Snygga, fint bygge, rena men som oftast Dynaudio lite trista.
Frågan är varför???
Personligen tycker jag att ett par QRS Saturnus är såå mycket mer kul än dessa högtalare. Antagligen beror detta på matchning. Min SAT elektronik gillar inte Dynaudio. Det betyder INTE att Dynaudio är skräp. Min fundering är mer vad dom kanske trivs bäst med...
Jo jag har läst den där! Är det någon som vet vad de kostar i Sverige. Dynaudio brukar vara billigare här i Sverige än på andra sidan Atlanten. Jag kör Dynaudio contour 1.1 och är rätt nöjd med dem.
Håller med om att Dynaudios skapelser ser lite tråkiga och "high-tech" ut. Ljudmässigt vågar man väl påstå att de drar lite åt det mer analytiska hållet, och kan nog utan vidare bedömas som mkt neutrala. Matchning är som så ofta annars viktigt. Tror att dessa krävande stativare mår bra av mkt effekt ifrån varmt klingande transistorer. Mina egna preferenser lutar mer åt vad ex. Sonus Fabers skapelser förmedlar, för er som det säger något :o)
Tror att priset kommer att hamna runt 35.000 kr i Sverige.
På den gamla goda tiden när Tonkraft fortfarande hade agenturen för Classé, var ju detta en given partner. Har aldrig hört Contour 1.3SE låta så ruggigt bra, vare sig förr eller senare, som med Classé Omega stereoslutsteg...