/02/24 :  17:01:03  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
quote:
Kan någon moderator flytta den här tråden dit den hör hemma?
Som jag ser det har den egentligen inget med hifi att göra.

Jag håller med

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000