HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Boktips
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/03/27 :  18:37:42  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hejsan,

En speciell och lite annorlunda bok är "Hjärnpiller : en resa i universums mest fantastiska organ":


quote:
Nisse Simonson är pensionerad läkare och kirurg med ett passionerat intresse för vad som sker mellan öronen universums mest komplexa skapelse, den mänskliga hjärnan. Han är också skribent och därtill en av landets mest anlitade föreläsare. Genom Talarforum har han bokats att föreläsa i hela Sverige och ute i Europa.


Boken beskriver jag enligt:
Blandade tankar om olika ämnen som har med livet att göra.
Boken tar upp ämnen från kunskapen "att läsa snabbt" till att människan behöver Omega 3 men också att många högt uppsatta chefer i sverige kan ligga rätt nära o-empatiska psykopater.

Jag tycker boken är klart läsvärd för dig som är intresserad av lite psykologi, hur livet funkar, tycker om genommtänkta tankar, etc.

Länk till Adlibris!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2008/03/27 18:38:07

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/03/27 :  21:53:32  Show Profile Send Magoo a Private Message
Det ser ut som en intressant bok. Den ska läggas på minnet att läsa när tid finnes.
Tack för tipset.

comfortably numb
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/03/28 :  16:59:12  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack själv!
Boken är på bara 130 sidor, så det är rätt snabbt genomplöjt.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/03/28 :  17:21:42  Show Profile Send iroise a Private Message
Har varit på två föredrag av denna Nisse båda har varit väldans inspirerande och jag trattar numera i mig omega-kapslar eftersom jag inte är förtjust i fisk!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/03/29 :  10:34:05  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Ironise: jag tycker förvisso väldigt mkt om fisk, men det blir sällan att jag äter dito ändå. Således - en omega 3 burk står på frukostbordet...

Ps. Jag missade hans föredrag när han var i Karlskrona, något jag ångrar starkt.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000