HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Sony SCD555ES SACD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2002/12/20 :  13:11:42  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Jag är nu sedan några dagar medlem av SACD familjen, i och med inköpet av en Sony SCD555ES.
Det första jag kom att tänka på när jag spelat några skivor, var att musiken fick ett behagligt lugn, ungefär samma känsla som jag fick när jag lyssnade på ett par kraftiga Krell monoblock en gång.
Nästa intryck är en kontollerad, distinkt och precis upplevelse av musiken.
Diskanten, speciellt vid spelning av SACD är en riktig höjdare, samma upplevelse som jag fick hemma hos Timbre i höstas.
Som vanlig CD spelare är den ett rejält lyft jämfört med min tidigare Rotel RCD990, som i sig är en bra spelare.
Och till sist frånvaron av "digitalis", den konstgjorda känsla man kan få av att lyssna på CD, helt enkelt Vinylkänsla!

Efter att ha lyssnat ytterligare några dagar, och spelaren blivit mer inkörd, så vill jag tillägga att, det är mycket lättare att höra orden och följa texter, musiken har blivit tydligare.

Mina absoluta rekommendationer både vad avser spelaren och inte minst SACD.






"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif

Edited by - Leif Eriksson on 2002/12/22 10:41:27

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2002/12/20 :  15:01:06  Show Profile Send DHT a Private Message
Kul att du är nöjd. Största skillnaden mellan min egen SCD555ES och min gamla Harman Kardon 7725 är att 555:an är mycket mer "musikalisk" än HK:n, även i CD-läge. Mer stampa takten helt enkelt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000