Author |
Topic  |
|
Gustaf
Member

398 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 19:32:56
|
Har tidigare läst en positiv recension om ett av BAT:s försteg i High Fidelity och läste nyligen en intressant recension av deras cd-spelare. Är det någon på forumet som har erfarenhet av BAT? Skulle vara intressant med kommentarer då jag tycker deras produkter verkar spännande. Finns det någon svensk återförsäljare? |
|
bossanova
Member

80 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 19:42:04
|
Hej Gustaf Jo jag säljer BAT,var den någon speciell model som du undrade över
MVH janne bossanova Audio |
Ägare till Bossanova Audio www.bossa-audio.se
|
 |
|
Gustaf
Member

398 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 19:48:49
|
Hej Bosse,
nej, hade ingen speciell modell i åtanke. Tänkte bara lyssna lite om någon hade kommentarer om deras produkter i allmänhet. Skriv gärna några rader om hur du upplever BAT! |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 20:17:05
|
Det kommer Gustaf, var så säker... |
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 20:18:35
|
Alldeles alldeles strax kommer Bat's integrerade förstärkare att finnas på Ljudmakarn. Den "bästa" versionen dessutom! 
tills dess säger jag ingenting! Har ju inte testat än... men snart så! |
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
 |
|
bossanova
Member

80 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 20:42:26
|
hur ska jag beskriva BAT utan att låta som en hifinasare. Här kommer ett försök . Dom produkter som jag tycker är i absolut refklass är främst rör serierna,både för och slutsteg,dom har det jag personligen är ute efter NÄRVARO.Du vet när det känns som det är fler i rummet fast man vet man är ensam. Just närvaron blir påtaglig med välupplösta högtalare,det jag använder som reference är ett par Revel ultima studio,det känns som hand i hanske till BAT.Det som är på gång till Bossa just nu är BAT rör slutsteg,tanken är att köra signalen direkt från en Wadia301 in i ett VK 60 slutsteg,dessa produkter kommer finnas i butiken i slutet av januari.Men som alltid det är dina öron som bestämmer så försök få tag i ett ex som du kan utvärdera själv. |
|
 |
|
bossanova
Member

80 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 20:49:42
|
Hej
Timbre är det inte dags du kommer upp,vi kan ta en söndag och sitta och grilla korv över en vk 60  JO dom blir väldans varm. |
|
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 20:53:51
|
Det kanske bryter ut BAT feber på HifiForum.nu...  Känner på mig att förutsättningar finns. |
 |
|
bossanova
Member

80 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 20:54:17
|
HEJ Xray kul med fler som börjar sälja bat,sitter och fundera över den integrerade jag oxå jag räknar med en rapport,du vet det är svårt även för dej som handlare att få höra saker här uppe vid polcirkeln . |
|
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 23:07:56
|
quote: Originally posted by bossanova
HEJ Xray kul med fler som börjar sälja bat,sitter och fundera över den integrerade jag oxå jag räknar med en rapport,du vet det är svårt även för dej som handlare att få höra saker här uppe vid polcirkeln .
Jo, jag vet! Men vi får se... Av recensioner och sådant man har läst ser det mycket mycket lovande ut. Men det får framtid utvisa. 
För dom som vill dräggla:
http://www.balanced.com/ Och en recension: http://www.theabsolutesound.com/newsletter/138/bat.htm |
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
Edited by - n/a on 2003/01/03 23:11:15 |
 |
|
bossanova
Member

80 Posts |
Posted - 2003/01/03 : 23:13:14
|
Obs de exemplar som kommit till skandinavien har en svart logga på höger sida,inte silver som den på bilden .Blir bättre Balance då |
|
 |
|
Miles
Nordic Sound Design & Base Technology

95 Posts |
Posted - 2003/01/04 : 19:02:39
|
Jeg har prövd BAT VK 200 forsterker. Min Advantage S 150 liker jeg bedre. |
Base Technology Nordic Sound Design |
 |
|
KC
t f ökenräv

447 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 12:57:47
|
När jag var ute efter förstärkare sist så var jag väldigt intresserad av BAT. Hade chansen att lyssna på en i USA och var mycket imponerad (kommer tyvärr inte ihåg vilken model det var). Som tur var, hittade jag ingen ÅF för dem i sverige.
Varför "som tur var". Jo, för att jag har följt en del diskutioner och diskuterat själv en del med deras ingenjör Victor Khomenko. Herr Khomenko är säker mycket, mycket duktig på det han håller på med. Men kort sagt jag får ryssningar när jag läser hans inlägg.
Normalt sätt låter jag inte sånt påverka mina icke-relaterade beslut, men i detta fall kan jag inte, med rent samvete, ge honom (direkt eller indirekt) mina pengar. Observera att detta är bara min åsikt, ta det för vad det är!
Jag vill också göra klart att jag är inte ute efter att andra skall "bojkotta" BAT. Alla skall ta sina egna beslut. Om ni inte är intresserade av personen bakom BAT (eller om ni ÄR den men håller med honom) så gå och kolla in BATs grejer. De är verkligen fina grejer. Om ni ÄR intresserade av personen så gå och kolla på AAs Outside Asylum, eller om de har kvar sektionen så gå gärna in på 9/11 sektionen och kolla. |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 13:32:34
|
Det finns ju några öststatspojkar som blivit riktiga ess när det gäller förstärkarkonstruktion. Förutom Victor Khomenko, har vi Vladimir Lamm på Lamm Industries. Dr. Riccardo Kron flyttade aldrig till USA men hans förstärkarkonstruktioner är ju desto mer kända. Ett rykte förtäljer att Ray Kimber är en hängiven Kron-fantast och samlare. Lamm Model M 1.1 har jag sett och lyssnat på...  En tidig BAT likaså. Det är makalösa grejor det handlar om!
 |
 |
|
JMlab
Member

595 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 14:12:13
|
Hej Gustaf! Bor du i södra Sverige kan du alltid kika in hos Ljudprodukter i Malmö
som är en av de riktiga återförsäljarna av BAT. Jag hAR lyssnat på dem i butiken de är definitivt i absolut referensklass men dessvärre inte helt gratis i heller . Mvh LMlab |
 |
|
|
Topic  |
|