HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad kan vi om Mercedes E-klass?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:21:29  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

OK, vi har alltså en högmodern och kompetent 4-hjulsdrift i XC60 om jag fattar det hela rätt?

Frågan är hur tyst den är?

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:23:54  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Men DAN!!

Ja, jösses, det är allt lite konstnärer över er fotografer

Säkert trevlig att köra och säkert håller den ihop. Grattis!

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:25:04  Show Profile Send jonasz a Private Message

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:35:47  Show Profile Send jonasz a Private Message
"Mitt" märke Honda har ju denna godbit där åtminstone körglädjen är intakt! Vet inte hur det är med ljudnivå och sittkomfort i den nyaste Accordmodellen. Hursomhelst en körglad kvalitetsbil.

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:43:37  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:46:44  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:49:29  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
quote:
Men DAN!!

Ja, jösses, det är allt lite konstnärer över er fotografer

Friskt vågat - hälften vunnit!

Ps.ring när du "sladdat" ner i diket så kan jag dra upp dig på ett kick

Artphotography
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:50:35  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Sladd, du har faktiskt inte åldern inne för att köpa en Mercedes.....än på många år ;o)

// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:50:43  Show Profile Send jonasz a Private Message
Chrysler 300C Tourer finns med 3-liters diesel på 218hk 510Nm.

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/07 :  21:59:32  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Jo, den där har man mött i ett antal rödljus-situationer och de har väldigt bra självförtroende. Undrar hur de mår när de alltid alltid går på pumpen och får läsa mitt reg-nummer på bakre skylten?

(avdelningen medvetna miljövänner bakom ratten )

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/07 :  22:03:04  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Dan: Det har hitintills ingen haft glädjen att få hjälpa mig med men man vet aldrig... Jag satte mig fast en snöig natt med min Valmet på stuteritiden. Fick loss den med hjälp av dåvarande Subarun!

SanoJ: jag gillar att ligga före (lille Vidar: Varför är du så gammal pappa?)

Här vill man sitta på långfärd?

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/07 :  22:05:50  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Apropå ålder: Den egna åldern är alltid relativ. Tror man. Tills man en dag går med sin son till skolan, han går i första klass, och pratar med en klasskamrats mamma.

Efter en stund inser jag att jag haft henne i skolan. Biologi, sex och samlevnad.
Då blir plötsligt ålder väldigt reell

www.hificonsult.se

Edited by - Hi Fi Consult on 2009/01/07 22:06:19
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/01/07 :  22:09:04  Show Profile Send jonasz a Private Message
T o m Cadillac finns/kommer med dieselmotorer nu...

BLS (väldigt lik en 9-3)

CTS

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/07 :  22:14:57  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Inte ens Lancia har lyckats göra något så fult...

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2009/01/07 :  22:18:23  Show Profile Send JonasY a Private Message
Problemet med XC60 är att den kostar som en Q5. Tyvärr är valet rätt enkelt mellan svensk plast och tysk kvalitet.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/01/07 :  23:42:59  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Chryslern ser läcker ut. Precis som en gangsterbil ... Fast sedanen är lite ännu finare.

Apropå Citroën, hur många bilar har lika sofistikerad fjädring som den?
Styrning vet jag inte hur den är. När jag hade bil, var styrningen oerhört viktigt.

Skulle jag ha råd att köpa bil i dag, skulle det bli en med automatlåda. Och inte bakhjulsdriven.
Förr i tiden hade Peugeot rykte om att ha den bästa styrningen för framhjulsdrivna familjebilar. Vet inte dock hur det är i dag.
PSA är mig veterligen världens största tillverkare av dieselmotorer.

Det känns nästan som du, Sladd, har redan bestämt dig vilken bil och vilken modell du ska köpa. Hoppas bara att den forna stjärnan har bättre kvalitet i dag. För annars betalar man mest för namnet.

Edited by - pick-me-up on 2009/01/07 23:49:55
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/08 :  10:48:18  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Pick-me-up: Jag anar en fransk sida

1985 hade jag ett bilköparrally och valde mellan en Alfa 90 och Citroen CX Break GTI (som hade fått vanliga instrument och därmed kunde tolereras...) Alfan var hur kul som helst och det var stort ha-begär. Citroenen hade en kuslig komfort men föll på att den var strulförföljd och hade... fel image

Det blev till slut en ny Passat med vanlig baklucka, kallades Santana och funkade fint. Men så där värst spännande var den väl inte.

