HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 bygga discohögtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

rpa
Starting Member

28 Posts

Posted - 2002/12/29 :  11:55:29  Show Profile Send rpa a Private Message
Tjena.

Funderar på att bygga ett par discohögtalare och nu har jag lite frågor.
Tänkte mig följande storlek på elementen ungefär.
10-12" baselement.
4-6" mellanregister samt
ett horn eller softdome diskant.

Någon som kan ge mig ett förslag på lämpliga element.
Högtalaren ska användas till lite fester och så tänkte jag kanske
ha dem som vanliga högtalare också beroende på hur resultatet blir.

Eftersom jag är student är min budget ganska begränsad och hade gärna velat hamna på ungefär 2300:- för hela högtalaren. Inklusive låda.

Lådan tänkte jag låta en brädgård eller snickri såga ut åt mig och sen själv snickra ihop. Nån som har tips på material?

Delningsfiltret hade jag själv tänkt bygga, mest för att ha gjort allting själv.

Rune





Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/12/29 :  13:18:10  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Varför inte ta någon utav HifiKit:s byggsatser?

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

rpa
Starting Member

28 Posts

Posted - 2002/12/29 :  13:28:09  Show Profile Send rpa a Private Message
joo.. Men där är allting färdigt..

dessutom har jag inte hittat någon där som är nog billig.
Jag kanske är för snål?

Rune
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/12/29 :  13:32:10  Show Profile Send n/a a Private Message
Ljudias kit.
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts