2 aktiva högtalare med möjlighet att utöka med en sub. Har någon hört eller prövat ? Verkar mycket lovande. Kanske ett nytt sätt att presentera Hifi - Hifi utan synliga förstärkare... och verkar inte vara så hemskt dyrt heller 1,500 gbp
Den nya dac:en i ADM9.1 är samma som Linn använder, den ska tydligen vara jitter fri och ta nästan alla format. På engelska forum finns folk som redan har byt ut ADM9 mot ADM9.1 för att de lät bättre. 6,5 Membranen är designade av Scanspeaks (Dynaudio) f.d chefsdesigner, diskanten är av sidentyp och det hela matas med 250 + 100 watt steg. Själv har jag redan 5 aktiva monitorer och en subbas, vilket förklarar varför jag inte har lyssnat på ADM9 eller ADM9.1. ADM9 konceptet verkar lovande för att kring utrustningen är anpassad till högtalarna och att CD-transporten/SB/datorn/skivspelare(+phonosteg) lätt kan bytas ut. Vidare ger faktisk Toslink bra ljud om man har bra kablar. Jag tycker faktiskt att ljudet blir naturligare med Toslink än med RCA coaxial i min anläggning.
Price is what you pay. Value is what you get. Buffett