Author |
Topic |
daggen
Member
70 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 00:08:45
|
quote: Originally posted by Majjen03
quote: Originally posted by Timbre
Ljudåret 2002 har en hel del i sin mapp. Arkenmässa, demoträffar som anordnats av hifibutiker...samt mycket lyssnande till höger och vänster...
Mycket att välja på och svårt att plocka fram ur ljudminnesarkivet kanske... Man får gå på känslan.
För egen del blev det överraskningen av att höra hur Von Schweikert VR-8 kan låta i ett helt vanligt normalstort vardagsrum...
Vilken hifiupplevelse kommer ni att minnas bäst från år 2002...
Hej Timbre!
Att mina högtalare var så mycket bättre än Linns Komrik, trots att dessa kostade så mycket mer än mina "burkar" Samt över min bästa kamrats glädje när han insåg att hans Quad Esl 57:or köpta för endast 200 pix också vida översteg Komriks ljudkvalitet. Detta var mäktigt. Mvh Kenth
vad har du för högtalare? när har du haft möjligthet att lyssna på komri?? (dom heter inte komrik) kan du inte berätta mer om tillfället? |
|
|
MartinN
Member
1333 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 09:06:49
|
Hej
Mina ljud-upplevelser har främst skett hemma då jag flitigt (och egentligen för första gången på allvar) har uppgraderat hela systemet.
T.ex. har jag flyttat på högtalarna och har fått en bred stereobild med bra djup. Sedan har jag köpt nytt förstärkeri med Musical Fidelity och Electrocompaniet. Speciellt måste nämnas CD-spelaren Arcam Diva 92 som gav mycket mera detaljer och bättre bas. Förstärkaren gav fastare bas och mjukare diskant.
Sedan har kan jag också berätta om en upplevelse med skivan 'Music Magic' av Return to Forever med Chick Corea o. Co. Denna skiva ger en mycket intressant stereobild med hela fältet utnyttjat.
En annan upplevelse var att höra Beethovens nionde symfoni med Filharmonikerna här i Åbo.
Martin |
|
|
Saro
Member
1721 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 10:08:37
|
Hej.
Efter alla feta system tänkte jag kanske att jag får skryta med att jag gjort många bra inköp detta år som bidragit till att det jag har här hemma är det bästa detta år. Men det bästa inköpet blev nog ändå JmLab 915.1. Jisses vilken högtalare. det övriga jag köpt detta år är C.E.C Remdriven Cd med lcaudio klocka, ZapSolute Mk3 block och Nu-Vista försteg.
faktum är att jag inte har haft möjlighet till att lyssna på bättre system. Eller det har jag visst men då har rummet varit i värsta skick och det låtit som en bandare från 1965.
MVH Samuel Rönnqwist, Stolt och nöjd. |
|
|
Per100
Member
1543 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 10:27:13
|
Största överraskningen 2002 var ljudet i mina Proac 2.5 kloner. Bästa ljudet under 40000kr.
Gignosrummet under Arken med musical fidelity värmde mest.
Kan inte bestämma mig för vilket som var det bästa. Kanke Von Schweikert VR-4 iii under Arken.
|
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 21:48:10
|
Jag blev också väldigt förtjust i Gignosspelningen...
|
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 10:59:00
|
Mångfald förskönar. Här finns allt från 1958 till år 2002 och dess sista skälvande timmar. Det är ju just detta som gör hifi så fascinerande. Inga pekpinnar, inga måsten och inga begränsningar.
Ha ett Gott Nytt 2003!
Timbre |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre
772 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 13:41:26
|
quote: Originally posted by daggen
quote: Originally posted by Majjen03
[quote]Originally posted by Timbre
Att mina högtalare var så mycket bättre än Linns Komrik, trots att dessa kostade så mycket mer än mina "burkar" Samt över min bästa kamrats glädje när han insåg att hans Quad Esl 57:or köpta för endast 200 pix också vida översteg Komriks ljudkvalitet. Detta var mäktigt. Mvh Kenth
vad har du för högtalare? när har du haft möjligthet att lyssna på komri?? (dom heter inte komrik) kan du inte berätta mer om tillfället?
Hej Daggen!
Jag har lyssnat ett par gånger seriöst på Komri på High Fidelity i Stockholm. Fick dock inte låna hem dessa Jag har redan många gånger på detta forum redogjort för min upplevelse av dessa burkar, så för att lugna alla som redan läst dessa redogörelser så gör jag ingen ny! Mina högtalare är förnuvarande: Infinity Kappa 90, Beveridge, Allison Aucustic One, Mangneplanar Tympani 1D med Jenisis subba samt ett par Martin Logan SL3 (lånade). Mvh Kenth
|
|
|
pesa
Fd. moderator med nattpass
829 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 17:24:19
|
Basta upplevelsen var forsta gangen jag fick lyssna pa Vienna Acoustics hogtalare. Da visste jag att jakten pa hogtalare var slut...for ett tag
Basta musik-kopen under aret var Tracy Chapman - New beginning Aaron Neville - Warm your heart Simon and Garfunkel - Live from New York City, 1967 Roger Waters - Amused to death
Gott Nytt Ar onskar jag er alla!!!
Peter |
Detroit, Michigan |
|
|
Neodynium
Member
2170 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 17:35:00
|
quote: Originally posted by Timbre
Mångfald förskönar. Här finns allt från 1958 till år 2002 och dess sista skälvande timmar. Det är ju just detta som gör hifi så fascinerande. Inga pekpinnar, inga måsten och inga begränsningar.
Ha ett Gott Nytt 2003!
Timbre
Kan bara hålla med!!! Och.... Gott Nytt år!!
|
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 23:18:30
|
Årets ljudupplevelse kanske blir tolvslaget vid mossebacke på söder i sthlm ?????
boom booom bang boom bang !!!
gott nytt alla
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
|
|
Topic |
|