HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 XTZ - erfarenheter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/08/04 :  14:10:16  Show Profile Send OcA a Private Message
Det verkar vara många som har sett och hört XTZ på mässa, men jag skulle nog vilja veta lite mer om hur bra dessa budgetbomber är egentligen?

XTZ själva är ju inte direkt blyga i sin marknadskommunikation (vilket jag tycker är härligt!) och slår på stora trumman!

Det jag fastnade för när jag kollade sortimentet var följande:

2st 99.26 monitorer
2st 99W12S baslådor

På pappret verkar det vara en riktigt trevlig kombo som bör funka mycket bra till hemmabio, men även hifi.

Har någon vänlig själ lyssnat på de här skapelserna och hur står de sig i konkurrensen?

Själv har jag fått för mig att XTZ har ett rätt behagligt och varmt ljud, men kanske inte det bästa vad gäller detaljering och stadga?

Hursom, för runt 14k är det ett rent kap för pengarna jämfört med vad man får om man skulle köpa ett mer namnkunnigt märke. Då får man kanske på sin höjd ett par stativare för samma peng med den bestyckningen som XTZ har...

Finns det ÅF i närheten av Sthlm/Nyköping/Norrköping? Är lite långt att bränna ner till sydsverige bara för en demo....

Ös på!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/08/04 :  14:24:56  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Har du lyssnat på Epos M5? En riktigt duktig förmedlare för ca 6000kr. Blev riktigt imponerad av den på Stockholmsmässan. PS: Ursäkta avstickaren.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2008/08/04 14:25:39
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/08/04 :  14:38:38  Show Profile Send OcA a Private Message
Nej, det var nåt nytt!

Får kolla, tack för tipset!

Även Amphion har ju små nätta stativare för rätt vettiga pengar.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/08/04 :  14:53:18  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har en kompis som köpte på min inrådan från XTZ ett par stativare en subwoofer och deras förstärkare. Subwoofern var deras 12". Han blev väldigt nöjd och speciellt sedan han investerat i en grafiska Eq från Behringer som kostade knappt 2000:- spänn. Om jag skulle leka med tanken att köpa en ny anläggning och inte ha så mycket pengar att investera. Då skulle jag definitivt satsa på delar av XTZ´s produkter.

Edited by - gcs on 2008/08/04 14:53:56
Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2008/08/04 :  15:15:15  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message
Tjena OcA!

XTZ-högtalarna kan Du även provlyssna hos Audio Excitement i Örebro.
www.hifimusic.se

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/08/04 :  15:20:41  Show Profile Send OcA a Private Message
Kanon! Då slipper jag åka 60 mil...

Kan man ju pysa in på Hifi-Huset och lyssna på Klipsch också när man ändå är i farten!

Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2008/08/04 :  18:35:27  Show Profile Send educk a Private Message
utan att hört de nya xtz så skulle jag nog rekomendera dem. i alla fall om de är lika bra som mina förra högtalare XTZ 99 w2mt. har varit på jakt efter högtalare ett bra tag och den prisklassen jag kände att de var värt att byta till var för över 20 000kr. har inte lyssnat på allt kan jag ju medge. men de är nått med spelsättet som passar klockrent för mig. de lämnar ett bra tryck i basen och det är torrt allra helst med bra förstärkare. det som var dåligt på mina är mellanregistret. detta ser det ju ut som att det är bättre. de seas brukar låta riktigt bra.

jag var själv inne på dessa nya xtz men fick ett bra erbjudande på ett par Vista. men jag tycker du ska provlyssna XTZ har varit nöjd många år med högtalare från dem och de har alltid växt med bättre elektronik.

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000