HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dåliga ljudprodukter och förmedlare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/12/20 :  01:16:48  Show Profile Send Flint a Private Message
Vilka produkter anser du är dåliga och varför.

Mattepatte
Ej medlem längre

461 Posts

Posted - 2002/12/20 :  01:29:36  Show Profile Send Mattepatte a Private Message
Jag anser att produkter som på ett obehagligt sätt färgar ljudet är dåliga.
Proson, Genexxa, JWS, Briklin, Bose mm.

Edited by - Mattepatte on 2002/12/20 01:30:12
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/20 :  01:42:09  Show Profile Send ekman a Private Message
jag tycker det är svårare att hitta produkter som man gillar än att hitta dåliga produkter... eller ja kanske inte dåliga men saker man aldrig skulle köpa iallafall
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/12/20 :  01:46:04  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Produkter som är så fula att man inte vill ha dem hemma tycker jag är dåliga, särskilt om de låter bra. QRS Saturnus till exempel.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2002/12/20 :  09:07:04  Show Profile Send dekengren a Private Message
Ja, det är ju jobbigt att få det nästa bästa ljudet så det är klart det är jobbigt att inte kunna ha ett par Saturnusar hemma. Fast jag klagar inte, varje gång jag får fulångest lyssnar jag på mina och då blir jag glad igen.

Annars har jag en ganska riktad känga mot samtliga för mig kända high end cdspelare där det verkar vara mode att ha så lite funktionalitet som möjligt. Jag kan inte förstå hur varför det ska vara så svårt att klämma in random-funktion , samt en mark-funktion så vi hifidårar kan markera ett litet stycke och lyssna på det om och om igen, vid tex blindtester etc. Nä, för varje tusenlapp extra man lägger på sin CD får man en funktion mindre!
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2002/12/20 :  23:34:15  Show Profile Send Brosk a Private Message
Sånt jag inte har råd med tycker jag är dåligt
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2002/12/21 :  00:16:32  Show Profile Send nalle a Private Message
dekengren:"Jag kan inte förstå hur varför det ska vara så svårt att klämma in random-funktion"

Det är fascinerande att äntligen hittat någon som vill ha randomfunktionen. Jag har fråga runt bland kompisar och ingen jag talat med använder den. Det känns mer förståeligt om man har en cd-växlare men personligen har jag aldrig förstått tjusningen med att försöka överraska sig själv när det gäller låtordning.

Brukar du ofta använda den och vad är fördelarna med random?

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2002/12/21 :  00:41:14  Show Profile Send brumel a Private Message
Jag retar mig mest på produkter som är lifestyle och tänkta att spela skvalmusik på låg volym till slölyssning.
Och så på såna där högtalare som demas med någon basglad skiva om och om igen för att när man kommer hem och ska spela sina gamla skivor låta tunnt och hårt.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2002/12/21 :  12:01:42  Show Profile Send dekengren a Private Message
Nalle, uppenbarligen använder jag den inte eftersom det inte finns någon på min cdfix! Men jag vet inte, det kan väl vara kul med lite variation ibland. Fast det som jag igentligen vill ha är en markeringsfunktion så att man kan trycka på en knapp och hamna på det markerade stället. DET vore användbart.
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2002/12/23 :  01:37:00  Show Profile Send Brosk a Private Message
quote:
Originally posted by nalle

dekengren:"Jag kan inte förstå hur varför det ska vara så svårt att klämma in random-funktion"

Det är fascinerande att äntligen hittat någon som vill ha randomfunktionen. Jag har fråga runt bland kompisar och ingen jag talat med använder den. Det känns mer förståeligt om man har en cd-växlare men personligen har jag aldrig förstått tjusningen med att försöka överraska sig själv när det gäller låtordning.

Brukar du ofta använda den och vad är fördelarna med random?



Jag använder den eftersom jag sällan hinner lyssna genom en hel platta och därför sällan får höra de sista låtarna innan jag tröttnat på de första.
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2002/12/23 :  02:46:35  Show Profile Send nalle a Private Message
Hej Brosk!
Jag har samma problem ibland. Men när jag tröttnat på den första hälften av skivan sätter jag bara igång den från något av mittspåren.

Men det var kul att höra att den används. Jag har frågat ca 10-15 personer i min omgivning och ingen hade använt den så jag började undra om en del tillverkare hade satt dit mest för att kunna skryta med en extra funktion.

Jag har själv en NAD-spelare där det finns en random-knapp men där det saknas andra funktioner som t.ex. att klockan visar hur mycket som är kvar av en låt,vilket är bra om man skall spela in ett kassetband(ja, jag vet att det är mossigt men ibland är det ändå praktiskt). Det är för mig en konstig prioritering.

EN RIKTIGT GOD JUL TILL ALLA, BÅDE ER MED OCH UTAN RANDOM

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/12/23 :  11:36:09  Show Profile Send lindvall a Private Message
quote:
Originally posted by Brosk
Jag använder den eftersom jag sällan hinner lyssna genom en hel platta och därför sällan får höra de sista låtarna innan jag tröttnat på de första.



Jag tycker också om random av ovan nämnda anledning, men har det inte på min cdspelare. Då får man göra som så att man spelar plattan från mitten, som nalle sa.
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/12/24 :  00:43:22  Show Profile Send Flint a Private Message
Det hedrar er att ingen av er utnämner någon
apparat eller nägot märke till värdelös eller värdelöst.
Hur är det med prisvädhet? Är det lika bra där.


Edited by - Flint on 2002/12/24 01:09:24
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000