HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tipps på förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2008/08/24 :  21:12:37  Show Profile Send JohnB a Private Message
Håller på och bygger om huset och kommer på sikt få plats för stereon i vardagsrummet. Är nu förpassad till ett litet källarrum.
Önskar tips på förstärkare, en kraftig sådan då vardagsrummet kommer att bli stort. Gärna lite "varmare" karaktär som spelar med fokus på mellanregister och bas då jag har svårt för vissa konstruktioner som jag anser låter hissat för att skapa atmosfär.
McIntosh har vad jag förstått karraktär åt det hållet, har ej lyssnat själv.

Tips på konstruktioner gärna integrerade emmottages varmt.

Johan

Edited by - JohnB on 2008/08/24 21:13:52

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/08/24 :  21:19:44  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Electrocompaniet!

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2008/08/24 :  21:27:18  Show Profile Send JPT a Private Message
Holfi har ett härligt varmt ljud enligt min mening, har ägt ett par holfi-produker, bl.a. NB2 för- och slutsteg som hade en mycket fin klang. Dock inte det allra sista drivet i basen. Har också haft Gryphon (callisto 2200) som bör uppfylla dina krav. Här har du allt holfin ger plus en mycket bra dynamik och kontroll i basen. Lycka till.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2008/08/24 :  21:30:40  Show Profile Send JPT a Private Message
Mcintosh är som du själv skriver också en given kandidat. Gillar deras ma6900 skarpt som hyfsar till de flesta anläggningar som har hissiningstendenser :). tyvärr har jag inte kunnat jämföra mcintosh och gryphon i samma anläggning, så jag vågar inte uttala mig om skillander mellan dessa.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/08/25 :  08:21:30  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Gärna lite "varmare" karaktär som spelar med fokus på mellanregister och bas då jag har svårt för vissa konstruktioner som jag anser låter hissat för att skapa atmosfär.

Marantz är som "handen i handsken". Finns i olika prisklasser, men ljudkaraktären är ungefär samma vad jag har läst: Grymt mellanregister och bas, ett varmt ljud som aldrig blir vasst. Har själv SA-11S1 som jag är mycket nöjd med, men det finns ett par billigare (och självklart dyrare..) varianter.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2008/08/25 :  10:31:33  Show Profile Send JohnB a Private Message
Tack för alla förslag.

Johan
Go to Top of Page

AndreasH
Member

116 Posts

Posted - 2008/08/25 :  10:48:40  Show Profile Send AndreasH a Private Message
Pathos Logos.

B&O Beolab 5, BeoSound 9000
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2008/08/25 :  13:35:14  Show Profile Send matta a Private Message
Lavardin IT spelar mycket fint kan jag säja... Kraftig, nej! men spela musik kan den

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2008/08/25 :  15:45:55  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
kör på McIntosh, du får du ju även tonkontroller/EQ på köpet ;) kan behövas ibland

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000