HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Naim Flatcap2 fråga
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/10/17 :  22:49:36  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
Har möjlighet att köpa en äldre version av FlatCap2X som säljs idag, det vill säga den utan "X" i namnet.
Är sugen på att uppgradera min SuperNait med en ny nätdel, och jag vet att 2X fungerar, och då borde väl även FlatCap2 också göra det??
Tacksam för svar.

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2008/10/18 :  10:54:44  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Fråga på http://forums.naim-audio.com/eve
/Micke
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2008/10/18 :  12:22:59  Show Profile Send Snutten a Private Message
Det som skiljer sig mellan 2 och 2x är att 2x har 2 strömförsörjningar av lika hög kvalité, medans flatcap2 har 1 försörjning med lite sämre kvalité än den andra. Ska du bara ansluta 1 apparat borde den gamla flatcap fungera lika bra om man väljer den bättre strömförsörjningen som finns på denna. Men kanske det även är så att Flatcap2x är bättre överlag? Detta är jag inte helt säker på.

Edited by - Snutten on 2008/10/18 12:25:36
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/10/18 :  22:07:06  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
Tack för inputen.

Ska ju till en början bara ha den till SuperNaiten, men i framtiden är det ju troligt att ett Naim-Riaa hakas på (eller en Naim-CD).

Ska bli intressant att se om det blir några förbättringar även på en förstärkare.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000