HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Uppsala DIY-mässa *Anmälningstråden Hösten 2008*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2008/11/07 :  11:49:14  Show Profile Send Reparatören a Private Message
Ni vet väl om att denna lilla tillställning är omskriven i senaste nummret av Hifi & musik.

Jag kommer att titta in vid 12-tiden på lördagen. Detta kan jag bara inte missa.

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/07 :  11:52:00  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Nu ska inte jag vara sämre....ett stycken spelande slutsteg till en högatalare.

Ett kvar...men det lär gå lite snabbare då jag vet jur man gör nu...typ inga felvända dioder och annat dumt man gör kl. 1 på nätterna.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2008/11/07 :  12:13:54  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Jag tänker vara sämre. Vill inte visa mina skatbon
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2008/11/07 :  12:28:00  Show Profile Send Fuling a Private Message
Lödröken ligger nog tung över hela mellansverige nu när DIY-folket stressar färdigt sina byggen!
Själv har jag haft lite tur i oturen, trodde det skulle bli en enormt seg dag på jobbet men pga sjukdom blev det ensamarbete för min del = mer att göra så att tiden går fort!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/07 :  12:37:05  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Ja, tänka sig att jag var tvungen att jobba hemmifrån idag

Go to Top of Page

maal
Member

801 Posts

Posted - 2008/11/07 :  13:22:59  Show Profile Send maal a Private Message
Jag föll på målsnöret . Jag satt uppe till klockan tre inatt och lödde på mitt RIAA med ECC81 och ECC83. Testade nu på förmiddan och det låter fint ur den ena kanalen men den andra låter s**t. Man kan ju inte lyckas jämnt. Nåväl, ett försteg och ett slutsteg tar jag med mig som planerat. Alldeles snart ska jag ge mig iväg mot Uppsala för att hjälpa Petter och dom andra galningarna med att bära prylar . Vi ses!

DIY och rör.
Go to Top of Page

Yunick
Member

234 Posts

Posted - 2008/11/07 :  15:26:21  Show Profile Send Yunick a Private Message
Puh.. Nu börjar det klarna. Det blir ingen Babelfish-mini utan en F4 ist. Babeln fick för sig att börja låta konstigt så den får vara hemma.
Allt (förhoppningsvis) är packat och klart så färden söderut kan börja. :) Detta kommer verkligen bli kul!

Mvh David Zetterlund

Dell inspiron 6kD, Buffalo DAC / D1, UGS_V3, Aleph-J, Usher 8945P samt Peerless HDS...
Go to Top of Page

Fuling

7954 Posts

Posted - 2008/11/07 :  17:26:21  Show Profile Send Fuling a Private Message
Sitter och väntar på herrarna Lord och Levande vilka borde ha varit här för en kvart sedan...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/07 :  17:45:27  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message

The Eagle has landed !!!!!

Petter, du kan ta bort frågetecknen från mina grejer.

Det är så j-la skönt när det bara är att skruva ihop och det lirar direkt, som med andra slutsteget..ja jag är mallig nu.

Nå...då det som behövs. En extern Dac skulle inte skada, Monica 2:an ger väldigt låg utsignal ( det visste jag men inte så låg ). Nu vet jag inte om jag orkar sätta igång med en förstärknings/utgångsbuffer, plus att jag inte vet hur mycket gain som behövs.

Visst kan man köra med klämboxens DAC, men det är ju roligare med en DIY. Volymkontroll har jag i Dacprexo:n.

Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2008/11/07 :  20:32:26  Show Profile Send classe a Private Message
laddat med horn i bilen åker 7,30 i morgon
det är fullt i bilen

18 ska de va.
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/11/07 :  21:27:37  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message
Jag är redan på plats i uppsala!

Olle Norell
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2008/11/07 :  21:32:07  Show Profile Send pix a Private Message
Skall bli kul att träffa alla i Uppsala
Jag skall försöka få med ett litet försteg i bagaget
Mvh
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/07 :  22:14:29  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Bilen é laddad...

Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2008/11/08 :  06:09:01  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message
Usch vad tidigt det är! En lördag till råga på allt.

Kristinehamnarna är nu vakna och påbörjar snart sin resa upp mot Uppsala.

