HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ditt sämsta tweak eller sämsta köp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/01/08 :  15:12:25  Show Profile Send B-200 a Private Message
Köpte en accuphase e-202 och fick reparera den en massa gånger innan den såldes. Likadant med en Kenwood.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/01/08 :  15:20:34  Show Profile Send CC a Private Message
"Testa med att måla hårddisken!"

- Gjorde det... Var bara ett djädra jobb att montera samman sedan, men tusan va tyst den disken jobbar nu. Behöver aldrig defragmentera den längre! :-) Klockrent tweak för den som gillar tysta diskar!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2009/01/08 :  15:54:29  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/01/08 :  16:04:34  Show Profile Send CC a Private Message
apropå dåliga tweak så har jag gjort många dåliga tweaks på datorn... De flesta harmlösa och även verkningslösa (såsom exklusiva nätkablar! Märkte ingen som helst förbättring, inte ens nätdelen blev bättre!) men det sämsta och värsta tweaket var när jag installerade fönstret ME! Som tur nyttjades inte datorn som medialagrare till stereon på den tiden! Annars så hade det kokta fläsket vart stekt... :-(

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2009/01/08 :  19:41:25  Show Profile Send lennartj a Private Message
Mitt sämsta köp var nog en Audio Alchemy bitstream DAC.
Den lät luftigare, renare och mindre grovkornigt i diskanten jämfört med analogutgången från den Marantz CD65 jag hade då.
Allteftersom tiden gick spelade jag mindre och mindre CD utan att jag fattade varför, till att börja med.
En ledtråd jag hittade var att rytmiskt komplex musik lät otight.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts

Posted - 2009/01/08 :  20:38:39  Show Profile Send TomasF a Private Message
Köpte en dyr signalkabel för 15 år sen bara för "att man skulle". 2000:- i sjön. Det pinsamma är att jag HÖRDE att det inte lät bättre innan köpet. /Tomas F.

musikälskare

Edited by - TomasF on 2009/01/08 20:39:07
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2009/01/09 :  09:16:54  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Mitt sämsta tweak var nog när jag gjorde en Svalanderflätad nätkabel av vanlig isolerad 1,5 väggtråd som blivit över efter lite eldragning till nybygget. Flätade och stod i (1,5m flätning är rätt jobbigt ), köpte kontakter hos elhandlarn och kopplade förhoppningsfullt och stolt in mästerverket till slutsteget. Musikåtergivningen blev platt, livlös och grå. Gav det ändå tålmodigt 2 veckor innan jag bytte tillbaka till min ordinarie eftermarknadkabel, varpå musiken fick liv igen.

Hur som helst ett diy-tweak som inte kostade alltför mycket och var rätt kul att prova.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2009/01/09 :  09:41:46  Show Profile Send pix a Private Message
kul läsning!
Det är lika bra att erkänna att man gått på dem flesta..
Tur att vi idag är så upplysta att vi har slutat att falla för alla nya trix som marknadsförs, och att vi äntligen lyckats inse att Hifi är en vetenskap långt längre gången än övrig teknisk forskning. Och att vi står över moderjords grundlagar
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2009/01/09 09:43:49
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000