HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stockholmsmässan, snackis!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2009/02/15 :  12:50:50  Show Profile Send Sceptic a Private Message
quote:
Var var Moon?

Han menar nog Kef´s top-of-the-line-modell Muon
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/02/15 :  12:56:16  Show Profile Send huzze a Private Message
Naturligtvis
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2009/02/15 :  13:11:28  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
Hos Intelligent Sound var väl det sådär. Stort minus är att högtalarna var verkligen inte är snygga, vilka det nu var? Var fanns IS815 Pro? Dom hade jag velat höra.


quote:
Det var en helt ny modell som blev klar i veckan och stått på inspelning fram till mässan. Ska väl lira i samma division som 815Pro, priset var inte satt än men gissninigsvis skulle de hamna under 200'.


Jag har svårt att tro att avsikten är att de skall spela i 815 Pro divisionen, av det jag hörde igår på mässan så upplever jag 815 fantastiskt mycket bättre, modellen hann just bli klar före mässan och jag kan tänka mig att det finns en del kvar att slipa på. Konstiga reflexer och ett ständigt bakgrundssorl gjorde inte saken bättre. De lät också betydligt mera rätt när man lyssnade i närfältet.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2009/02/15 13:14:57
Go to Top of Page

linkan_82
Member

185 Posts

Posted - 2009/02/15 :  14:07:35  Show Profile Send linkan_82 a Private Message
Riktigt STÖKIG mässa.

Det mesta va helt under förväntningarna. Sonus lät ju ganska OK. Men det enda som lät riktigt bra va Focal. Kan inte recensera Lars då jag fick stå vid dörren men det såg ganska intressant ut.

Tycker det va för lite horn och rör. Saknade även nyaste Martin Logan, de hade varit roliga att fö höra.

Nä det va absolut inte så bra som artiklar om den innan utgav den för att vara. (INTE ultra high end)

Men det är ju som sagt min åsikt

linkan_82

Edited by - linkan_82 on 2009/02/15 14:08:38
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2009/02/15 :  15:12:29  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Ojdå! Muon kanske dom heter. Sorry!

..men Moon med Muon vore något!

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2009/02/15 :  15:56:36  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Är det någon någonsin som tyckt Kef låtit bra på en mässa (ja, förutom Muon då kanske som kostar en triljard).

Som tillägg till mitt första inlägg måste jag nog skriva att det var rätt lite "high end" över denna mässa och att HiFi&Musiks personal var verkligen trevliga.

Sen skulle jag vilja att Audiotrade någongång får ett stort och fint rum. De har ju så grymma produkter men får alltid "skohorna" in dem i en garderob.

Sen saknade jag HiFi Consult och Interceptor.
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/02/15 :  17:01:52  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag vet inte om det är jag som är för kräsen. Men jag tyckte bara att Wilson benesh med Hegel fick till det riktigt bra. Även Karma med Karan fick till det men där pratar vi en helt annan prisklass. Intelligent sound var helt ok. Wilson Benesh med Hegel var grymmast idag enligt mig

Många rum mådde jag riktigt dåligt av att bara vara i. Skall inte nämna några namn... men tyckte att det lät rent utan sagt dåligt i flera stycken av dem.

Sedan tyckte jag om att prata med Opus3.


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

PsYcHoGUN
Member

124 Posts

Posted - 2009/02/15 :  17:35:35  Show Profile Send PsYcHoGUN a Private Message
Har precis kommit hem från mässan och helt klart bäst var Wilson Benesch + Hegel, men också Focal Utopia Diablo var riktigt trevliga.

Rummet med Kef var helt enkelt kasst. Jag missade Hifi-klubben och Tad the one(?) lr vad den nu hette. The Lars + amphion var sisådär...inget speciellt. Intelligent Sound var faktiskt helt ok, men jag fann inte ljudet engagerande. Jag gick nog tillbaks till Hegel+Wilson-rummet 4ggr, så jag får anta att det var det bästa enligt min smak.

Det var otroligt kul att få lyssna till de lite större Sonus Faber högatalarna, även om de är långt över budget.

Jag har aldrig vart på Hifi-mässa förut så jag har inget att jämnföra med, men det var lite för lite olika högtalare kan jag tycka, men helt ok.

