Author |
Topic |
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 14:34:47
|
Jag ville bara nämna den utmärkta och ovanligt fina service jag fått av Naim Audio i England. Efter att haft problem med en cd-spelare jag köpte begagnad slutade det med att Naim bytte ut spelaren till en ny. Det har kastats en del skit på detta märke på ett annat forum (ni som sett detta vet vilket) och jag tyckte det var på sin plats med lite beröm!
|
|
BluesBoy
Member
160 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 14:54:45
|
Om de byter ut en spelare som du köpt i andra hand så måste jag säga att det är service utöver det vanliga. Köpte du spelaren av en privatpersone eller en firma? |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 14:58:31
|
Det kastats skit på mycket där förutom då vissa få märken och det är inte seriöst som de allra flesta vet. Bra service för din del som förtjänar beröm som sagt! |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 15:44:43
|
Grattis Snutten!
Till alla andra: Kasta inte skit själva, utan njut av en tillverkare som tagit sitt ansvar.
|
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 16:09:59
|
BluesBoy: privatperson. Tack soundbrigade |
Edited by - Snutten on 2009/02/21 17:04:46 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2009/02/22 : 11:45:32
|
Eftersom det kastas mycket skit så måste det vara ett riktigt skitforum. Nej, jag håller verkligen med om att det inte är seriöst, de som har den inställningen präglas starkt av sina fördomar och man ska akta sig för att ta intryck av deras åsikter. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/02/22 : 13:34:19
|
Det är väl Naim vi höjer till skyarna ... ?! ... och den oerhörda service de bjöd Snutten på. Har någon fått liknande service av andra företag?
(Jag vet inte vilket forum som man försöker klanka ner på, och det spelar väl ingen roll, MEN jag tycker inte det hör hemma att ösa skit över andra forum. Ta hellre upp en sådan diskussion på OFF Topic-forumet här. En bra rubrik är "Vilka andra forum är du med i".) |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2009/02/22 : 14:23:05
|
Japp Densen gav mig en ny spelare istället för den krånglande privatköpta. Jag fick dessutom hela spelarens nypris i rabatt när jag uppgraderade den till en bättre modell!!! SJUKT BRA SERVICE!!!
Tummen upp för Densen!
Mvh Magnus Eriksson |
Edited by - Manga X on 2009/02/22 14:25:47 |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2009/02/22 : 23:20:36
|
Trevligt att det finns fler företag som är så intresserade av att deras kunder blir nöjda och är stolta över sitt rykte. Det hade ju varit trist om den service jag fick vore unik. |
|
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO
1266 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 00:17:18
|
Det finns fler exempel på riktigt bra service. Min två år gamla Benz Ace L slutade fungera på ena kanalen. Efter kontakt med Stefan på Akkelis Audio skickades den i väg till tillverkaren och jag fick tillbaka den efter några veckor med besked att Benz tog det som ett garantiärende! Att få sådant besked är oväntat och glädjande som kund, när det gått så lång tid sedan inköpet.
mvh |
geldis |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 07:02:13
|
Väldigt positiv tråd och tack för att du startade den snutten!
Finns det fler exempel på god service?
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 07:31:34
|
Mitt Myryad-försteg fick ett haveri på den digitala volymkontrollen. Mailade konstruktören/delägaren Chis Evans på Myryad för att kolla vad som kunde göras. Dagen därpå fick jag ett mail från Flextronics i finland inkl. pdf med fraktsedlar att skriva ut och klistra på paketet. Två veckor senare stod ett nyservat försteg med fungerande volympot i racket igen. Rubbet ordnat gratis. Tackar Chris för sällan skådat service. Sådant värmer ända in i hifi-själen. |
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 10:23:00
|
Kul , där steg Naim i graderna ! Angående Utmärkt service Måste jag berömma Anders på hifi-stället , Min McItosh ena vu mätare spökade , inga problem där inte ! Kändes som att som Mcitosh ägare hade livstidsgarati
|
|
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 12:42:40
|
Tack Pac, det var så lite, men kul att det uppskattas. Kan nämna att min trasiga spelare var 3 år(!), men det var ett lömskt fel på den som troligen funnits från början men visade sig senare. Dessutom är den nya klart mycket bättre, en fantastisk spelare helt enkelt . |
Edited by - Snutten on 2009/02/23 12:43:22 |
|
|
svanbo
Member
1240 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 12:57:41
|
Mitt privatköpta Nuforce AVP 16 byttes mot det dyrare AVP 17 av agenten i Sverige, Audio Prophile, eftersom de inte hade några AVP 16 inne och inte ville låta mig vänta Blev så nöjd att jag skrev en separat tråd om detta |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2009/02/23 : 15:53:03
|
Detta ger ju lite hopp om framtiden. Så man vet vad man ska välja nästa gång. För min del känns det som om det inte är frågan om ifall hifiprylarna man skaffar går sönder, utan när. Och då vill man gärna ha att göra med företag som tar hand om sina produkter. Trevlig tråd som sagt! |
|
|
|
Topic |
|