Halloj! Idag fick en JVC JA-S31 förstärkare. Helt gratis :D . Men till problemet då. Jag vet absolut ingenting om den så ifall ni vet nån hemsida där det står lite om den skulle det vara trevligt om ni postade den här. IAF så har jag ett lite problem med den, för att testa om den ens funkade så kopplade jag min kompatkt-stereos AUX utgång till förstärkarns phono. Då fick jag höjja volymen till 75% för att ens kunna uppfatta nån musik. Är det jag som kopplat helt galet? iaf så testade jag att koppla in en vanlig CD-spelare till aux på förstärkarn å då kunde jag inte ha volymen på ens 1% utan att det var aldeles för högt. jag blir väldigt förvirrad. å jag e ny inom området :D. Vad har jag gjort fel? /Wigge
Du ska inte koppla in aux utgång på förstärkarens phono. Den är speciellt anpassad för spelande av LP skivor.
Du ska koppla in CD spelaren direkt till AUX, CD, TUNER, eller likande linjeingång. Då ska de gå bra att spela. Men om det är för hög volym även om volymratten står lågt, då kan det vara nåt fel. Eller också så är förstärkaren mkt kraftig. :-)