Author |
Topic |
|
mathiasl
Starting Member
25 Posts |
Posted - 2002/12/29 : 22:42:11
|
Är dessa värda att lyssna på? Finns på www.hifikit.se (s:t eriksgatan 124)
VAD ÄR DETTA? de finns ej med på www.audioreview.com och hmm...märket är berömt på http://www.minhembio.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=17507
Proson Reality 666 SA
Hög, smal och välvd högtalarlåda. Högtalarens välvda form stabiliserar ljudet perfekt. Stagningen inuti och den extra lådan för mellanregistret understryker stabiliteten. De långslagiga basarna används på samma sätt som i en aktiv subbas. Högtalaren kan uppgraderas med en aktiv förstärkare, så den fungerar som en aktiv sub och fronthögtalarens. SA diskanten har en rek frekvensgång upp till 32.000 Hz -3 dB. Specifikationer: Lådkonstruktion: Basreflex Terminal: Guldplätterad Bi-wiring Element: Diskant: 1 st yck Superaudio Dome Neodynium magnet Mellanregister: 1 styck 6.5" kolfiberbasar Bas: 2 stycken 6.5" Impendans: 4 ohm Frekvensområde: 25 - 32 000 Hz (- 3 dB) Känslighet: 92 db Max Effekt: 180 W Storlek(HxBxD): 1100x244x410 mm Färg: Cherry
|
Edited by - mathiasl on 2002/12/29 22:47:59 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2002/12/29 : 22:54:11
|
quote: Är dessa värda att lyssna på?
Visst, om du inte har nått bättre för dig så. Annars så duger de nog inte till seriös lyssning om det är det du menar. Det är INTE några berömda kvalitetshögtalare. |
Konsult hos Consulterna |
|
|
mathiasl
Starting Member
25 Posts |
Posted - 2002/12/29 : 23:04:19
|
Har någon lyssnat på dem?
quote: Originally posted by Sanoj
quote: Är dessa värda att lyssna på?
Visst, om du inte har nått bättre för dig så. Annars så duger de nog inte till seriös lyssning om det är det du menar. Det är INTE några berömda kvalitetshögtalare.
|
|
|
Thomas A
Member
189 Posts |
Posted - 2002/12/29 : 23:47:59
|
Jag skulle vilja veta vilka svagheter dessa Proson har. Någon som vet?
Thomas |
"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas" |
|
|
Magnuz
Member
1572 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 12:39:42
|
"Högtalarens välvda form stabiliserar ljudet perfekt."
Kan någon förklara vad som menas med ovanstående? |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 12:57:03
|
Proson Reality 666 SA
Hög, smal och välvd högtalarlåda. Högtalarens välvda form stabiliserar ljudet perfekt.
? Stagningen inuti och den extra lådan för mellanregistret understryker stabiliteten.Stabilt igen De långslagiga basarna används på samma sätt som i en aktiv subbas. hur då?Högtalaren kan uppgraderas med en aktiv förstärkare, så den fungerar som en aktiv sub och fronthögtalarens. svenska? SA diskanten har en rek frekvensgång upp till 32.000 Hz -3 dB. Specifikationer: Lådkonstruktion: Basreflexhögtalarprincip? Terminal: Guldplätterad Bi-wiring är det ett djur? eller är terminalerna guldplätterade? Element: Diskant: 1 st yck Superaudio Dome Neodynium magneten dome med neodyniummagnet kanske Mellanregister: 1 styck 6.5" kolfiberbasar1 styck basar till mellanregistret? Bas: 2 stycken 6.5" Impendans: 4 ohm Frekvensområde: 25 - 32 000 Hz (- 3 dB) Känslighet: 92 db Max Effekt: 180 W synd, jag har ju 250W slutsteg Storlek(HxBxD): 1100x244x410 mm Färg: Cherry plastfanér, finish, målat?
som biträdet sa till kunden: "vad skall du ha för smak?" "Smak?" utbrast damen förargat, "i sillinläggning är det väl ändå KRYDDOR man använder och ingen jävla colaessens!"
