HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på Ipodanläggning...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2008/12/28 :  13:19:06  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Tjenare allihopa!

Har nyligen flyttat till Stockholm på grund av jobbet och på så vis blivit särbo från både min hifi och min fru. Anläggningen har vi kvar men av praktiska skäl i Malmö där min fru bor. Min tanke var att skaffa lite hifi till min övernattningslägenhet i Stockholm, dock vill jag varken börja köpa LP-skivor eller CD-skivor till lyan och jag tycker det är bökigt att ta med skivor fram och tillbaka (veckopendlar) så tanken var att skaffa en vettig "Ipod-driven anläggning". Än så länge har jag tittat på följande kombination:

SCANDYNA The drop Högtalare
SCANDYNA Basstation

Och Scandyna the Dock

Några tips funderingar? Antar att man kan få "mer hifi för pengarna", MEN estetik är väldigt viktigt i min nya lya så det ska helst se bra ut också!

God fortsättning från Jocke

Riktiga förstärkare går på 3 faser!

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/12/28 :  21:00:48  Show Profile Send dwain a Private Message
Nu vet jag inte vad scandyna är för något.

Men för 2800 finns en st harmankardon. Den låter ruskigt bra måste jag säga. Fyller ett normal stort vardagsrum med bra ljud och djupbas som får en att undra vad som hänt och var baslådan står.
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/12/28 :  21:20:17  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
Fatmans ipodanläggningar är väldigt sexig må jag säga. Finns i lite olika tappningar.
Tex:



Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2008/12/28 :  22:09:28  Show Profile Send Joacim a Private Message
Jag skulle vilja rek. Arcam Solo Mini, med deras docka för direkt koppling till Ipod. Den kan även födas av USB-minne om så...
Riktigt bra kvalité, och verkligen HiFi för pengarna. Dessutom snygg och smidig design.
Detta skulle kunna driva ex ett par Quad L av mindre variant, och det skulle sluta under 10' som nypris!?

Jag har en själv och är riktigt nöjd...

Du kan läsa lite om vad jag tycker här på forumet: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=71183

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2008/12/28 :  22:50:03  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Scandyna säljs av hifiklubben, högtalarna såldes ursprungligen av Bowers & Wilkins och det är också dem som utvecklat dem, sedan lade B&W ned produktionen och ett danskt företag köpte rättigheterna och tog upp produktionen. Kolla på http://www.scandyna-speakers.com/

Jocke

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2008/12/29 :  09:36:00  Show Profile Send JMlab a Private Message
Jag har två olika ipodsystem som jag tycker du skall titta lite extra på dels B&Ws Zeppelinare och dels Focals XS ett komplett system
med 2.1 system 2 satteliter samt en sub 130watt!!
Där är en ipod docka samt en inbyggd dac spelar riktigt bra!!
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2008/12/29 :  12:38:51  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Jag håller med JMLab, hans Focal XS-system är ett riktigt trevligt ipod-system. Får ses som prisvärt.

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2008/12/29 :  14:10:34  Show Profile Send forken a Private Message
Jag kör själv ett par Dynaudio MC15 till datorn, skulle funkat ihop med en ipod ifall man vill det. Finns även möjlighet att köpa matchande baslåda för ca 4500:- riktpris.

Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/12/30 :  11:45:06  Show Profile Send OcA a Private Message
Ett par helt aktiva Martin Logan för 35k? Bara att plugga in iPOD och sedan tuta på...

Kanske lite över budget, men det är nog inget större fel på den anläggningen...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2008/12/30 :  18:10:46  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
SOLKLART är en WADIA transport, en söt klass A integrerad, ex SUGDEN, och ett par http://www.troelsgravesen.dk/JA8008_DTQWT.htm

Borde rocka!!

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000