Author |
Topic |
|
garmen
Member
757 Posts |
Posted - 2008/12/30 : 21:15:08
|
Blir alltid lite trevligare att få ett tack i plenum ;)
Ett av mina S250 steg började strula. Konsulterade manualen, där det stod att man skulle kolla säkringen under nätbrunnen, den säkringen var hel. Då tänkte jag i mitt stilla sinne, detta kommer blir dyrt...
Ringde till Av-teknik, förklarade mitt problem. Fick till svars att det kunde var lite av varje, med en ca kostnad på 1500 -> Jaha...det var väl ju sådär, men det är ju bara bita i det sura. Men så mailade jag grabbarna på hifi consult, det kostar ju inget :)
Fick där ett snabbt och mycket mer tillfredställade svar. Då det var ganska troligt att det var en av dom andra säkringarna. så det var bara lyfta på locket och kolla dessa två.
Sagt och gjort, en av säkringarna hade gått. Tog bilen till Statoil, köpt två säkringar, 11.5 :- och 30 min. senare så lyssnar jag åter igen på musik :)
Stort tack till Herrarna på Hifi Consult, fler butiker borde ha den servicen. |
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2008/12/30 : 21:36:11
|
Trevligt! Bra service är guld värd, värt att tänka på ibland i dessa internetbutik-tider. |
|
|
lars
Member
461 Posts |
Posted - 2008/12/30 : 22:43:13
|
Jag instämmer helt. Man får väldigt bra service på HiFi Consult. Det har aldrig varit några problem med att låna hem för provlyssing. Det är sådant som gör att man blir trogen en butik.
Min första kontakt med HiFi Consult var via den evigt entusiastiska Olle som tyvärr gick bort för tidigt. Senaste kontakten var i höstas då jag uppgraderade en Transparent-kabel. Lika bra service nu (via Björn)som tidigare.
En händelse som etsat sig fast är en jultid för många år sen. Jag hade efter mycket research beslutat mig för att köpa ett försteg av en butik i Göteborg inte långt ifrån fiskekyrkan, jag vill inte nämna något namn. Jag ringde butiken och frågade om det gick att låna hem försteget över julhelgen för provlyssning. Butiken skulle ju ändå vara stängd och jag hade tid att provlyssna. Svaret jag fick var att "Vi lånar inte ut prylar bara för att folk skall ha något att lyssna på över en helg". Mycket förolämpad åkte jag till HiFi-Consult efter julhelgen och pratade med Olle. Hem därifrån hade jag med mig tre olika försteg (Advantage Pre1, Krell (budget) o ett annat jag glömt namnet på). Jag har för mig att inte ens behövde visa leg. Pre1 lät bra men för ljust hemma. Då fick jag med mig Advantage slutsteg A300 som passade bättre med Pre1 än det slutsteg jag hade. Det slutade med att jag köpte både Pre1 och A300, vilket jag aldrig ångrat. Tack HiFi-Consult för de fina råd jag fick samt för den ypperliga servicen.
Olle. Om du är inne och läser på forumet så önskar jag dig en god fortsättning och Gott Nytt År. Hoppas också att du får lyssna på bra musik där du är nu.
Mvh Lars A |
|
|
fripps
Member
652 Posts |
Posted - 2008/12/31 : 09:33:19
|
Kan bara stämma in i ovanstående. Har alltid fått jättebra service, både när det gäller hemlån, leveranser mm. Detta har ju också resulterat i att jag handlat en del. |
Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50
Medlem i ASO |
|
|
DMGbg
Member
301 Posts |
Posted - 2008/12/31 : 14:58:18
|
blir rena stämsången snart....Hificonsults största tillgång är de som arbetar där, de har verkligen förstått vikten av god service. Jag tror aldrig en sådan butik hade klarat sig annars. Mitt VTL försteg är suveränt!!!
|
Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem. |
|
|
Per80
Member
77 Posts |
Posted - 2009/01/03 : 13:15:47
|
Det har ju bara varit öppet någon enstaka dag sedan du lämnade in den. Det är väl öppet idag, bara att slå en signal och fråga. |
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2009/01/04 : 04:37:24
|
Softishman, det där är väl ingen tid att prata om. Jag har varit utan förstärkare sen oktober eftersom den är på lagning.
Man kan höja handlare till skyarna, men det är när saker börjar krångla som det visar sig hur bra de egentligen är. Sälja saker brukar aldrig vara något problem, men ta hand om krånglande produkter, det är något annat. Har själv ingen erfarenhet av handel med Hificonsult, men har med tiden fått en känsla av att de faktiskt tar ansvar för sina kunder och produkter. |
|
|
softishman
Member
602 Posts |
Posted - 2009/01/04 : 12:13:35
|
Nu har HIFI CONSULT löst min fråga på ett mycket bra sätt!!! TACK SLADD!!!!
Mvh Fredrik |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/01/04 : 12:28:52
|
quote: Nu har HIFI CONSULT löst min fråga på ett mycket bra sätt!!! TACK SLADD!!!!
Mvh Fredrik
OCH så raderade du gamla inlägg. Det är bättre att de får stå kvar även om du ändrar dig softish...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
softishman
Member
602 Posts |
Posted - 2009/01/04 : 17:11:31
|
Ok... Då vet jag! |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/01/04 : 17:53:54
|
Tack. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
om.s
Avstängt på egen begäran
383 Posts |
Posted - 2009/01/06 : 01:50:06
|
@lindvall quote: Man kan höja handlare till skyarna, men det är när saker börjar krångla som det visar sig hur bra de egentligen är.
Det her holder jeg veldig med deg i, av erfaring vet jeg hvor jeg ikke vil legge mine kroner i fremtiden (det er ikke den her nevnte handleren).
Kan bare si meg enig med servicen til HC, flere har noe å läre der...
mvh
|
"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"... |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/01/06 : 11:50:41
|
Hur var uttrycket nu igen?;
En Rolls Royce går aldrig sönder... |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2009/01/06 : 12:19:26
|
Varför går säkringen då? Räcker det att koppla på Apogee Scintilla och kräma på för att den ska ge sig?
Det är ju bra att få tips om att man kan byta den själv iofs. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
Edited by - Bernt Jansson on 2009/01/06 12:20:02 |
|
|
|
Topic |
|