HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 cdspelar val..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/04 :  01:39:45  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
quote:
Originally posted by regner

cd-fixen låter som ett trevligt alternativ.. men tror dock att den har lite taskigt med ingångar, ska ju som sagt använda den som försteg..
Tror allt jag ska ta en liten närmare titt på quad.



Tänk på att S1'an inte har ett försteg utan en bra volymkontroll på analogutgången. Ett instickskort kommer att ge dig flera ingångar men inte ett riktigt försteg. S2'an kostar ju ca 32000 SEK mot ca 8000 för ett kort. Det kan inte skilja 24000 på låda med trafo.......

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/04 :  01:43:25  Show Profile Send ekman a Private Message
cdfixen kan du ju inte använda som försteg??
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/04 :  02:33:11  Show Profile Send brumel a Private Message
Quaden var ju trots allt ganska trevlig. Tyckte inte luckan var direkt rapplig. Och priset är MYCKET bra. För drygt 10.000 kronor finns det ingen spelare som är i närheten ens.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2003/01/04 :  17:30:21  Show Profile Send regner a Private Message
låter verkligen som att quaden är ett riktigt grymt alternativ för oss med lite taskigare ekonomi. Efter en lång tids extrem oflyt inom hifi måste jag byta ut det mesta. Dyrt och deprimerande.. men men, sånt är livet..
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/04 :  17:32:04  Show Profile Send n/a a Private Message
Såg en Quad77cd, 77pre och en 707'a på beggat marknaden. Det är ett mycket bra köp om det är i bra skick.

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/01/04 :  17:52:39  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Efter en lång tids extrem oflyt inom hifi måste jag byta ut det mesta."

Har allt pajat, eller?
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2003/01/04 :  18:32:40  Show Profile Send regner a Private Message
quote:
Originally posted by Magnuz

"Efter en lång tids extrem oflyt inom hifi måste jag byta ut det mesta."

Har allt pajat, eller?



nja, delar av anläggningen iaf.. Det hela började med att min micromega duo cd3.1 transport blev sämre och sämre, helt plötsligt började den skippa som en galning, vissa dagar funkade den felfritt andra gick det inte att lyssna alls. Haft den innne på lagning utan resultat. Det går tyvärr inte att hitta reservdelar för denna aparat här i sverige. Detta visste jag iof redan när jag införskaffade den. Jag fick den nämligen gratis av hificonsult när jag köpte en madrigal reff digitalkabel.
Här näst gick signalkabeln sönder.. (purist audio aqolus) en av dem gick sönder efter att ena anslutningen fastnat i dacfan och jag råkade dra lite väl hårt.. dacjävel!!!!!
sedan var det dacjävelns tur... en california audio labs sigma, rörbestyckad och trevlig.. Som jag moddade med en volymkontroll från lc audio för att kunna köra den som försteg. Och det lät GULD! just därför blev jag mindre glad när skiten pajjade. Jag körde under en period med en väldigt kort dyn signalkabel och var då tvungen till att ställa dacfan mitt i mellan monoblocken (klass A).. inget vidare drag som ni alla kanske kan tänka er.. Kaputt!!! några lödningar och en ic krets var tvungen att fixas. cal är numera uppköpta av sonic blue, vette fan hur jag ska kunna fixa reservdelar.
vad hände efter det!? ah, just ja.. ekonomiska svårigheter.. var tvungen att få in kapital snabbt så då rök mina lc audio zapsolute monoblock..
Så nu sitter jag här med ett par Thiel cs 3.6or som jag driver med min sambos kompaktsterio.. så ni kan kanske tänka er hur otroligt extremt hifikåt jag är nu..

men jag ser ljus i horisonten.. :) Har ett par mårten design monk på gång och ett par audion silver night 2 ligger och väntar på mig hos triod ljud. Bara tre låååååååååånga veckor kvar tills dec löningen kommer...
Sedan är det dac för ny signalkälla. Kanske man skulle satsa på en quad 99!? eller varför inte en lc audio zapplayer!? ah, det spörs.. sålänge blir det dock tilla tt köra med sambons jvc dvd som signalkälla.. huvva

föresten.. någon som vill en trevlig dac o transport mot något kul? en s1a kanske? :)

ha det gött alla!!!

/micke
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2003/01/04 :  18:39:49  Show Profile Send regner a Private Message
såg nu att jag missat några ord här och där, får la ta o skylla på magsjukan.. hur som haver, ni får göra ert bästa för att tyda min lucktext. :)
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/04 :  18:41:21  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag rekommenderar väl egentligen att du skiter i CD-spelare o går på vinyl direkt . Det låter bättre, är roligare och sen finns det en hel del skivfynd att göra.

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2003/01/04 :  19:12:29  Show Profile Send regner a Private Message
quote:
Originally posted by Ranefjord

Jag rekommenderar väl egentligen att du skiter i CD-spelare o går på vinyl direkt . Det låter bättre, är roligare och sen finns det en hel del skivfynd att göra.



sant så sant.. tja, hitta mig en välljudande skivspelare med inbyggt försteg och digitalingång så slår jag till..
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/03 :  04:23:42  Show Profile Send KennethS a Private Message
Skulle faktiskt vilja slå ett slag för Arcams dyrare modeller. I mitt tycke bra och kompletta cd-spelare..

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/03 :  18:31:38  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by regner

låter verkligen som att quaden är ett riktigt grymt alternativ för oss med lite taskigare ekonomi. Efter en lång tids extrem oflyt inom hifi måste jag byta ut det mesta. Dyrt och deprimerande.. men men, sånt är livet..



Vad är det för fel på Cyrus Quattro för 11800kr(för 14500kr får du även inbyggd RDS radiomodul)? Varför nämner ingen den? CD-spelare och försteg i samma låda. Den har dessutom analoga ingångar, vilket Quaden saknar. Ljudmässigt är den enormt trevlig. Jag har hört både Quad 99:an & Cyrus Quattron, men föredrar Cyrusen. Så, den kommer åtminstone jag lägga mina pengar på. Den har dessutom inte lika sladdrig lucka.

http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1638 om du vill läsa en liten review. "Clean, fast, detailed, transparent and snappy. Typical Cyrus", låter det passande?

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Ahlin
Member

61 Posts

Posted - 2003/02/03 :  19:33:32  Show Profile Send Ahlin a Private Message
Densen Beat 400 är en mycket trevlig Cd-spelare.
Det går även att uppgradera den i framtiden till 400XS.

MVH Mattias

Låt inte dom jävlarna ta dig!
Go to Top of Page

Ahlin
Member

61 Posts

Posted - 2003/02/03 :  19:35:47  Show Profile Send Ahlin a Private Message
Oj jag missade att den måste ha en volymkontroll!!!
Sorry! Densen Beat är inte något alternativ för dig.

// Mattias

Låt inte dom jävlarna ta dig!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000