HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Malva har besticken rätt i lådan!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/10/11 :  09:04:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Hej Forumkompisar!

När Tobbe_L spelat någon låt från Malvas skiva På vinst och förlust har jag alltid reagerat. "Hmmm... Det här borde jag sätta mig in i någon gång...".

Nu har "någon gång" kommit och gått. Jag har levt med Malvas skiva i snart ett år. Jag måste berätta om denna lilla guldklimp!

Det här är en riktigt härlig bekantskap! Det här är ett gäng som har fötterna fast förankrade i den Svenska vistraditionen utan att fall ner i det tunga pretentiösa. Malva berättar om vardagliga funderingar från ett positivt hållingssätt och med en fingerspetskänsla som är svår att beskriva. Även om plattan varit med ett tag känns den sprudlande ny varenda gång jag spelar den.

Inspelningskvalitén är god och som vanligt med Naxos har urspungsmatrialet behandlats varligt.

För den som ännu inte stiftat bekantskapen med Malva har jag bara ett råd, gör det. Det kan bli ett livslångt förhållande...

Här är Malvas Myspace!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/10/13 :  15:13:08  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Kul att du gillar dem

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/10/13 :  15:42:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har bestämt för mig att de har passerat förbi hemma, vid nåt besök av Tobbe_L

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000