Snyft.. Fick hem min nyinköpta Edison 60 och har precis kopplat in den. Ifrån förstärkaren hörs ett tydligt brum samt ett svagt från högtalarna. Ljudet från förstärkaren är konstant medan ljudet från högtalarna stiger med volympåslag. Någon som vet vad det beror på? Förstärkaren spelar för övrigt mycket trevligt.
Ta kontakt med Erik Andersson så fixar han den ordentligt på en gång. Jag hade mycke probs med min Edison när jag köpte den, trasiga motstånd, lösa jord punkter och lödningar som till och med min 2årige son gjort bättre plus en massa brum, sen fick Erik ha den några dagar och det blev en helt ny förstärkare för en strunt summa.
Edison 60 skall naturligtvis inte brumma, om den trots allt gör det kan det bero på fler orsaker som det är omöjligt att analysera utan undersökning av förstärkaren. Det är även värdefullt att veta om den är såld som byggsats eller är "modifierad" på något sätt.
Ber om ursäkt, men det var öppet mål. Det är klar att jag lider med dig Men med tanke på att Erik finns med här så ska du nog få till det. Hoppas det går vägen.