HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Uppsala DIY-mässa *Anmälningstråden Hösten 2008*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/05 :  11:07:09  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Blir många långa sladdar isf....

Finns det internet?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2008/11/05 11:07:46
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2008/11/05 :  11:22:31  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Jo, trådlöst finns åtminstone men det är väl som det brukar dvs att man behöver konto i universitetsnätet. Hur det är med trådbundet vet jag inte, det får Petter svara på. Det brukar finnas i de flesta rum generellt sett men det behövs väl konto där också. Ångström är inte riktigt min avdelning...

Vad vill du ha internet till? "Sända live" från mässan eller något annat?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/05 :  11:40:46  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Mest om nån kommer med en skiva...som måste göras om till flac. (rippa alltså) så är det smidigt med internettillgång, så blir det rätt. Ska u klämma in en klämlåda som transport hos mig.

Fast "sända live" var ju en kul idé. Det vore nåt på forumets startsida det.

Edited by - Magils on 2008/11/05 11:42:28
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2008/11/05 :  15:36:12  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Trådlöst internet finns överallt, men man måste som sagt logga in på
studentnätet, något som jag och Andrén kan "hjälpa till" med. Så det
kommer lösa sig

Man kan ju ha en lång sladd och sen grendosa.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2008/11/05 :  15:49:55  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Lite bättre på Ångström onekligen...
Ekonomikum har bara wlan i hörsalarna, biblioteket och "uppehållsutrymmen" (nästan iaf...) så där fattas det täckning på rätt många ställen.
Sedan ska vi inte tala om hur usla de tunna klienterna är , bärbar är ett måste om det ska gå att få något gjort på plats.
Men nu blev det grav OffT.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/05 :  16:27:20  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Har nu ett fungerande Dacprexo som spelar...tyvärr är den känsligt för att slå av och på strömmen ( knäpp, sus, plopp ) och att Monica2:an ger låg utsignal, men annars verkar allt lira

Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2008/11/05 :  17:01:21  Show Profile Send Fuling a Private Message
Kvar att göra inför mässan (uppdaterat):

* Slipa, måla och bestycka ett par 5L aperiodiska lådor till mina bredbandare. (Högtalarna spelar för fullt!)

* Fräsa till kanterna på ett par akustikpaneler, färg och tyg får vänta. (Klart, ytbehandling och fötter/stativ får vänta till efter mässan)

* Samla ihop och fräscha upp de apparater som ska med. (Har samlat ihop grejorna, får se om jag hinner damma av dem...)

* Vara på jobbet större delen av tiden fram till mässan...
(Jobbar 24h sammanhängande med början 17:00 i morgon torsdag)

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"

Edited by - Fuling on 2008/11/06 15:00:57
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2680 Posts

Posted - 2008/11/05 :  19:52:10  Show Profile Send Imperial a Private Message
RESFEBER

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/05 :  20:38:06  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Demofeber

Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2008/11/05 :  21:46:34  Show Profile Send Tomas J a Private Message
Jobbfeber :(

Har kommit fram till den bistra sanningen att jag inte kommer att hinna klart mina PA03 moduler eller mitt N5MD försteg heller..
Tidsbrist och jobb sätter P för mina planer om slutstegen

Försteget är färdigställt, men volympotten vill inte lira ihop med de övriga komponenterna så om ingen har en bra pott över så kastar jag in handsken för även det projektet... :(

Däremot kommer 2 par högtalare med som planerat!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Yunick
Member

234 Posts

Posted - 2008/11/05 :  22:26:59  Show Profile Send Yunick a Private Message
Skönt att höra att det inte bara jag som har lite demofeber :). Tror det mesta är klart av det jag ska ta med.. eller, jo, ska bara löda lite kablar, fästa filtren till högtalarna. Än är det bara onsdag :) Ska bli grymt roligt det här!

Mvh David Zetterlund

Dell inspiron 6kD, Buffalo DAC / D1, UGS_V3, Aleph-J, Usher 8945P samt Peerless HDS...
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/05 :  23:51:14  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Detta är ett styck DACPREXO

Kommer med på lördag

Go to Top of Page

Lord
Member

1020 Posts

Posted - 2008/11/06 :  19:53:11  Show Profile Send Lord a Private Message
Då var allt förberett och nerpackat. Det här skall bli roligt !