Angående bakhjul eller framhjulsdrift så har jag gått från att vara stark förespråkare för framhjulsdrift till att själv föredra bakhjulsdrift, i alla fall i moderna bilar. Framhjulen styr man med. Bakhjulen driver bilen.

Jag håller med dig om stjärnan. Det vill till att den innehåller mer än glans, jag är helt allergisk mot saker som trasslar. (fråga dem som ringer om en apparat som gått sönder, jag brukar alltid svepa med blicken och försöka hitta Björn eller Ove i butiken snarast. trasiga saker gör mig sjuk...)

Men allvarligt, en XC 60 skulle nog också fungera. Och fylla nattsömnskvoten

mvh

.

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/01/08 :  15:17:19  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Nu är det nog så att Alfa gått om MB när det gäller kvalite.
Hade ALDRIg köpt MB i dagens läge, o tror inte ett dyft på att dom gjort något åt dom fel som dom förnekat länge att dom haft.
Så släpp dina gamla Alfa Sudd referenser.
Alfan rostar inte som en MB, elektroniken fungerar gör den inte på MB, nackdelen är fortfarande andrahandsvärdet och servicekostnad vid större service.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/01/08 :  15:33:19  Show Profile Send jonasz a Private Message
quote:
Inte ens Lancia har lyckats göra något så fult...

Personligen tycker jag detsamma kan sägas om BMW för de är sannerligen inte vackra numera... Var förresten (tjusigt) utseende ett krav på din nya kärra?

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/08 :  16:58:16  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Nu är det nog så att Alfa gått om MB när det gäller kvalite.

Jo, visst Och det är tror jag en del skillnad på en Alfa 90 och en sudd. Det var en trevlig bil, har kört den också, men jag slapp äga den...

Alfa har rostat i alla tider och har som alla andra blivit bättre och bättre för att nu säkert vara i nivå med de flesta andra. Rostskyddrt uppfanns ju inte direkt av det italienska märket och flera årsmodeller togs in utan skydd för att fixas av den svenske generalagenten vid ankomst till sverige.

Mercedes har rostat i perioder lika mycket som andra medan i andra perioder ha byggt rena stridsvagnarna. Det utmärkande för dem är att de gick så fullständigt fel så sent i livet så de nästan helt raserade sitt rykte. frågar du handlarna så är felet avhjälpt successivt för att vara under kontroll 2004. Frågar du journalister och kritiker så skall man köpa bil från årsmodell 2007 och framåt.

Idag lämnar de 30 års (!) rostgaranti...

FUNGERAR elektroniken på Alfan idag Skämt åsido, det har ju heller aldrig varit en paradgren hos dem.

Jonasz: Det händer att jag inte förstår någonting när det gäller design. Nya 1-serien är för mig en gåta...

Nu ringde Volvo i Sisjön och pratade XC 60, det finns nya lagerbilar till rätt pengar...

mvh

www.hificonsult.se
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/01/08 :  17:07:15  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Jovisst, de har blivit bättre... men bra, näää:

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=137&modelID=124

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund

8776 Posts

Posted - 2009/01/08 :  17:12:54  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
Idag lämnar de 30 års (!) rostgaranti...

Om jag inte missminner mig så är ett krav att den servas på märkesverkstad under enligt program under hela den perioden. En ganska riskfri garanti att lämna med andra ord...

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2009/01/08 :  17:16:21  Show Profile Send JonasY a Private Message
Ny D5, 205hk/420Nm och 0,6l/mil (!). Verkar intressant: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/090107-volvo-ny-d5-diesel/index.xml

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2009/01/08 :  17:22:07  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Riktigt kul och bra för Volvo med en uppdaterad D5:a Nuvarande har hängt med väldigt länge....

Artphotography
Go to Top of Page

ztenlund

8776 Posts

Posted - 2009/01/08 :  17:30:59  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Inte lika länge som Audidieseln (som också var femcylindrig) fick vara med. Den var verkligen omodern i och med att den fanns i Audi innan den hamnade i någon Volvo. Dessutom tror jag inte att den uppdaterades såsom gjorts med D5:an.

D5:an kom 2001-2002 i ursprungsversion.

Edit: Tillägg.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000