HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Madonna - Hard candy
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Balder
Member

171 Posts

Posted - 2008/04/27 :  20:13:02  Show Profile Send Balder a Private Message
Tjenare!

Hade höga förväntningar efter "dancefloor" och undrade vad det här är för skit, totalt blåst på konfekten!

Men jag lyssnade på den några gånger till och vad den växte för varje lyssning, nu tycker jag den är dunder.

Jag lyssnar inte mycket på texter men det verkar vara en hel del sex.

Vad tycker ni?

Mvh/Thomas

ps/Lyssnar mest på metal och progresiv rock annars/ds

"...none are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe that they are free..."

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/04/28 :  07:50:20  Show Profile Send matte76 a Private Message
Madonna försöker bibehålla sin "sexiga" image trots sin ålder (hon är väl minst 50)...visst ser hon bra ut för sin ålder men det är lite patetiskt. Har aldrig lyssnat mycket på Madonna, men på 80-talet gjorde hon en del bra musik. De låtarna är ju hennes överlägset bästa.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2008/04/28 :  11:43:00  Show Profile Send Gabe a Private Message
Journalisten Susanne Ljung kallar Madonna för en "självupptagen kärring" i DI:s weekendbilaga. Jag är böjd att hålla med henne.... Det känns förvisso både omoget och fånigt att låtsas att man är 25 och inte 50. Musikaliskt sett är jag inte heller imponerad - de bästa poplåtarna av madonna gjordes på 80-talet och sedan dess har hon mest försökt bevisa att hon fortfarande är världens mest supertrendiga artist, genom att anlita de för tillfället mest framgångsrika producenterna. För min egen del uppfattar jag henne som tämligen osymptatisk och knappast som ett ideal jag vill att exempelvis min dotter ska.
men det är som sagt bara vad jag tycker!
hälsar
gabe
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2008/04/28 :  12:00:24  Show Profile Send ninja a Private Message
Vad ska man säga då om The Rolling Stones, The Zeppelin,...

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2008/04/28 :  12:20:32  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Jag lyssnar inte så mycket på Madonna, men jag måste ändå ta henne lite i försvar

Hon har genom åren visat sig vara en mycket stark kvinna som fastän hon tagit hjälp av de "hippaste" producenterna och annat "innefolk" i branchen ändå både bibehållit och utvecklat sin egen stil - ingen låter som Madonna, många har försökt men ingen har lyckats.

Man kan kanske jämföra henne med Ozzy Osbourne?
Har har lyckats hålla sig kvar länge i toppen, han är ingen duktig musiker eller sångare, han har haft hjälp av andra bra musiker och producenter mm. Men ändå så låter det alltid bra och framförallt så låter det Ozzy!
Lägg sedan till det faktum att Madonna är kvinna, kvinnor brukar ju nästan alltid tvingas ändra på sig och stylas både visuellt och musikaliskt.
Det enda som egentligen stör lite är väl hennes ganska fåniga "sexiga image" som väl endast kvällspressen orkar reta upp sig på nuförtiden?

Om min dotter slog upp en Madonna-poster på väggen i sitt rum så skulle jag nog bli lite stolt, inte lika stolt som om det vore en Opeth-poster - men nästan

Och musiken då?
Min sambo gillar Madonna, så vi har alla plattorna här hemma.
Och "Ray Of Light" är ju en riktig höjdare! bra ljud också, även "Music" går bra tycker jag.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/04/28 :  13:23:37  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
The Rolling Stones, The Zeppelin,...


Försöker dessa verka yngre och sexigare än de är? Möjligen Mick Jagger men inte de andra. Dessutom har de ju gjort mycket mer bra musik än Madonna som ju bara var bra på 80-talet...men det är väl en smaksak som allt annat. Stones har inte varit jättebra från 80-talet och framåt med vissa undantag, men på konserterna spelar de ju nästan bara äldre material.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2008/04/28 :  13:38:39  Show Profile Send ninja a Private Message
Men du hoppar inte på honom för det som du gör med Madonna! Sen, du kommenterar hennes utseende och inte det som var fråga i topicen.

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/04/28 :  13:51:58  Show Profile Send matte76 a Private Message
ninja, så här skrev ju trådskaparen i första inlägget: "det verkar vara en hel del sex."

Då tillhör ju utseendet/försöken att spela på utseendet för att verka sexig trots åldern (vilket ska förstärkas av texterna) topic! Dessutom skrev jag vad jag tycker om hennes (modernare) musik, har dock inte hört nya skivan än p.g.a ointresse av den.

Och varför ska jag hoppa på Mick Jagger, det tillhör inte topic. Ska jag starta en "anti Mick-tråd"?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Balder
Member

171 Posts

Posted - 2008/04/28 :  15:30:32  Show Profile Send Balder a Private Message
Kom igen nu! Är det ingen som har hört plattan och kan ge mig lite feedback om vad ni tycker om den, jag blir så trött när det drar ihop sig till "paj kastning"!

"...none are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe that they are free..."

