HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur låter Proac?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PsYcHoGUN
Member

124 Posts

Posted - 2008/08/25 :  23:13:42  Show Profile Send PsYcHoGUN a Private Message
Hej

Jag läste lite grann om Proac-högtalare på www.audioreview.com där de beskriver ljudet som väldigt musikaliskt och väldigt "ohårt", det låter som det skulle passa mig. Jag lyssnar iofs mycket på elektronisk musik så jag behöver en högtalare som är dynamisk.

Det finns inga återförsäljare i Sverige som jag kan se.

Tankar kring detta märke?


S.

matta
Member

627 Posts

Posted - 2008/08/26 :  07:51:09  Show Profile Send matta a Private Message
Jag har ett par ProAc D25, och har haft D15. De är mycket musikaliska och "ohårda" som du säjer. Toppen är mycket detaljerad och ren, men aldrig för "energirik", mellanregistret är otroligt bra! Röster låter sååå naturligt, låter och känns som artisten står mellan högtalarna i rummet. Basen är "lagom". I mitt rum på 25 kvadrat är basen absolut inte för klen eller för fet. Tonen är åt det varmare hållet, och ljudet är mycket homogent.

ProAc talar om "Perfectly Natural", och det stämmer verkligen. Naturliga och otroligt musikaliska !

Jag lyssnar inte så mycket på elektronisk, och det är nog inte den sortens musik ProAc trivs bäst med.

Mina ProAc låter bra med "vilken förstärkare som helst", men trivs naturligtvis bäst (som de flesta högtalare) ju bättre elektronik man har. Har kört med Krell Kav400, fungerade mycket bra, och kör nu med Lavardin förstärkare, vilket passar fantastiskt bra.

Närmsta återförsäljare finns i Norge http://www.taaimport.no/, men om du är i närheten av Nora, norr om Örebro, är du välkommen att lyssna.

/Mats

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2008/08/26 :  08:00:43  Show Profile Send Figge a Private Message
Har för mig att Paus i Stockholm har sålt ProAc.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

PsYcHoGUN
Member

124 Posts

Posted - 2008/08/26 :  08:59:12  Show Profile Send PsYcHoGUN a Private Message
Matta: Tack för informationen, kul att höra att du är nöjd :) Tack för inbjudan också, det verkar inte som det finns ngn återförsäljare i Stockholm

Figge: Jag har kollat PAUS men de säljer nog inte Proac, enligt deras lista på märken på deras hemsida. Tack ändå.

S.
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2008/10/15 :  19:50:12  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message
ProAc är på G i sverige.

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/10/17 :  15:42:06  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Här finns ett par Studio 250 till mycket bra pris...
http://www.amforamusik.dk/index2.php?id=43&mainid=3

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2008/10/18 :  11:14:40  Show Profile Send matta a Private Message
"ProAc är på G i sverige." - Det är på tiden att många fler får möjlighet att träffa dessa underbara lådor...

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000