HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Angelo badalamenti
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2008/05/16 :  19:00:41  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Måste bara få slå ett slag för denne underbara kompositör som förövrigt är flitigt anlitad av den bäste regissören av dem alla; David Lynch

Testa att lyssna på "Hollywood Sunset" & "Fred's world" från filmen "lost Highway" eller kanske låtarna från Twin Peaks???

Få kan inge den Eerie and haunting känsla som denne eminenta man...
(Ennio Moricone med "The man with the harmonica" från filmen med samma lyssnar jag på just nu men den kommer inte riktigt lika långt...)

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2008/05/16 :  21:26:10  Show Profile Send garmen a Private Message
Han är helt fantastisk, kan bara instämma där. Har Lost Highway, bägge twin peaks plattorna och sedan mulholland drive plattan också.
får dock erkänna att jag inte lyssnat supermycket på den sist nämnda. men som sagt han är grym

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2008/05/18 :  20:39:02  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag älskar soundtracket till "Straight Story". Väldigt vackert, vemodigt och inte alls skrämmande som det oftast är när det gäller Lynch och Badalamenti.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/05/19 :  00:04:03  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Soundtracken till Lynchfilmer blir alltid en fullträff. Tror att de är en stor del av hemligheten bakom att filmerna får den speciella "Lynch-stämning" som de har. Kanske borde det heta "Badalamenti-stämning"

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000