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2008/11/08 :  09:18:41  Show Profile Send Mschill a Private Message
Kunde inte komma igår, barnvakten "simulerade" migräm Enbart för att sabba för mig OCh självklart så kan jag inte komma förren 10.30 idag

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

JohnA
Member

556 Posts

Posted - 2008/11/08 :  14:25:58  Show Profile  Visit JohnA's Homepage Send JohnA a Private Message
Sonen instoppad hos kompis men allt för kort om tid för att ta med hela skrot-artilleriet.
Däremot kastar jag in förstärkare, CD-snurra och några skivor och dyker upp strax efter 15.

Elektronostalgist? -Javisst! http://elektroarkivet.se Skype: elektroarkivet.se
Min anläggning, uppdaterad 2006-06-11: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30783
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2008/11/08 :  23:37:07  Show Profile Send Passerati a Private Message
Redigt kul evenemang att besöka och få ta del av. Möte medlemmar, blandat och intressant samt med föreläsningarna som var pricken över i.
Riktar ett varmt tack till arr och de som gjorde det möjligt!

Mvh
Passerati
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2008/11/09 :  09:57:06  Show Profile Send pix a Private Message
Tack för en mycket trevlig träff och fina byggen.
Times 10-Y steg/Petters trumpeter var en riktig "goosebumbs!"
Mvh
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Fuling

7954 Posts

Posted - 2008/11/09 :  13:54:58  Show Profile Send Fuling a Private Message
Hemma och utsövd efter en extremt trevlig mässa!
Kul att se/höra alla byggen och få namn och röst på de människor man umgåtts med på forumet under åren.
Stort tack till Petter för arrangemanget och Andrén för sovplatsen!

Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2680 Posts

Posted - 2008/11/09 :  15:26:56  Show Profile Send Imperial a Private Message
Tjenare!

Tack För en trevlig mässa och tack till alla som kom och lyssnade när jag spelade.
Akustiken var inte helt enkel att bemästra men det blev hyggligt när "skärmarna" kom.

Tack Petter för ditt engageman i mässan och sovplats....

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Lord
Member

1020 Posts

Posted - 2008/11/09 :  16:10:29  Show Profile Send Lord a Private Message
Då var man hemma igen med en hel del nya praktiska erfarenheter.
En riktigt lyckad mässa måste man nog säga, jag får väl inte heller glömma att tacka Petter som gjorde det möjligt.

En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion
Min anläggning

Edited by - Lord on 2008/11/09 16:26:07
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2008/11/09 :  16:18:52  Show Profile Send asto a Private Message
Superkul mässa med spännande byggen och intressanta föreläsningar. Ett stort och varmt tack till alla.
Go to Top of Page

Fuling

7954 Posts

Posted - 2008/11/09 :  16:29:21  Show Profile Send Fuling a Private Message
Helgens stora lärdom för min del hade med effektkrav i förhållande till rummets storlek att göra. Ni som hörde min OTL på 0,75W ihop med högtalarna på 86dB/W vet vad jag syftar på

Nåja, det här var första DIY-mässan för mig så nåsta gång vet jag bättre vad som är värt att släpa med och inte. Kul var det hur som helst!!

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/09 :  17:37:15  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
What a mäss!!!

Min lärdom från helgen var att om man skall hinna med nåt annat, så skall man inte ensam stå i ett rum, och vill man hinna med ännu mer så ska man inte ha nåt rum alls.

Kul var det ändå.

Go to Top of Page

Yunick
Member

234 Posts

Posted - 2008/11/09 :  18:46:32  Show Profile Send Yunick a Private Message
Nu är även jag hemma igen efter en fantastiskt rolig träff. Det var verkligen roligt att få träffa alla man bara pratat med på forumen tidigare.
Vill tacka alla som lyssnade på mina grejer och tog sig tid att prata lite. Det var verkligen roligt och lärorikt på många sätt. Vill också passa på att tacka Petter som gjorde det möjligt. Underbart!

Mvh David Zetterlund

Dell inspiron 6kD, Buffalo DAC / D1, UGS_V3, Aleph-J, Usher 8945P samt Peerless HDS...
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000