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/04/28 :  17:00:20  Show Profile Send matte76 a Private Message
Pajkastning? Jag tycker det är en diskussion. Men visst, det är din tråd. Jag återkommer om/när jag lyssnat på den.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2008/04/28 :  19:35:54  Show Profile Send rolnor a Private Message
Jag har lyssnat ett par ggr och vet inte riktigt vad jag tycker, en kul grej är att den är så experimentell med rytmer m.m.
Ska lyssna lite till innan jag fäller någon dom. En sak är klar, hon ser förbannat bra ut för sin ålder, faktum är att hennes drag mjuknat sen förra videorna och hon är ändå slank, man kan fundera på om dom sprutat in saker i hennes kinder t.ex. Hon har såklart råd med den mest avancerade kirurgin man kan tänka sej...

rolnor
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2008/04/29 :  20:30:35  Show Profile Send rolnor a Private Message
Nu har jag lyssnat 6 ggr och nu börjar låtarna sätta sej, va i början väldigt reserverad, men nu kan jag precis som Balder konstatera; faan, det här är ju bra!!! Extra plus för spännade arrangemang med bas och rytmer...

rolnor
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/04/30 :  10:58:35  Show Profile Send huzze a Private Message
Beställd.
Har alla hennes tidigare och det jag måste ge Madonna STOR eloge för är att hon anpassar sig efter "modet" och levererar alltid en platta som är rätt i tiden.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/04/30 :  12:46:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Nu har jag lyssnat 6 ggr och nu börjar låtarna sätta sej, va i början väldigt reserverad, men nu kan jag precis som Balder konstatera; faan, det här är ju bra!!! Extra plus för spännade arrangemang med bas och rytmer...

Ja då så. Då är det bara att införskaffa denna också.

Madonna har en imponerande lista med bra skivor bakom sig. Men jag tycker inte att de gamla 80-talarna är bäst. Snarare tvärt om. Det är först efter det glada 80-talets etablering som hon kunnat utveckla sin egen "stil". Hon är vass, träffsäker, självsäker, ... kort sagt en stark kvinna som gör det hon vill. Jag är IMPONERAD! och ser fram emot att få stifta bekantskap med hennes senase alster också.

Finns den på vinyl?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2008/04/30 :  13:50:00  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Pac - Den finns säkert på vinyl, eller kommer att finnas.
De flesta av Madonnas plattor finns på vinyl, men de kan ju vara lite svåra att hitta - och dyra!

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/04/30 :  14:30:49  Show Profile Send matte76 a Private Message
I mitt tycke är artister som hela tiden anpassar sin stil efter "modet" och vad som är "modernt" rätt trista eftersom de ofta saknar en egen identitet och stil, och Madonna tillhör dessa. Jag föredrar band som AC/DC, de kör sin stil oavsett vad som är "inne"!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2008/04/30 :  15:09:31  Show Profile Send rolnor a Private Message
Jag tycker nog att Madonnas nya platta är lite nyskapande, R&B-influerad, men ändå ganska unik...

rolnor
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/04/30 :  21:58:09  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Jag föredrar band som AC/DC, de kör sin stil oavsett vad som är "inne"!
Å andra sidan kan det kännas som att de inte "utvecklas" då. IMHO
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2008/04/30 :  23:26:27  Show Profile Send jonasz a Private Message
Madonna "utvecklas" för att tjäna mer pengar, AC/DC lirar vad de gillar och tror på!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/05/01 :  08:28:23  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Madonna "utvecklas" för att tjäna mer pengar, AC/DC lirar vad de gillar och tror på!


Exakt, utveckling behöver inte alltid vara något positivt. Det finns många fler sådana band än AC/DC, men de är väl det mest tydliga exemplet.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/05/01 :  18:17:47  Show Profile Send huzze a Private Message
Återigen, smaken... Ibland kan jag hålla med om att band inte borde "utvecklas". T ex Metallica, efter ...and justice for all, vad hände?
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2008/05/02 :  08:45:11  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Är den popmastrad o metallisk i ljudet som den senaste, eller är den mer som "Ray of light" som nämndes tidigare vad gäller ljudkvalitet?
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/05/02 :  15:34:42  Show Profile Send ryst a Private Message
Har lyssnat på plattan några gånger nu, dock bara på datorn.
Vet inte om jag gillar den än, ljudet känns lite väl hårt så jag orkar bara lyssna på 2-3 låtar åt gången.




______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D

Edited by - ryst on 2008/05/02 15:35:19
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2008/05/02 :  16:10:01  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Lite "off topic" kanske, men inte behöver man väl följa trender och mode för att utvecklas?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2008/05/05 :  23:06:24  Show Profile Send mikaels a Private Message
Jag håller inte med om Madonna var bäst på 80-talet, även om hon var störst då. Hennes bästa platta, IMHO, är Ray of Light. Först då, när hon mognat, kunde hon titta inåt och göra lite mer komplicerade sakler, med god hjälp av William Orbit.
Perioden från då fram till Confessions tycker jag är hennes kreativaste, och de liveshower hon gjort under den tiden slår det mesta.
Om man undrar över Madonnas personliga utveckling kan man ju jämföra filmen In Bed With Madonna, från Blonde Ambition-turnén, med I Want To Tell You A Secret, från Re-invention-turnén, och se hur en otrevlig, självupptagen och trulig fjortis blir en riktig artist, som bryr sig om sina kollegor och sina fans.
Hard Candy har jag inte hunnit lyssna på ännu, men till skillnad från de senaste skivorna känns den (olyssnad) lite lam, hon väljer inte folk från frontlinjen längre, utan folk från frontlijen för några år sen, lite som när Bowie blev safe på 80-talet...jag menar, hur het är Justin idag, på en skala..?

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/05/06 :  08:21:03  Show Profile Send huzze a Private Message
Har försökt lyssna lite på den, men den fäster inte på mig.
Får köra den i mp3-spelaren och tvinga mig igenom den på tåget.
Kanske det släpper då.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000