HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Rannagarden tar en titt på AMR CD77
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/06/12 :  21:07:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Rannagarden funderar på om...

... AMR CD77 är ett par snäpp upp???





quote:
En flightcase på ca 45kg landar i hallen och min sambo lyfter på ögonbrynen: "Så där borde all HiFi levereras". Utan tvekan är det mer intressehöjande att få något levererat i en maffig alu-case än i en kartong. Det känns lite utöver det vanliga så att säga.


Klarar AMR CD77 att vara "lite utöver det vanliga" även utanför sitt transport case? Läs när Rannagarden stiftar bekantskap med den här!

Andra artiklar vi publicerat hittas här!



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Transient Design
Member

287 Posts

Posted - 2008/06/17 :  13:08:58  Show Profile  Visit Transient Design's Homepage Send Transient Design a Private Message
AMR CD-77 är precis som Rannagården skriver en mycket speciell CD-spelare som har ganska få likheter med det mesta annat både tekniskt och ljudmässigt. Thorsten Loesch som är konstruktör på AMR har eftersträvat en maximal musikalitet och känsla och på vägen offrat lite av korrekthet och precision. Vissa finner detta helt fel och andra tycker att det är det bästa de någonsin hört. Flera internationella recentioner har också delat ut mycket fina lovord och beröm över CD-77.

Den enda andra spelare som jag känner till med liknade uppbyggnad är Japanska Zanden som kostar ca 400 000kr och som av många anses vara det bästa som någonsin skapats i CD-spelar väg. Thorsten skojade (?) med mig och sade att han funderar på att tillverka en CD-7 (när han får tid) som ska slå även Zanden ljudmässigt. Fast 6 Moons menar att redan CD-77 gör detta!

Testexemplaret av CD-77 hade precis som Rannagården upptäckte ett konstigt litet pipande ljud men efter att vi idag har bytt transformatorer i den är det nu helt borta. AMR har bytt leverantör av transformatorer och garanterar att de nu ska vara helt felfria.

För den som söker ett ljud med liv, nerv och med rå känsla av musik live med full dynamik rekomenderas en lyssning på AMR CD-77. Om man sedan lyssnar på pianosonater eller hårdrock spelar ingen roll, CD-77 spelar allt med samma nakna närvarokänsla. Neutralt? Absolut inte! Naturligt? Javisst!

Mvh Lasse
Transient Design

www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2008/06/20 :  11:38:02  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Vad bra att Thorsten fått ordning på det underliga pipandet.

Jag har läst i några kommentarer som antyder att sammanfattningen var något svårläst. Läser man noga borde det gå att uttyda vad jag menar, men för att förtydliga slutstycket gjorde jag några justeringar - innehållsmässigt dock detsamma.

/Ranna
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/06/20 :  12:14:34  Show Profile Send B-200 a Private Message
hade absolut inga problem att läsa det, tyckte det var skrivet med stor entusiasm och glädje precis sådant jag saknar i dagens hifitidningar. Tur man kan få sin dos här då. :)

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000