HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sonus Faber Domus Concerto
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Drengur
Starting Member

19 Posts

Posted - 2009/02/13 :  12:30:44  Show Profile Send Drengur a Private Message
Hej.

Jag undrar om någon har lyssnat på dessa. Jag söker nya högtalare till min Xindak 6950 och kan få nya Domus Concerto på ganska bra pris.

Vad tycker ni om Xindak 6950 + Domus Concerto combo?

Mitt rum är på ca 40m2.

Mvh,
Drengur


Driver portus.is

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2009/02/13 :  18:53:59  Show Profile Send Adagio a Private Message
Kombin kan jag inte säga så mycket om, mer än att jag gillar SonusFaber. Concerto kanske kräver lite mer av förstärkaren än sina golvstående syskon. Från att ha ansets som en "mörk" högtalare har senare modeller från SF blivit lite klarare och ljusare i klangen men fortfarande finns värmen som vi förknippar med SF kvar.
Vidare tycker jag att SFs stativare är bättre ur homogenitetsynvinkel än flervägade golvare i samma serie. Det man får ofra i form av botten och lättare drivning får man igen av ett mer homogent och naturligt klingande ljud.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/02/13 :  20:34:13  Show Profile Send FBK a Private Message
Har heller ingen erfarenhet av den kombin, men jag tycker att den äldre Grand Piano Home verkar vara en bättre högtalare. Lyssnade på Domus Concerto ihop med Primare i butik och det lät ännu mer illa än när jag provade Primare stärkei ihop Grand Piano Home hemma som blev klart för varmt/fylligt och segt. Men om Xindak 6950 är i den mer neutrala skolan ljudmässigt så kan den funka, men du bör testa innan köp.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2009/02/14 :  09:51:38  Show Profile Send Adagio a Private Message
Bättre å bättre, det vet i f*n. Jag kan sträcka mig till annorlunda resten är som bekant en smaksak. Jag tycker Domus-serien är riktigt potent och en naturlig utveckling av SF-sortimentet.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Drengur
Starting Member

19 Posts

Posted - 2009/02/14 :  15:50:10  Show Profile Send Drengur a Private Message
Tack skal ni ha.

Jag är ganska sugen, det andra alternativet är Usher cp-737.

Driver portus.is
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2009/02/14 :  20:02:41  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag har lyssnat rätt mycket på just Concerto Domus (CD) tillsammans med Rotel elektronik och det vara riktigt bra tycker jag. Trots att Best Sound's butik inte är den bästa kunde jag klart höra varje enskild kvalitet hos anläggningen.
Jag skulle utan tvekan kunna leva livets resterande dagar med CD och Rotel RB06 + CD06!


Mvh Magnus

Edited by - Manga X on 2009/02/14 20:02:55
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000