HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD T744 Köpråd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

G.M
Member

183 Posts

Posted - 2008/10/18 :  10:14:30  Show Profile Send G.M a Private Message
Hallå.

En polare till mig går i köpetankar angående hemmabioreciver och har tänkt sig en NAD T744. Fast eftersom han är en ojjig och orolig själ så oroar han sig över om den är bra eller ej, eller om där finns bättre i samma prisklass.

Jag vet inte själv om den är bra eller inte men tror att den säkerligen duger alldeles utmärkt till hans ändamål.

Men jag vill iaf ha flera åsikter så därför frågar jag er här. Har ställt frågan på faktiskt.se också, men det blev klent med svar.

LÄNK: http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/nad_t744_hemmabioreceiver_grafit.htm


Edited by - G.M on 2008/10/18 10:15:14

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/10/18 :  19:14:58  Show Profile Send FBK a Private Message
Mitt svar är en fråga, vad är det för högtalare som ska kopplas till denna hemmabioreciver? Om han har mycket lättdrivna högtalare så tycker jag att han borde lyssna och jämföra Naden emot http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/denon_avr-1708_hemmabioreceiver_silver.htm
Om han inte har jätte lättadrivna högtalare så tror jag att Naden är ett bättre alternativ då detta märke brukar ha lite mer kraft än många Japan märken, just enklare Hemmabioreceivers brukar ha mycket klena nätdelar.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2008/10/18 :  19:20:06  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Onkyo är väl bland dom bättre nu vad jag förstått.
Go to Top of Page

G.M
Member

183 Posts

Posted - 2008/10/19 :  15:39:40  Show Profile Send G.M a Private Message
Det är en Jamo uppsättning med E 825 stativare som frontar. Och resterande högtalare är även dessa av deras E modell. Minns inte hur många Ohm dom är på. Han har köpt dom av mig och jag drev dessa med en Pioneer VSX D-710S reciver.

Edited by - G.M on 2008/10/19 15:41:08
Go to Top of Page

G.M
Member

183 Posts

Posted - 2008/10/19 :  15:41:56  Show Profile Send G.M a Private Message
Widscreen4: Vilken Onkyo modell kan du tipsa om?

Edited by - G.M on 2008/10/19 15:42:14
Go to Top of Page

NBJ
Starting Member

8 Posts

Posted - 2008/10/19 :  16:30:59  Show Profile Send NBJ a Private Message
Jag skulle vilja avråda från nad-t744, hade nämligen en sådan förstärkare hemma för ett år seden och det exemplaret saknade allt vad bas heter. Det lätt precis som om man hade fronthögtalarna inställda som små trots att de var inställda som stora och är fullt kapabla att leverera bas med bra tryck i. (det är mycket möjligt att vi fick ett måndags ex av naden)

Så det blev raskt tillbaka med den naden till hifiklubben, men väll där blev jag övertalad att ta med en dennon avr-2307 (har för mig att det är 2307 men är inte säker på 7an, den står nämligen hos päronen) vid den tiden kostade den endast 500kr mer än naden men den låter dubbelt så bra.

Men dennon av billigare typ kan jag dock inte rekommendera(har sj haft en avr-1905 och den var en besvikelse), man ska minst upp i den variant som har separata lindningar i transformatorn till de olika slutstegen, så att inte alla slutsteg ligger på ett nätaggregat.

Sen finns även HK som har ett liknande ljud som dennon och nad, Onkyo är även det en bra förstärkare men den skiljer sig mer i ljudet från nad (dvs en nad som kan spela bas).
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2008/10/19 :  16:37:13  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
G.M Den här

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=145945&sid=26&SpaceCode=SectionRow1Right
Go to Top of Page

G.M
Member

183 Posts

Posted - 2008/10/19 :  16:58:31  Show Profile Send G.M a Private Message
Tack för tipsen alliohop. :) Ska kika på Onkyon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000