Author |
Topic |
MarcusL
Member
218 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 21:43:53
|
Hmm.... Det är inte säkert att det är fel på förstärkaren, prova med att byta plats på hötalarna och göra samma mätning. Får du samma resultat är högtalarna uteslutna. Prova sedan med att byta plats på signalkablarna till förstärkaren för att utesluta den utrustning.
Lycka till / Marcus |
Ta det lungt. |
Edited by - MarcusL on 2008/06/14 21:44:21 |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2681 Posts |
Posted - 2008/06/15 : 13:51:41
|
Tjenare!
Vad är det för status på rören. Hur mycket ström drar dom och hur många timmar har dom gått
Har du samma signal in i bägge ingångarna och får ut olika på utgångarna så är det fel.
Sista utvägen! Lägg kretskortet över knät å bryt. Sedan hardvirar du hela stärkaren
Mvh... |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Daniel_S
Semester på egen begäran
308 Posts |
Posted - 2008/06/15 : 16:46:11
|
Imperial:
Rören: 37a ena paret och 30a andra paret, en månad gammla, har ej mätt i verkligheten, det är vad som står på lappen på socklarna. Har provat att flytta runt dom utan resultat.
Har fått okej av Erik A att lämmna in den men tänkte försöka rodda lite mer själv. Håller just nu på att reda ut nätbrum i vänster kanal och undrar om inte det har med ljudet att göra också, i boken Building Valve Amps av Morgan Jones finns lite tips om nätbrum.
Jag roddar vidare....
Daniel |
|
|
Daniel_S
Semester på egen begäran
308 Posts |
Posted - 2008/06/30 : 19:29:15
|
Erik A har kikat på min Edison och det blev bättre än bra.....
Fanns en hel del att åtgärda och många uppgraderingar är gjorda, resultatet är nu att jag sitter som såld framför denna glödande pjäs. Lyssnar helt plötsligt på musiken istället för att kritiskt sitta o jaga fel. Det liksom bara flödar i grejorna, musik musik musik....
Har dock ett mål till här i livet och det är att få prova en Erik A 2A3 historia i min anläggning. Fick äran att lyssna på nått fantastiskt hemma hos denna underbara man och det var ett par gammla SNELL lådaor ihop med hans 2A3 lampor. Det var guld i mina öron så nu ska jag bara försöka få till en provlyssning med dessa lampor och se hur det beter sig i min anläggning.
Tack alla för tips o råd, kommer nu förmodligen inte synas här på ett bra tag, iaf inte tills jag lyssnat på Eriks 2A3 mojäng hemma hos mig.
Joo vad lyssnar jag på för grejor nu då!?
Silver Iris i OB, en gammal SONY CDP-212 cd som jag fick av en polare då min AA MCD203 packat ihop totalt också Edison såklart.
Tack igen alla.
MvH
Daniel
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/06/30 : 19:31:26
|
Det värmer att höra att du är "på banan" igen Daniel.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Daniel_S
Semester på egen begäran
308 Posts |
Posted - 2008/06/30 : 19:34:23
|
Pac:
Tack, detta var en bra läxa för mig i djungeln av komponenter. Mycket lärorikt.
MvH
Daniel |
|
|
Andy
Member
269 Posts |
Posted - 2008/07/01 : 00:00:26
|
Jag kände stort medlidande med dig när jag läste tråden, men jag är så glad nu att det löst sig *phew*. Du skulle nog inte varit nöjd med paketlösningen från Siba, va? Förstår att du är glad nu att du inte bara slängde bort välljudet i din frustration.
Nu har vi alla lärt oss en gång för alla att elektronik inte följer logik - utan troligtvis har ett väl utvecklat känsloliv, det med. Nu får du ta hand om din Edison ;-)
Mvh Andy |
Är stationerad i Uppsala. |
|
|
Topic |
|