Vem sitter och skriver sådan här undermålig rappakalja?
|
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
falukorv
Ej medlem längre
555 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 13:06:38
|
Instämmer full ständigt |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 13:09:19
|
quote: Originally posted by sladd
Proson Reality 666 SA
Hög, smal och välvd högtalarlåda. Högtalarens välvda form stabiliserar ljudet perfekt.
? Stagningen inuti och den extra lådan för mellanregistret understryker stabiliteten.Stabilt igen De långslagiga basarna används på samma sätt som i en aktiv subbas. hur då?Högtalaren kan uppgraderas med en aktiv förstärkare, så den fungerar som en aktiv sub och fronthögtalarens. svenska? SA diskanten har en rek frekvensgång upp till 32.000 Hz -3 dB. Specifikationer: Lådkonstruktion: Basreflexhögtalarprincip? Terminal: Guldplätterad Bi-wiring är det ett djur? eller är terminalerna guldplätterade? Element: Diskant: 1 st yck Superaudio Dome Neodynium magneten dome med neodyniummagnet kanske Mellanregister: 1 styck 6.5" kolfiberbasar1 styck basar till mellanregistret? Bas: 2 stycken 6.5" Impendans: 4 ohm Frekvensområde: 25 - 32 000 Hz (- 3 dB) Känslighet: 92 db Max Effekt: 180 W synd, jag har ju 250W slutsteg Storlek(HxBxD): 1100x244x410 mm Färg: Cherry plastfanér, finish, målat?
som biträdet sa till kunden: "vad skall du ha för smak?" "Smak?" utbrast damen förargat, "i sillinläggning är det väl ändå KRYDDOR man använder och ingen jävla colaessens!"
Vem sitter och skriver sådan här undermålig rappakalja?
Sladd !!! I love when you talk dirty !!! |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 13:47:43
|
Ur dagens Aftonbladet:
"Yxman sätter skräck i Västergötland, mannen jagas i Degerfors"
Apropå hur det är med geografikunskaperna hos landets största tidning....... |
|
|
erik
Member
311 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 14:45:13
|
quote: Originally posted by falukorv
Instämmer full ständigt
Är du ständigt full?
/Erik |
Blås på! |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 17:42:43
|
Nu har Aftonbladet ändrat i sin nättidning: "Yxman håller bygd i skräck, mannen jagas i Degerfors".....
(Degerfors ligger i Örebro län men i Värmlands landskap) |
|
|
Lord Hagge
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 18:32:49
|
Jag har hört att dessa underbara skapelser fungerar utmärkt som raket-bränsle... Någon som kan bekräfta eller dementera detta ryckte? Står nämligen inget om det i produktspecifikationen...
Mvh en OROLIG lyssnare... |
|
|
falukorv
Ej medlem längre
555 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 19:14:57
|
Dessa helvetesskapelser brinner som fnöske. 666 Proson number of the beast. |
|
|
falukorv
Ej medlem längre
555 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 19:23:19
|
Proson RealAudio 666 S(ucks)A(mpere) Proson Realit(ch)y 666 SA(dist) |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 23:04:39
|
Har ingen fattat att frågan var "Har ngn lyssnat på dessa högtalare?"
Ibland blir jag väldigt trött, men sällan så trött att jag skriver ner det skärpning gott folk!
Jag har ett par Proson Reality 5, och den erfarenhet jag har av dessa är att för dom 800:- jag betalade för är dom värd varenda krona. Det enda smolket i bägaren är att avstämningen ligger lite för högt enligt min smak (har dämpat basrelexporten en aning med dämpmaterial) Och att kopplingen mellan högtalarspolen och terminalerna på bas/mellanreg elementets korg inte hade rätt längd så dom mekaniska påkänningarna gjorde att förbindningarna gick av (lätt lagat)
Så åter till frågeställningen "Har ngn lyssnat på Proson 666 ??????" Mathias om du lyssnat på dom återkom gärna och berätta! |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
|
Topic |
|