Author |
Topic  |
Alarma
Member

61 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 14:23:38
|
quote: Originally posted by 10
Äh, i Piteå har ni ju den där fega, torra kylan. Annat här i Stockholm där -10 grader Celsius kryper rakt in i benen och motsvarar nedåt -80 grader Celsius i Norrland! 
Höhö, här i Huddinge (1,5 mil söder om Sthlm) är det ju faktiskt -16...    Äh, här kanske det var meningen att man skulle snacka Hifi. Förlåt...
/Erik P |
 |
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 15:26:52
|
quote: Originally posted by poman
Det är bistert, men ni har inte den där fuktiga luften där uppe som här nere Småländska tassermarkerna men 31 minus är kallt hua.
hmmm... Jag bor hos mina föräldrar för tillfället här i pite men jag studerar i Kalmar (ligger för övrigt vid kusten där vädret är ännu sämre än innåt landet) och har gjort det i 1,5 år. Jag har alltså varit med om båda vintrarna och kan fortfarande inte begripa att man tycker att det är kallare där nere i söder. I går var jag och några polare ute på en pizzeria och efter skulle vi på bio, vägen mellan dessa två ställena är bara 300 meter, max. Innan vi hade kommit fram hade ögonfransarna börjat frysa (fukten från utandningens luften gör att det bildas små isklumpar, kondens). Det har aldrig hänt när jag varit där nere. Det var ruggigt kallt.... men jag kan förstå att man tycker att det är en annan typ av kylla det gör jag också men, jag föredrar mycket hellre det småländska vädret på vintrarna |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 15:33:35
|
Det ligger nära till hands att tänka på Stevie Ray Vaughan och den alldeles fantastiska skivan Couldn´t Stand The Weather...  |
 |
|
KC
t f ökenräv

447 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 15:41:17
|
Skivan Couldn´t Stand The Weather ligger alltid nära till hands!
Jag gjorde lumpen vintern 86/87 på isbrytare. Den vintern vara det -40 ibland. Det gjorde ont att andas, så kallt var det. |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 15:46:10
|
Hej KC! Innan vi fryser fast ( ), kan du ta en titt i mailboxen... |
 |
|
Topic  |
|