HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka högtalar märken spelar bra ihop med Arcam?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/02/13 :  00:56:59  Show Profile Send FBK a Private Message
Nu är jag snortrött nu men jag kommer med några tankar under helgen Snoop, som kanske kan hjälpa lite.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

SCarlsson
Member

135 Posts

Posted - 2009/02/13 :  18:42:09  Show Profile Send SCarlsson a Private Message
K3 & K3 Super fick visa vad dom kunde men fastnade för MA då de i mina öron låter varmare och "mysigare". Lite luddig beskrivning men det är det är min uppfattning. Passade min smak bättre. Har du möjlighet så låna hem och prova i rätt miljö. Hoppas du hittar rätt.

***Clearaudio PerformanceSE*Graham Slee*Hegel HD11*MF M6 500i*Focal Electra 1008BE***
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/02/13 :  20:44:47  Show Profile Send FBK a Private Message
Perosnligen så rekomenderar jag inte K3-serien, klart överskattade i mina öron, ett par Canton GLE490 spelade brallorna av ett par K3-super på en demo som jag var på. Alla parametar var bättre på Canton,även om jag nu tycker att basåtergivningen är lite för tunn för min smak på 490orna. Arcam har ju oftast ett ganska neutralt ljud som tex XTZ kanske funkar bra med och Monitor Audios skulle jag tro funkar bra. Du vill väl ha en viss värme i ljudet eller?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2009/02/14 :  12:39:46  Show Profile Send Snoop a Private Message
Jo en viss värme vill jag allt ha på ljudet, Monitor Audio har jag nu bestämt att jag ska låna hem så en polare som har bil ska få hjälpa till att hämta dem.

Exakt när det blir har jag dock ingen aning om men förhoppningsvis ganska snart.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000