En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion
Min anläggning
Go to Top of Page

Fuling

7954 Posts

Posted - 2008/11/06 :  20:49:20  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:

Instämmer! Sitter och klottrar ner scheman över de hembyggen som ska med ifall nån blir nyfiken

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Fuling

7954 Posts

Posted - 2008/11/06 :  21:53:01  Show Profile Send Fuling a Private Message
Tiden går ovanligt sakta just nu, visst är det skönt när det är lugnt på jobbet men nu känns det som att minuterna börjat föröka sig själva...
Känslan är bekant, det brukade vara ungefär så här den 23:e december varje år när man var liten

Go to Top of Page

JohnA
Member

556 Posts

Posted - 2008/11/06 :  21:59:06  Show Profile  Visit JohnA's Homepage Send JohnA a Private Message
Tjoafton gott folk! Jag höll helt på att glömma träffen. Har tänkt titta förbi under eftermiddagen, eventuellt med min lilla 6L6 SET i hopp om att någon har CD-spelare och lättdrivna högtalare med sig så att jag kan testa förstärkaren mot dem. Har inga höga tankar om mitt bygge i konkurensen men det kan vara kul att jämföra ändå. Måste jaga igång min insomnade byggfeber igen! :-)

Dessvärre kommer jag i liten bil med stor hund och otålig son så jag kan inte ta med högtalare, CD-spelare, subbar m.m. och närvaron blir troligen ganska kort. Om det spelas hårdrock kanske sjuåringen vill stanna lite längre. :-)

Men hur hittar man in till träffen? Ångströmlabbet hittar jag till men det är ju stort där...

Om någon panikslagen långresare norrifrån behöver inkvartering till natten kan jag värma
på i gäststugan i förväg. Ring mig i så fall på 070 576 82 35 senast på lördag förmiddag.

EDIT:
Har spanat in lokalkartan och borde kunna hitta gänget. Är det fler än jag som spelar i scrapheap challenge-klassen? Kommer det att hållas någon tävling i skabbigaste anläggningen? I så fall kanske jag åker hem och lastar rubbet i stora bilen!

Elektronostalgist? -Javisst! http://elektroarkivet.se Skype: elektroarkivet.se
Min anläggning, uppdaterad 2006-06-11: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30783

Edited by - JohnA on 2008/11/06 22:04:59
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/06 :  22:21:17  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
quote:

Öhhh, jag som precis ska gå och bygga lite till....

Go to Top of Page

Fuling

7954 Posts

Posted - 2008/11/06 :  22:22:54  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:
Är det fler än jag som spelar i scrapheap challenge-klassen? Kommer det att hållas någon tävling i skabbigaste anläggningen?

Jag ställer upp!

Go to Top of Page

Yunick
Member

234 Posts

Posted - 2008/11/07 :  08:03:42  Show Profile Send Yunick a Private Message
Hur länge är det öppet på fredagen för iordningställning? Tänkte sluta jobbet vid lunch, men måste lägga på vinterdäcken samt packa innan avfärd.

Mvh David Zetterlund

Dell inspiron 6kD, Buffalo DAC / D1, UGS_V3, Aleph-J, Usher 8945P samt Peerless HDS...
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2008/11/07 :  08:07:29  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Vi håller på tills vi inte orkar mer. Pac och Fuling & CO kommer komma vid 21-22-tiden...
Go to Top of Page

Yunick
Member

234 Posts

Posted - 2008/11/07 :  08:11:46  Show Profile Send Yunick a Private Message
Kanon! Då är det inte panik-bråttom. Skönt :) Kanske hinner man fila lite till på något bygge också ;-)

Mvh David Zetterlund

Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2008/11/07 :  08:35:32  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Då är man packad o klar

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2008/11/07 :  08:36:28  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Och i morgon kväll är du packad och glad
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2008/11/07 :  08:54:49  Show Profile Send ludo a Private Message
Markus (som skrivit mjukvaran och ritat lådan) och jag sent i går natt kämpar med att få in all elektronik in i cd-lådan...

Förhoppningsvis blir vi klara till på lördag morgon ... vi har ju hela 24 timmar på oss ju ...
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2008/11/07 :  10:17:19  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Underbart att se dessa engagerade människor

Vad roligt det ska bli att träffa er!

Någon där ute som har filmkamera som kan tänka sig att filma
föreläsningarna? Det har efterfrågats av många och tyvärr fick jag
återbud av den tidigare inplanerade filmaren.
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000