Var det någon som lyckades skriva ner eller memorera låtarna de spelade inne "Focal-rummet"?

1) Di Meola and Vai - Race with Devil on Turkish Highway
2) Ngn kör med väldigt mycket "whiskeyröst" :)
3) En 22årig tjej men änglaröst

Tack för mig

S.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2009/02/15 :  18:43:19  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Kul att det finns så olika synpunkter om samma produkter, jag har mycket olika åsikter än flera av Er som kommenterat.

Jag var kanske lite extra gnällig eftersom jag varit på fest dagen innan och VAB'de på morgonen.

Först så tycker jag att det var den sämsta Stockholmsmässan på länge, knökfullt i många rum trots att jag gick runt på Söndagen. Det tog lite drygt en timme att göra mässan vilket måste räknas som bottenrekord.

Audionord gav mixade intryck, fin elektronik och bra stämning men det lät Eton 5 tummare (AÖ medlemmar vet var vi tycker om den )

Naim/Audiovector lät precis som tidigare = vissa gillar det jag går därifrån direkt.
Meridian vet jag inte för det snackades bara båda gångerna jag var där.

Audiactive spelade på ett par högtalare som inte alls trivdes i miljön. Tamt, dynamikfattigt och sömningt. De kan nog bättre.

Kef/Chord lät riktigt bra i ett rum som inte alls var särskilt fullt. Där jag satt lät det riktigt bra med stora element som satte fart på mycket luft.

Audio connection körde Harbeth Monitor 40 i ett rum där 50 andra står och snackar om ditt och datt. Det säger sig själv att man inte kan kommentera något vettigt. Lika dant var det när Larsen demade. Båda verkar ha fina grejor men man behöver höra dom i bättre miljöer.

Hegel Wilson Benesch körde en lite högtalare i ett jätterum och de knäade tydligt under uppgifter. Ett mindre rum hade nog varit betydligt bättre för nu hade de inget headroom kvar för transienter.

PL fick jag aldrig plats i så jag vet inte och likaså var det hos AudioTrade. De hade i alla fall dragit dit det tyngsta grejorna och det var kul att se. Karma högtalarna är otroligt vackra men prisvärdheten far uppåt väggarna.

När skall the Lars lära sig att man måste koppla trioder till känsliga högtalare?? Inte i år i alla fall. De är vackra? och personliga men när man demar så måste ljudet vara i paritet tycker jag men där saknades det några tiopotenser.

TAD fick jag inte plats hos men jag har hört dom förr och vet vad de kan prestera. Tydligen finns det några lyckliga ägare i Sverige, någon som vet var???

Det var betydligt lugnare och bättre ljud hos Audio Consept dit jag jag gick efteråt och där såg jag många ansikten som jag sett på Sheraton. Tydligen var det fler som tyckte det var ganska kass.
Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2009/02/15 :  18:48:18  Show Profile Send svejk a Private Message
Kom inte iväg, tydligen missade jag inget! Var på ett mycket trevligt hembesök istället


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2009/02/15 :  19:05:15  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Micke Y skrev:
quote:
TAD fick jag inte plats hos men jag har hört dom förr och vet vad de kan prestera. Tydligen finns det några lyckliga ägare i Sverige, någon som vet var???


Finns en bildtråd på Euphonia om en ägare:
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5007&hl=ultimate&st=0

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/02/15 :  19:12:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Intressanta reflektioner! Det är uppenbart att mässupplägget och rummen berör samt att intrycken växlar. Hoppas det finns fler besökare som vill dela med sig av sina intryck.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/02/15 :  19:36:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Att PL Audios rum var välbesökt kan jag konfirmera. Christoffer som stod utanför fick nästan säga till varannan att det var fullt och de fick komma tillbaka om 15min, när nästa demo började.
Tyvärr fick jag inte heller nån möjlighet att lyssna

Undrar om denna "beslastning" av lokalerna är godkänd för utrymningar och brandskydd ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2009/02/15 :  19:42:34  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Någon sa att the Lars kostar nu 750 tusen paret, kan det verkligen stämma??!! Kan någon bekräfta?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2009/02/15 :  21:01:09  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Först så tycker jag att det var den sämsta Stockholmsmässan på länge, knökfullt i många rum trots att jag gick runt på Söndagen. Det tog lite drygt en timme att göra mässan vilket måste räknas som bottenrekord.

Jag misstänkte att det skulle bli så här med det valda upplägget, så jag valde att umgås med min flickvän istället. Ska det var värt att besöka en mässa så bör det finnas flertalet lite mindre rum så man får chansen till någolunda lyssning utan det är stökigt som det har varit enligt många inlägg.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/02/15 :  21:48:56  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Mina intryck dagen efter lördagen, är trångt och trängre. Det var förvisso inte så lång kö att komma in, men sedan var det ju kaos innanför. Man pressande in sig i nått rum, fick trängas därbak eller helt sonika köa för att ens få reda på att det var fullt. Köerna gjorde det smått omöjligt att förflytta sig även om man inte ville in.
Mässan skulle vara high-end...men var det värstinggrejerna som stod där, njea med ett nödrop i vissa rum. Tur att man kunde halka med till XTZ, iofs. inga dyrgrejer men trevligt och mycket intressant och ljudet var riktigt trevligt. Sedan att jag hakade på till Audio Concept gjorde att dagen räddades.

Övrig behållning var att träffa lite Hififorumkändisar och surra, samt två Opus3-skivor.



edit:

quote:
det lät Eton 5 tummare (AÖ medlemmar vet var vi tycker om den )


Det ska jag komma ihåg

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2009/02/15 21:51:48
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2009/02/15 :  22:55:02  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Magils
Den har vi talat om mycket och du vet att den är omtvistad. Du delar den mer smalbandigt och den klarar sig bättre hos dig än hos sin mer kända kusin.

Mickenh


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2009/02/16 :  03:16:08  Show Profile Send långhåret a Private Message
Mina intryck från lördagen;

Trevligt och luftigt precis innan man kom in till själva mässan.
Dvs från dörren in till sheraton + baren fram till receptionen,

På övervåningen var det för mycket människor för dessa trånga korridorer.

Orkade inte ens leta reda på vart T.A.D -högtalarna befann sig.
installerade mig i baren och tog ett stadigt gäng samuel adams + kanapé'er.

När klockan började närma sig 17 så vågade jag lämna baren och till min förtjusning kunde jag ta mig fram utan att behöva köa för varje steg.


Besökte bl a 'The Lars'-rummet.

Trevligt ljud som engagerade när det spelades från vinylen!
(speciellt när Steve Winwood åkte på, kanon!

Smög fram en egen skiva så fort jag fick chansen.
Den såg ut enligt följande;

1. Journey - Positive Touch (1986, Rem 2006)
2. Led Zeppelin - Immigrant Song (1970, Rem 2007)
3. Peter Cetera - Feels Like Heaven (duet with Chaka Khan, 1992)
4. AC/DC - Back In Black (1980, Rem 1994)
5. Rush - Prime Mover (1987, Rem 1997)
6. A-Ha - Take On Me (1985, Rem 2004)
7. Judas Priest - Stained Class (1978, Rem 2001)
8. Led Zeppelin - Over The Hills And Far Away (1973, Rem 2007)
9. Def Leppard - Hysteria (1987, Rem 2006)
10. Boston - More Than A Feeling (1976 Rem 2006)
11. Rainbow - Stargazer (1976, Rem 1999)
12. The Who - Baba O'Riley (1969, Rem 2003)
13. Pink Floyd - Comfortably Numb (1979, Rem 1994)
14. Rob Zombie - Dragula (1998)


När min CD åkt på tyckte jag att mellanregistret var lite för tillbakadraget i 'The Lars' Setup'en. Hade säkert funkat bättre med vinyl

Någon expert bakom mig som tyckte att min musik "inte var tänkt för mässor" för att ljudkvalitén var för dålig, men att musiken var bra. Och jag svarade att jag vill bara spela det som jag lyssnar på och tycker är bra. Vem vill höra musik man inte tycker om, med bra ljud?


Gick vidare och letade rum som inte var överfulla och fann att Audiovector + Naim precis skulle börja någon demo och det var endast 5-6st i publiken, kanon!


Uppställning enligt följande:

1. Avantgardé + Naim XS

Ljudet var alldeles för vasst i diskantområdet. Fick ont i öronen och ville gå därifrån.

