Author |
Topic |
|
jockez
Starting Member
1 Posts |
Posted - 2002/12/28 : 11:51:00
|
Har inhandlat en liten Creative Nomad jukebox 3 Mkt intressant liten skapelse! Lite för o nackdelar (mest för) Vi börjar med plus!
Hyfsad batteritid på ca 10-11 tim. Det går att installera ett batteri till o då blir det ca 22 tim.
Stor lagring på 20 Gbyte. Mkt bra om man även vill lagra wavformat som e bättre än mp3 kvalmässigt.
En ljudprocessor finns med.
Ljudet var över förväntan (bortse helt från medfölj lurar) Signal-brusförhåll 98 db!! Starkt inbyggt "steg"
Usb + firewirw är bra(firewirekabeln passade inte till bärbar dator)
Lite nackisar: Volymen är digital med + o - knapp...bättre med "hjul" tycker jag iaf.
Om du har bärbar dator får du köpa till en kabel om du ska anv firewire.
Equalizer...suck!! 100,800,3000,12000. Visst,den e jättebra MEN när ska dom lära sig att riktig dunkadunka eq kan ställa in (25) 40 o 60 hz? Det går att få hyfsat dunk men man saknar lite i grunden...
Medföljande lurar kan man högst ha på sig i 10 min sen skaver dom mot öronen...(Barn passar dom nog bättre). Ljudet i lurarna var klart men lite basfattigt.En grej för 4000 kr bör har bra lurar med!!! Släng dom! Har nu Djlurar Sennheizer HD212 Pro som e att rek. (ca 600 spänn)
Tyvärr så syns ej bitrate och storlek när man spelar....ett stort minus. Tiden kan man plocka fram men det borde synas direkt! Likaså bitrate o storlek på fil.
Med reservation för fel. Betyg: 4 av 5 möjliga! Batteritid o kanonljud o smidig liten guldgruva får nackdelarna o blekna.. Rek absolut!
|
|
widen76
Member
221 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 22:34:25
|
Trevlig recension. En fråga dock, vilka bitrates klarar spelaren, 64 till 320?
/Marcus |
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link |
|
|
|
Topic |
|
|
|