HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fraktkostnad - köpa hifi från Storbritannien
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2008/07/25 :  12:52:36  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Någon som har koll på vad det ungefärligen kostar att frakta hifi från Storbritannien med ex. UPS, DHL etc.? Förstår att det beror på vikt, värde etc. Men finns det några riktlinjer man kan förhålla sig till vid köp privatperson till privatperson?

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/07/25 :  13:14:23  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Generellt tycker jag det har blivit snordyrt att skicka grejor från UK hit. Mina bongotrummor skulle kosta 1200kr att skicka hit (dom vägde iofs en del.. 22kg..) så dom hämtade jag hem själv istället. Min lilla Lavry DA10 kostade 770kr med tracking och försäkring med parcelforce. Dock funkade inte trackingen. Men den kom hit iaf.

År 2005 så skickades min Rotel 1068 hit för ett par hundra om jag inte minns fel.

Men jag gled kanske lite bredvid din fråga...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2008/07/25 :  13:49:06  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
När du bokar frakt som privatperson så tar dom betalt med gaffeln..

Försök istället boka genom ditt eller någon väns arbete som har fraktavtal med något av de större bolagen..då sjunker priset dramatiskt..
Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2008/07/25 :  15:53:42  Show Profile Send DMGbg a Private Message
Helt rätt som CH säger att det blir betydligt billigare om du kan boka genom något företag. Ett annat tips är att söka lastbilstransporter genom andra företag än de stora jättarna. Det finns hur många som helst men alla handlar inte med privatpersoner. Skillnaden i lev. tid blir ofta bara några dagar.

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000