Author |
Topic |
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2008/06/07 : 10:08:14
|
Jag vill ha en CD (jo, jag äger inte ens en längre) men vill inte betala för en . Helst hade jag viljat importera en kinasnurra t.ex. Original AT8 men 5000:- kan jag använda till annat. Så, jag tänkte att man kan ju köpa en CD för utseendet och sen modda den en liten smula jättemycket. Så jag började leta efter svarta spelare med diskreta frontar och hittade först Cambridge men också Argon som är Hifiklubbens egna budgetlinje. Men om man bortser från att jag troligen kommer att pilla ganska mkt med den så skadar det ju inte att veta lite om kvalitén på den.
Ok, det är en CD för 1400:- så man kan kanske inte vänta sig så mkt men det skadar ju inte att fråga lite. Så, är det nån som har erfarenhet av den? Kass, duglig, budgetbomb eller liknande? |
.....where the music comes to die. |
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2008/06/07 : 10:20:22
|
cambridgen är en bra grundkonstruktion, tror mer på den än argonen faktiskt. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
ahultin
Member
240 Posts |
Posted - 2008/06/07 : 11:01:03
|
Tips - köp en gammal beprövad cd (om du ändå ska pilla i den så behöver du ju ingen garanti....). Ett alternativ är t.ex. http://www.tradera.com/Rotel_RCD_965_BX_Kultforklarad_Vintage_CD_spelare-auktion-65962145 (Har en själv som jag bytte klocka i, samma som länkas till i annonsen...). OBS! Bara för tydlighets skull - det är inte min cd som är till salu!! Har haft hemma ganska många CD-spelare i mellanklassen och visst är Marantz SA7001, AA MCD203 något bättre... men inte så pass att jag tyckte att det var värt pengarna att byta....möjligen att jag skulle ha kunnat lägga pengarna på en CA C640V2... 5000:- räcker till mycket annat roligt (t.ex. först en SB3, sedan en DAC...ojdå...det blev visst lite mer pngar...men det brukar ju vara så med den här hobbyn...)
/Andreas |
Massa Linnprylar... |
|
|
Goldfinger
Member
1797 Posts |
Posted - 2008/06/07 : 11:05:13
|
Yamaha brukar ha ganska gedigna spelare även i den lägre prisklassen, kan vara en bra stomme att modda på. |
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2008/06/07 : 11:18:55
|
Jo, det är säkert bra lösningar men jag gillar inte den där gamla 90-talsdesignen. |
.....where the music comes to die. |
|
|
|
Topic |
|