HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Utmärkt service
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2009/02/21 :  14:34:47  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag ville bara nämna den utmärkta och ovanligt fina service jag fått av Naim Audio i England. Efter att haft problem med en cd-spelare jag köpte begagnad slutade det med att Naim bytte ut spelaren till en ny. Det har kastats en del skit på detta märke på ett annat forum (ni som sett detta vet vilket) och jag tyckte det var på sin plats med lite beröm!

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2009/02/21 :  14:54:45  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Om de byter ut en spelare som du köpt i andra hand så måste jag säga att det är service utöver det vanliga. Köpte du spelaren av en privatpersone eller en firma?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2009/02/21 :  14:58:31  Show Profile Send FBK a Private Message
Det kastats skit på mycket där förutom då vissa få märken och det är inte seriöst som de allra flesta vet. Bra service för din del som förtjänar beröm som sagt!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/02/21 :  15:44:43  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Grattis Snutten!

Till alla andra: Kasta inte skit själva, utan njut av en tillverkare som tagit sitt ansvar.

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2009/02/21 :  16:09:59  Show Profile Send Snutten a Private Message
BluesBoy: privatperson.
Tack soundbrigade

Edited by - Snutten on 2009/02/21 17:04:46
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2009/02/22 :  11:45:32  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Eftersom det kastas mycket skit så måste det vara ett riktigt skitforum.
Nej, jag håller verkligen med om att det inte är seriöst, de som har den inställningen präglas starkt av sina fördomar och man ska akta sig för att ta intryck av deras åsikter.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/02/22 :  13:34:19  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Det är väl Naim vi höjer till skyarna ... ?! ... och den oerhörda service de bjöd Snutten på.
Har någon fått liknande service av andra företag?




(Jag vet inte vilket forum som man försöker klanka ner på, och det spelar väl ingen roll, MEN jag tycker inte det hör hemma att ösa skit över andra forum. Ta hellre upp en sådan diskussion på OFF Topic-forumet här. En bra rubrik är "Vilka andra forum är du med i".)
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2009/02/22 :  14:23:05  Show Profile Send Manga X a Private Message
Japp Densen gav mig en ny spelare istället för den krånglande privatköpta. Jag fick dessutom hela spelarens nypris i rabatt när jag uppgraderade den till en bättre modell!!!
SJUKT BRA SERVICE!!!


Tummen upp för Densen!



Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2009/02/22 14:25:47
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2009/02/22 :  23:20:36  Show Profile Send Snutten a Private Message
Trevligt att det finns fler företag som är så intresserade av att deras kunder blir nöjda och är stolta över sitt rykte. Det hade ju varit trist om den service jag fick vore unik.
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2009/02/23 :  00:17:18  Show Profile Send geldis a Private Message
Det finns fler exempel på riktigt bra service. Min två år gamla Benz Ace L slutade fungera på ena kanalen. Efter kontakt med Stefan på Akkelis Audio skickades den i väg till tillverkaren och jag fick tillbaka den efter några veckor med besked att Benz tog det som ett garantiärende!
Att få sådant besked är oväntat och glädjande som kund, när det gått så lång tid sedan inköpet.

mvh

geldis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/02/23 :  07:02:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Väldigt positiv tråd och tack för att du startade den snutten!

Finns det fler exempel på god service?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2009/02/23 :  07:31:34  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Mitt Myryad-försteg fick ett haveri på den digitala volymkontrollen. Mailade konstruktören/delägaren Chis Evans på Myryad för att kolla vad som kunde göras. Dagen därpå fick jag ett mail från Flextronics i finland inkl. pdf med fraktsedlar att skriva ut och klistra på paketet. Två veckor senare stod ett nyservat försteg med fungerande volympot i racket igen. Rubbet ordnat gratis. Tackar Chris för sällan skådat service. Sådant värmer ända in i hifi-själen.
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/02/23 :  10:23:00  Show Profile Send Smackman a Private Message
Kul , där steg Naim i graderna !
Angående Utmärkt service Måste jag berömma Anders på hifi-stället , Min McItosh ena vu mätare spökade , inga problem där inte !
Kändes som att som Mcitosh ägare hade livstidsgarati



Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2009/02/23 :  12:42:40  Show Profile Send Snutten a Private Message
Tack Pac, det var så lite, men kul att det uppskattas. Kan nämna att min trasiga spelare var 3 år(!), men det var ett lömskt fel på den som troligen funnits från början men visade sig senare. Dessutom är den nya klart mycket bättre, en fantastisk spelare helt enkelt .

Edited by - Snutten on 2009/02/23 12:43:22
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2009/02/23 :  12:57:41  Show Profile Send svanbo a Private Message
Mitt privatköpta Nuforce AVP 16 byttes mot det dyrare AVP 17 av agenten i Sverige, Audio Prophile, eftersom de inte hade några AVP 16 inne och inte ville låta mig vänta Blev så nöjd att jag skrev en separat tråd om detta
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/02/23 :  13:41:51  Show Profile Send CC a Private Message
Grattis till så snygg service! Har själv aldrig upplevt sådant inom hifi. Antingen fungerar grejerna år ut och år in, eller så är supporten en gränslöst eländig...

Kom just på att jag ljuger!
Primare ska få eloge för sin service! Min nu gamla dvd var en gång ung och stark (om än lätt beg) fast med ett behäftat problem med att synka text och bild. Ett samtal senare samt en vecka var min dvd tillbaka med bla en ny drive av senaste sorti. Fungerade sedan fläckfritt under många år. Är nu pensionerad hos äldsta pojken.

Så det finns soliga fläckar även i detta universum...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2009/02/23 :  15:53:03  Show Profile Send lindvall a Private Message
Detta ger ju lite hopp om framtiden. Så man vet vad man ska välja nästa gång. För min del känns det som om det inte är frågan om ifall hifiprylarna man skaffar går sönder, utan när. Och då vill man gärna ha att göra med företag som tar hand om sina produkter. Trevlig tråd som sagt!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.2 sekunder. Snitz Forums 2000