HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Använda flera utgångar samtidigt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/07/26 :  20:01:05  Show Profile Send Magoo a Private Message
Detta kanske är en dum fråga... men men.
Jag har inte hittat något svar när jag har sökt så om svaret redan finns någonstans så är det ok om jag får länken. vidare kan jag säga att jag inte har flera förstärkare hemma i dagsläget så jag kan inte prova själv. Frågan kommer av att jag funderar på att ordna så att det går att lyssna i fler rum, antingen bygga om befintlig förstärkare så att den klarar att driva fler högtalare eller skaffa fler förstärkare. Kanske även fler signalkällor.

Nu till frågan;
Fungerar det att använda flera utgångar samtidigt från t.ex. en SB?
För att lyssna via koax i ett rum, analogt i ett annat och optiskt i ett tredje? Så klart med den begränsningen att man får lyssna på samma sak i alla rummen? Finns det någon risk med att använda flera samtidigt? Även om det är lågnivå så går det trots allt ström. Kan det bli för varmt eller för hög belastning att den inte klarar att hålla nivån uppe på alla samtidigt?

comfortably numb
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000