HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Shakti Holograph DIY
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/01/06 :  14:39:46  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Hej.
Sprang på detta på audioasylum..
Kanske kunde vara något.
mer info:
http://db.audioasylum.com/cgi/m.pl?forum=tweaks&n=72830&highlight=Hallograph&r=&session=

http://jcericson.tripod.com/audio.html

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/01/06 :  14:44:39  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Godeguden då! det finns annat att lägga tiden på än sånt krafs!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2003/01/06 :  15:00:24  Show Profile Send dec_alpha a Private Message
Billig DIY Voodoo, kan det bli bättre ?
Tror att jag ska ta och bygga mig 2st nån dag, hehe ;)

Robert Hjertkvist
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/01/06 :  18:02:48  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Jag tycker det är en kul grejj iaf. vad kan material kostnaden vara typ 100 kr..?
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/01/06 :  18:14:53  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

jamen frågan är om den tillför nått till ljudet.

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/01/06 :  18:49:16  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Antagligen inte, men ändå kul grejj.
Vet inte om du läste hela tråden på audioasylum men han som gjorde DIY halographen var verkligen övertygad över att dom fungerade.
Jag personligen har jätte svårt att avfärda saker jag inte har testat och speciellt saker jag inte har någon direkt kunskap om. :)
Jag testar gärna det mest om det inte är för dyrt och 100 kr är inte för mkt för mig, om jag nu skulle få för mig att göra en sådan pryl som ovan. =)
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/01/06 :  18:51:31  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message


det har du helt rätt i!


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/01/06 :  18:55:26  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
tack ;)
Go to Top of Page

pekka.j
dead end - live end

425 Posts

Posted - 2003/01/07 :  18:01:34  Show Profile Send pekka.j a Private Message
Skojig bild på tripod-sidan! På mattan med tomtemotiv kommer Shaktiträdet verkligen till sin rätt, nämligen som mysko alternativ julgran nu när den gröna kastats ut. Bara att hänga på flörtkulorna...
Glada hälsningar,

Pekka Johansson
_________________________
Lennon in the living room
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/01/07 :  19:43:40  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag får höra vad Hallographerna gör för nytta i en anläggning imorgon i Las Vegas. Coltrane kommer att spelas med ett par Hallographer i rummet. I det rummet kommer dom att vara still och inte demas.
Och i rummet intill kommer Ben Piazza att dema Hallograferna med ett par Monkhögtalare. Där blir det Hallograf in och Hallograf ut hela dagarna. Men vi kommer naturligtvis att få dom demade med Coltrane också innan mässan. Och efter vad vi har hört från Dan Meinwald Och några till, så är dom mycket bra. Är dom det så tar jag hem ett par.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/01/07 :  20:06:42  Show Profile Send celef a Private Message
Och?

sound pollution
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000