2. Avantgardé + Supernait

S-ljudet blev mindre påtagligt och högtalaren stramades upp rejält i alla register.


3. Avantgardé + NAC202/NAP200

Nu klev vi upp ytterligare en nivå, även om skillnaden var mindre mot föregående steg, men jag stördes fortfarande av diskanten.

4. Avantgardé + NAC202/NAP200 + Flatcap och highcap??

Nu jXXlar hände det grejer. Den irriterande diskanten var helt borta och ljudet var nu riktigt luftigt och spänstigt utan tendens till att skapa lyssningströtthet. Riktigt bra!!

Denna kombo skulle jag lätt kunna leva med och vara nöjd
(Den sista "uppgraderingen" var att byta ut kabel'n mellan försteg och slutsteg. Hörde absolut noll skillnad mot föregående).

Vandrade vidare och klämde lite på Sonus Faber , men kom precis in i något kabeltest som jag tyckte var tråkigt så jag vandrade ned mot Hifi-klubben's tillhåll och testade dom nya referenslurarna från Denon AH-D7000 (tillsammans med Harmony design hörlursförstärkare + LYNGDORF CD-1)

Mersmak var det minsta intrycket... Hade jag haft råd hade jag tagit med mig hela setupen.

Lärde mig också att vara uppmärksam på omgivningen när jag provar lurar.. var en äldre herre som testade en billigare modell hörlur som var inkopplad i en annan förstärkare, men han hörde inget när han vred upp volymen nästan till max.... problemet var att han vred på "min" hörlursföstärkare... Hade precis hunnit lyfta av lurarna från skallen så jag blev inte döv....

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/02/16 :  07:40:30  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Micke Y, jo vi har stött och blött den, men att den skulle vara referens för oljud...alla element kan kan låta illa fel implementerade.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2009/02/16 :  10:19:05  Show Profile Send keso77 a Private Message
Det som tyvär lämnade störst bestående intryck på mig var:

- Idioten som kastade sig ner på min stol i ett lyssningsrum som jag reste mig ur för att lämna plats åt den 300 år gamla farbrorn som såg ut som han skulle få en hjärtattack. Chivalry is dead!

- De som stövlade in i provlyssningsrum mitt under demonstration och babblade på som om världen kretsade runt dem. Fruktansvärt respektlöst.

Annars var det ett rent nöje att lyssna på en del riggar, gillade Amphions Krypton stenhårt. Kharmarummet var trevligt också.


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2009/02/16 :  15:42:29  Show Profile Send Sceptic a Private Message
quote:
- De som stövlade in i provlyssningsrum mitt under demonstration och babblade på som om världen kretsade runt dem. Fruktansvärt respektlöst.



Brukar också alltid vara en del med skräniga ringsignaler som glatt svarar och högljutt pratar vidare mitt i lyssningen
Man slutar aldrig att förvånas.

Ingen som deltog i Audionords Nätrenare/kabeldemo

Edited by - Sceptic on 2009/02/16 17:20:21
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2009/02/16 :  23:24:55  Show Profile Send ulf a Private Message
"Var det någon som lyckades skriva ner eller memorera låtarna de spelade inne "Focal-rummet"?

1) Di Meola and Vai - Race with Devil on Turkish Highway
2) Ngn kör med väldigt mycket "whiskeyröst" :)
3) En 22årig tjej men änglaröst"

Svar på 3) Det Nyazeeländska underbarnet Hayley Westenra sjunger så vackert så änglarna gråter.
Jag och Tobbe hörde henne på Arken förra året och blev helt tagna.
Skivan "Odyssey" måste alla ha!

svar på 2) Gruppen Fairfield Four hade jag aldrig hört förut. Det är en amerikansk gospelgrupp a la "Blind boys of Alabama". I låten "This bones" sjöng en bas rakt ner i källare!! De små JMlabsen följde med fantastiskt bra!
Skivan heter "I Couldn't Hear Nobody Pray" 4USD på Amazon.
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2009/02/17 :  01:45:45  Show Profile Send e-robban a Private Message
Jag var på mässan under lördagen. Först var jag där runt lunchtid. Hörde att det spelades musik i lite olika rum, kunde dock inte se vad som alstrade dessa toner då rummen var knökfulla med folk. När man lämnade mässan drygt 1,5timme efter ankomst kände man sig lite blåst, men gick tillbaka igen efter 16 och fick en helt annan upplevelse. Under de kommande 2 timmarna kunde det ibland hända att jag hade hela lyssningsrum för mig själv (i princip)!

