HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MG Head
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/12/23 :  14:58:02  Show Profile Send celef a Private Message


http://www.klubben.net/

Såg på bannern ovan att dessa nu fanns i Sverige (har kanske funnits länge???), är den bra? Hur står den jämfört med andra lurstärkare? Rör skall ju vara optimalt för lurar har man ju läst!? Passar Senn HD600?


sound pollution

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/12/23 :  15:32:46  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Den har nog alldeldes nyligen slunkit in i Sverige. Jag har inte hört den men det finns mycket information om den på www.head-fi.org (använd sökfunktionen så hittar du massor av inlägg). Vad jag minns så betraktas den som rätt OK men med visst "rörljud". Jag är inte ute efter att tala illa om rör och alla rörkonstruktioner är inte sådana, men det är inte ovanligt med ett mjukt ljud som en del upplever som väldigt behagligt medan andra tycker att det blir urvattnat och brister i detaljer.
Den som verkar vara den mest prisvärda hörlursförstärkaren är en tysk konstruktion från Meier Audio som heter Corda HA-1, pris drygt 3000.
http://home.t-online.de/home/meier-audio/
Kolla naturligtvis recensioner av denna också på Head-Fi!
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/12/24 :  00:38:33  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Celef,

kan bara lägga till att de kommer finnas i Sverige om ung. en vecka - för provlyssning.

mvh, robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000