HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Koppla av-processor till line-in
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2008/10/23 :  10:18:06  Show Profile Send Björne a Private Message
Jag har under en tid sökt en lämplig tvåkanals integrerad förstärkare som kan ståta med följande: Bra ljud, dac, och av-processor in. Jag har hittat Naim supernait, några Accuphase och en Bryston.
Efter som Accuphase och Bryston inte precis duggar tätt (lite väl dyra också), så lånade jag hem en Supernait. Snygg och bra ljud, dac och av in, men, brusnivån och brummet från trafon var allt för påtagligt i mina öron, plus att den har alldeles för hög gain vilket gör att jag tvekar.

Så då till pudelns kärna, om jag skippar kraven på dac och av-processor in (jag har ju redan en Lavry DA10) så blir ju alternativen så väldigt många fler. Men är det vettigt att plugga in processorn på en vanlig line-in och försöka anpassa volymen den vägen?


shaft
Member

524 Posts

Posted - 2008/10/23 :  13:56:42  Show Profile Send shaft a Private Message
Hej!
Tipsar om en Accuphase E-305 för 9500:- på blocket
http://www.blocket.se/vi/18427193.htm?ca=11_s
Jag har kört så med en E-406 i många år. Accuphase brummar INTE ,-)
/Shaft
Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2008/10/23 :  15:46:45  Show Profile Send Björne a Private Message
Jag har sett den, men den saknar möjlighet att montera in en dac, som man kan med de lite nyare e307 och e308. Någon av dessa vore klart intressant.
Jag har för tillfället ett gammalt Linn LK100 och det brummar inte heller
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2008/10/23 :  16:42:09  Show Profile Send Melker a Private Message
Om du skippar kravet på dac så finns det ju massor av integrerade som har AV-in. Denon PMA-2000AE, Krell 400xi, Amplifix mfl

Halmstad
Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2008/10/24 :  09:41:17  Show Profile Send Björne a Private Message
Jo, det är ju sant. Skippar man dac kravet så finns det ju en del som har av-ingång.
Just de ovan nämda känns inte intressant för mig (baserat på rent psykologiskt ogillande och inte på rena ljudmässiga fakta )
Jag har faktiskt haft en plinius förut, med detta. Men sålde den pga för hög gain
och fel färg bla.

Shaft, du har alltså kopplat in av-processorn på en vanlig line-in på din Accuphase
och det funkar problemfritt, rätt upfattat?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000