HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vinylåterförsäljare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Petter
Member

129 Posts

Posted - 2002/12/24 :  12:58:06  Show Profile  Visit Petter's Homepage Send Petter a Private Message
Halloj!

Skulle gärna vilja ha lite tips på bra skivaffärer i sthlm som säljer vinyl. Ska åka upp där i jan och tänkte då se om jag inte kan hitta nåt skoj...
Gärna lite tips på sjyssta ställen på nätet där man kan beställa vinyl också.

Petter

/Petter Lind

"Friskt lödat, hälften brunnet."

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/12/24 :  13:08:26  Show Profile Send Per a Private Message
quote:
Originally posted by Petter

Halloj!

Skulle gärna vilja ha lite tips på bra skivaffärer i sthlm som säljer vinyl. Ska åka upp där i jan och tänkte då se om jag inte kan hitta nåt skoj...
Gärna lite tips på sjyssta ställen på nätet där man kan beställa vinyl också.

Petter



för nya grejer skall du kolla på vinylbutiken (skeppargatan), pitch (g:a brogatan) och record exchange (g:a brogatan). andreas skivor har ju tyvärr gått i graven.

för beg skivor spring omedelbart till nitty gritty records (s:t eriksgatan), nostalgipalatset (s:t eriksgatan) mest skivor i sverige, mickes skivor (hornstull) öppet nästan 24-7. på söder ligger skivhögen (hökensgata eller..?) och sedan rekomenderar jag, om du är intresserad av jazz, andra böcker och skivor som ligger på rörstrandsgatan.

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2002/12/24 :  19:22:08  Show Profile Send nalle a Private Message
St:Eriksgatan mellan St:Eriksplan fram till Vanadisplan är en sträcka där det ligger ett otal skivaffärer, däribland de ovan nämnda, som är värda ett besök.
Vinylbutiken har även försäljning via nätet: http://www.vinylbutiken.com/
Sen finns det en bra butik på Upplandsgatan ett mycket kort stenkast från Odenplan åt Söder till. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter. God jakt!

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/12/25 :  14:00:09  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by nalle

St:Eriksgatan mellan St:Eriksplan fram till Vanadisplan är en sträcka där det ligger ett otal skivaffärer, däribland de ovan nämnda, som är värda ett besök.
Vinylbutiken har även försäljning via nätet: http://www.vinylbutiken.com/
Sen finns det en bra butik på Upplandsgatan ett mycket kort stenkast från Odenplan åt Söder till. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter. God jakt!




Hej Nalle!

Jag har beställt från vinylbutiken.com flera gånger och tyvärr så är deras service oftast urdålig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Senast i somras beställde jag en Deep Purple made in japan, samt en lp med Lee Haselwood "Cowboy in Sweden", de lovade då snabb leverans, har trots många påstötningar ännu inte fått skivorna.
Senast för ca: 4-6 veckor sedan fick jag ett mail från dem att Deep Purple skivan är svår att få tag på då den är så ovanlig???????????
Har sett på andra sajter att den finns!
Tycker att deras leverans tider på ca: 6- 10 månader är löjligt långa, vad tycker ni andra?
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/12/25 :  17:59:37  Show Profile Send nin a Private Message
Ja, dom är inte snabba Vinylbutiken. Ska köpa mer och mer ifrån USA istället, där går det fort.
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/12/25 :  20:57:28  Show Profile Send Bland a Private Message
Problemet med många vinylhandlare är att de "skryter" med skivor, svenska som utländska. Det är lätt att säga att man har skivor i lager men när man beställer så finns inte skivan hemma utan den är utgången, den kommer in, osv (Vanligt hos Acoustic Sounds). Många vinyl utgåvor trycks i väldigt få ex. så det det är ett problem. Det är inte alltid butikens fel utan bolagen som ger ut skivan lovar ibland för mycket.Vilket gör att handlaren även i sin tur lovar osv.. Vill man ha en lp köp den när den kommer, risken är stor att den aldrig mer dyker upp i just den utgåvan.
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2002/12/26 :  17:36:55  Show Profile Send nalle a Private Message
Jag ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg. Jag har ätit så mycket skinka att jag börjar tänka som en bakdel.
Din odysse på St:Eriksgatan bör börja vid korsningen Fleminggatan-St:Eriksgatan och gå till Vanadisplan. Då går du den sträcka i Sverige som innehåller flest skivbutiker(tror jag).
Jag har bara besökt vinylbutiken live så jag visste inte att deras postorderverksamhet var långsam.
Lycka till

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2002/12/26 :  21:35:45  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Flera år sen jag var och vandrade runt St:Eriksplan, så
jag har helt glömt bort vilka butiker som finns där.

Skulle inte nån som har varit där nyligen kunna lista dom
butiker som är värda att besöka!?
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/12/27 :  10:35:17  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag kommer ihåg Diamond Records som låg under bron när man gick ner för trappan! Finns den affären kvar? (Fast dom kanske inte har så mycket vinyl längre?)
Go to Top of Page

Petter
Member

129 Posts

Posted - 2002/12/28 :  23:08:24  Show Profile  Visit Petter's Homepage Send Petter a Private Message
Tackar för alla svar...får se om jag hinner besöka alla...

/Petter Lind

"Friskt lödat, hälften brunnet."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000