HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudio Special 25
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Perfect Sense
Member

387 Posts

Posted - 2002/12/28 :  12:23:40  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message
För er som är nyfikna på Dynaudios "high-end" monitor "Special 25":

http://db.audioasylum.com/cgi/m.pl?forum=speakers&n=108808&highlight=special+25&r=&session=

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/12/28 :  18:55:40  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Snygga, fint bygge, rena men som oftast Dynaudio lite trista.

Frågan är varför???

Personligen tycker jag att ett par QRS Saturnus är såå mycket mer kul än dessa högtalare. Antagligen beror detta på matchning. Min SAT elektronik gillar inte Dynaudio. Det betyder INTE att Dynaudio är skräp. Min fundering är mer vad dom kanske trivs bäst med...

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2002/12/28 :  19:55:39  Show Profile Send gurin a Private Message
Jo jag har läst den där! Är det någon som vet vad de kostar i Sverige. Dynaudio brukar vara billigare här i Sverige än på andra sidan Atlanten. Jag kör Dynaudio contour 1.1 och är rätt nöjd med dem.

mvh/Gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

387 Posts

Posted - 2002/12/28 :  20:37:33  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message
Håller med om att Dynaudios skapelser ser lite tråkiga och "high-tech" ut. Ljudmässigt vågar man väl påstå att de drar lite åt det mer analytiska hållet, och kan nog utan vidare bedömas som mkt neutrala. Matchning är som så ofta annars viktigt. Tror att dessa krävande stativare mår bra av mkt effekt ifrån varmt klingande transistorer. Mina egna preferenser lutar mer åt vad ex. Sonus Fabers skapelser förmedlar, för er som det säger något :o)

Tror att priset kommer att hamna runt 35.000 kr i Sverige.

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook
Go to Top of Page

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2002/12/28 :  20:46:42  Show Profile Send HPW a Private Message
quote:
Snygga, fint bygge, rena men som oftast Dynaudio lite trista.
Håller helt med om vad man har för grejor framför och dom är neutrala så man måste välja rätt front annars tråkigt. Man hör ju hur det låter.

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/12/28 :  21:16:48  Show Profile Send Timbre a Private Message


På den gamla goda tiden när Tonkraft fortfarande hade agenturen för Classé, var ju detta en given partner.
Har aldrig hört Contour 1.3SE låta så ruggigt bra, vare sig förr eller senare, som med Classé Omega stereoslutsteg...
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/12/28 :  22:25:40  Show Profile Send celef a Private Message
"För er som är nyfikna på Dynaudios "high-end" monitor "Special 25":"

Det mesta verkar vara plockat fast omskrivet från Dynaudio USA website: http://www.dynaudiousa.com/products/contour/spec25/s25ovr.htm

sound pollution
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000