Höjdpunkterna enligt mitt högst personliga tycke utan inbördes rangordning var:

SA/Primare (kul att känna att man valt rätt grejor)som jag tyckte lät kristallklart, neutralt och medryckande med den blues-funkiga musiken. Saknade varken kropp eller definition här!

Hegelrummet var också trevligt, imponerande baskontroll och storlek på presentationen från de relativt små högtalarna i detta stora rum.

I Sonus Faber-rummet lyckades jag förutom huvudanläggningen få ett smakprov på Sonus Fabers "datorhögtalare" som hade rejält med kött och blod trots den ringa storleken, samt testlyssna tre olika förstärkare med samma musik (Audio research, Moon, Krell). Moon kändes mest allround av de tre men stack inte heller ut åt något håll, A-R fick mig faktiskt att digga lite på det klassiska stycket vilket inte var någon dålig bedrift minst sagt. Krellen föll mig inte riktigt på läppen med sin lite väl analytiska karaktär, hade inte samma förmåga att återge instrumentens olika klanger (korrekta eller ej), hittar inget bättre ord än "enformigt" för att beskriva ljudet i jämförelse med de andra. Stora anläggningen imponerade i allafall på mig när det spelades ett livespår från en vinylskiva. Musiken var Die mensch-machine med kraftwerk. Ljudet kändes vidöppet och man kände sig väldigt närvarande i publiksorlet på inspelningen. Prisvärt? Vet ej.

Larsen var också en positiv överraskning, är en sucker för stort ljud som ni märker och upplevde inte på något sätt stereobilden som oprecis, vilket hade varit en rädsla innan. Spelade homogent och inbjudande.

En annan kul grej var att Mattias Strindbeck (Harmony Design)hade stenkoll på en order (DA9) som jag går och väntar på, han visade upp några slitna fingrar från monteringsarbetet och berättade att den skulle dyka upp den här veckan. Fick också veta att han har ett nytt monoblock på G, hörde tyvärr inte så mycket av vad han sa om det pga allt surr från människorna runtomkring (vid lunch).

Mässans minus:

IS, fula, tråkiga (och jag kör med deras kablar), ljudmässigt tyckte jag de störde när jag ville lyssna på annat i rummet. intetsägande med fetingbas.

Sonus Fabers representant. Kanske var det språklig osäkerhet som gjorde att han saknade den italienska passion och inlevelse som man lite fördomsfullt kunde förväntat sig.

Att det på en mässa full av spjutspetsteknik inom ljudåtergivning inte fanns någon som använde mikrofon så man kunde höra vad de snackade om utan att behöva sitta längst fram. Eller så har man helt enkelt inga riktiga guldöron ;)

T.A.D, (Ta en Annan Dörr?) det enligt många så fantastiska ljudet hörde jag aldrig för den dörren var alltid stängd. var det platsbokning i förväg som gällde eller?


"Just sit back and enjoy the magic of rock!"

Edited by - e-robban on 2009/02/19 18:52:11
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2009/02/17 :  09:11:07  Show Profile Send Sceptic a Private Message
quote:
, samt testlyssna tre olika förstärkare med samma musik (Audio research, Moon, Krell). Moon kändes mest allround av de tre men stack inte heller ut åt något håll, A-R fick mig faktiskt att digga lite på det klassiska stycket vilket inte var någon dålig bedrift minst sagt. Krellen föll mig inte riktigt på läppen med sin lite väl analytiska karaktär, hade inte samma förmåga att återge instrumentens olika klanger (korrekta eller ej), hittar inget bättre ord än "enformigt" för att beskriva ljudet i jämförelse med de andra.

Vilka modeller var det som du lyssnade på
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2009/02/17 :  09:56:52  Show Profile Send RotelPower a Private Message


Dom här panelerna (träfärgad, vit och svart) går på 5800kr för 10st.
Några från Stockholmstrakten som skulle vara intresserade för ett gruppköp?

Tyckte dom var bra läckra!

Kan tänka mig två stycken eventuellt fyra.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000