HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenhet Eaton Powerware
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2009/02/22 :  11:04:00  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Hej, någon som har erfarenhet av Eaton Powerware strömskydds/UPS-produkter? Jag har allvarliga problem med spänningen i min lägenhet (lampljuset fladdrar och det brusar från och till rätt så rejält i högtalarna). Tänkte att någon form av strömrenings-/skyddprodukter som jämnar ut flödet skulle hjälpa. Vad behöver en sådan produkt för spec om man ska koppla in ett slutsteg (200w)?

Eaton har en del produkter i rimlig prisklass.

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2009/02/22 :  11:34:47  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Jag tror att detta är produkten för dig http://psaudio.com/products/premier_power_plant.asp
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2009/02/22 :  11:58:20  Show Profile Send Mschill a Private Message
Som Blue boy skrev så är PS Premier ett utmärkt val för Audio.

Eaton är ett av de mest respekterade märkerna inom UPS/avbrottfrikraft.
Men om du går på en UPS så ska du ha en online UPS som alltid tar strömmen från battrierna En Online UPS funkar efter följande princip:



Kanske ska förklara att den övre "strömvägen" beskriver en Standby UPS i bilden. Och den undre som är "inkopplad är en Online UPS.

Men jag skulle hellre välja en PS premier i ställt för en UPS om jag gjorde valet.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.

Edited by - Mschill on 2009/02/22 12:58:38
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2009/02/22 :  12:38:41  Show Profile Send Lovan a Private Message
Mschill: Det där är inte en online ups utan en offline...
http://en.wikipedia.org/wiki/Uninterruptible_power_supply#Offline_.2F_standby
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2009/02/22 :  12:49:54  Show Profile Send Mschill a Private Message
nope. Det är en online UPS

quote:

Från Wikipedia. (Läken du gav)

in an Online UPS, the batteries are always connected to the inverter, so that no power transfer switches are necessary. When power loss occurs, the rectifier simply drops out of the circuit and the batteries keep the power steady and unchanged. When power is restored, the rectifier resumes carrying most of the load and begins charging the batteries, though the charging current may be limited to prevent the high-power rectifier from overheating the batteries and boiling off the electrolyte.

The main advantage to the on-line UPS is its ability to provide an electrical firewall between the incoming utility power and sensitive electronic equipment. While the Standby and Line-Interactive UPS merely filters the input utility power, the Double-Conversion UPS provides a layer of insulation from power quality problems. It allows control of output voltage and frequency regardless of input voltage and frequency.



Och på den bild jag postade så är det en Online UPS

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.

Edited by - Mschill on 2009/02/22 12:52:42
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2009/02/22 :  13:40:08  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Mmm...synd att PS är så jäkla dyra bara
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2009/02/22 :  14:54:12  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Men kan dom skapa en sinuskurva utan "trappsteg"? Det är ju inte säkert at man får en ren sinuskurva.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2009/02/22 :  17:42:24  Show Profile Send Mschill a Private Message
PS premier skapar perfekt sinus (inga trappsteg)om du vill och man kan välja lite olika vågformer beroende på vad du har för utrustning inkopplad.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000